- 1399 Okunma
- 23 Yorum
- 11 Beğeni
NEBAHAT...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İklimin ikilem yüklü seferberliği elbet geceyi teneffüs ettiğim bir yenilgi.
Aşkın açıortayı nedir Nebahat?
Hani aşkın karekökünü aldığın o yıldızlı gece ve gözlerindeki yıldızları saymaktan alamamıştım kendimi.
Aslında hükmünü yitirdin seve ve hürmet ettiğim senden arda kalan yıldız tozları işte seni peşinen takip ettiğim ama gecenin karanlığına kavuşan.
Benim bir rütbem yok, Nebahat hatta gömleklerim ütüsüzdür sanırım ruhumun saçaklarına uyum sağlayan tek şey de giydiğim o uyduruk gömleğin kuyruğudur ve ben asla arkamı toplamadım bu hayatta ne de olsa dağıtmadım hiçbir yeri. Varsa yoksa içimin neşriyatı elbet sükselidir benim acım ve aşkım ve ben çeşme başı aşığı o köylü kızlara nasıl öykünüyorum, bir bilsen…
Gel gör ki şehirli bir kızım ben hatta şehrin müdavimi hatta muadilidir yüreğim İstanbul’a en çok da benim yakıştığımı şerh düşüyorum.
Sefil şehir.
Terk edilen.
Şehla denizinde İstanbul mısralarının sakinliğini koruduğu o hengâmede bile sağ kalan tek şehir elbet kalan sağlar bizimdir diye irdeleyen kimse ve işte sonunda şehrin şebeke sistemi de çöktü ya elbet fabrika ayarlarına illa ki dönecek İstanbul.
Nebahat, sevgili Nebahat aslında içimden gelen de değil sana sevgili Nebahat diye hitap etmek ama.
Eski dostuz biz ama: üstelik eski dosttan…
Ah, eski dosttan nasıl da düşman oluyormuş ve ben bunu ancak sen gidince anladım ve senin düşmanlarını tanımayı nasıl da istiyorum ne de olsa düşmanımın düşmanı benim illa ki dostumdur…
Az geçmedi zamanımız bir arada: benim doğum günüm seninki bir de kızınınki. Sahi, kaç yaşına geldi o bıcırık?
Ne safım, değil mi?
Düşman başına, Nebahat.
Gittiğin gün yıkıldım ben, Nebahat ve nasıl olduysa o geceyi sağ salim atlattım. Hangi gece mi?
Hani uçurumun başına gelip de tam da atacakken kendimi uçurumun dibine…
Verilmiş sadakam varmış Nebahat ve üzerimdeki kem gözün sen olduğunu neden sonra anladım.
Yıllar var ki görmedik birbirimizi ve o gün…
Hani güneşin battığı dakikalarda seni bir anda yanımdan geçerken fark ettiğim ve sen yüzüme bile bakmadın, Nebahat.
Eh, yüzün yoktu be kızım ne de yüz vermişim ben sana bir ömür.
Sırlarımı, acılarımı paylaştım sen de az paylaşmadın benle.
Sözcüklerim kibirli artık ama sana karşı çünkü içimdeki enginliği çorak toprağa döndürdün ve işte insanlara duyduğum inancı o gün yitirdim ben. Gerçi denedim yeniden seninle konuşmayı ama…
Çok değişmemişsin ama çok çökmüşsün ve yüzündeki nur çoktan terk etmiş seni de dolaştığımız daracık sokaklarını İstanbul’un da.
Sen gittin.
Geride ben kaldım bir de yaralı şehri İstanbul ve işte birbirimize iyi geldik ansızın ve anladım ki; yalnızlık sadece bana mahsus değilmiş üstelik sevdiğim bir ordu dolusu insan var, Nebahat ve buna vesile olan yazarak kazandığım dostlarımdır.
Kaybettiğimi düşünmüştüm bir ömür ve kaybolduğumu ama içimdeki ve gözlerimdeki ışık asla sönmedi ve severek ihya ediyorum yüreğimi üstelik çocukluğumdan beri ve bunu en iyi sen bilirsin ne de olsa kaç senemiz beraber geçti aynı sınıfta aynı okulda aynı sırada.
Sonra sen evlendin bense senin adına hep mutlu oldum hatta yeri geldi senden çok mutlu oldum ve sandım ki sen de benimle aynı duyguları paylaşıyorsun.
Rengin ne şimdi, Nebahat?
Aslı astarı olmayan o verdiğin hükümler ne, Nebahat?
Sezilerimde yaşattığım sendin ve ne çok sevdim seni, Nebahat ve sen de beni seviyordun.
Bingo.
Sana verdiğim sevginin kaç mislini veriyorum şimdi dostlarıma ve yazarak aştığım bir sürü problem belki de problemlerimi ve hüznümü sevmeyi öğreten Rabbim sayesinde minicik bir detaydan nasıl da mutluluk duyuyorum.
İnsan acılarını sever mi Nebahat?
Peki, insan canını acıtanları sever mi?
Ben hep sevdim, Nebahat ama sevgisiz bir dünyanın bana vereceği sevgiyi beklerken kendimi unutmuşum sevmeyi.
Sonra ne mi oldu?
Neler olmadı ki, Nebahat ve senin de haberlerini alıyorum ve mutsuzluğuna şaşırıp kalıyorum çünkü sen hep ben olmak istedin bense beni senle bölüştüm sonra kendimden sıdkım sıyrıldı derken bir gece durduk yere kendimi bir şeyler karalarken buldum.
Elbet, sen gittikten sonra geride kalan boşluğu doldurmam adına Mevla’m bana imkân verdi ki şiir dahi okumayan ben, gördüm ki hayat da ben de şiirin ta kendisiymişiz.
Bir de ne göreyim…
Bir ömür aslında bir şiirin içinde yaşamışım ben elbet adını bilmediğim bir şiirmiş bir ömür bana eşlik eden ve işte yazmaya başlamamın üzerinden sekiz sene geçmişken artık eminim ki ben bir şiirim ve sen de arka kapısıymışsın şiir hanının.
Hancı mıyım yolcu mu?
Ne fark eder ki ne de olsa gidip gelmelerimin mealidir iç sesimdeki coşku ve sevmeyi seven bir insan olarak şükrediyorum Rabbime beni bana yakın kıldığı için ve yine Rabbim sayesinde haddimden fazla seviyorum dostlarımı ve onlar sayesinde tutunuyorum hayata elbet Allah’ın izniyle ve işte büyük aşkım iken kalemle ettiğim her hasbıhal bir şekilde sayfaya nüksediyor.
Şiir aşkım nüksetti şimdi, Nebahat bu anlamda seni yolcu ediyorum kendi karanlığına teslim olmuşken sen, ben içimdeki aydınlıkla geceyi bile aydınlatabilirken…
YORUMLAR
Gülüm Çamlısoy
Selam ve saygılarımla dostum.
mirekkebi deniz olan tükenmezz bir kalemdir Gülüm yürek..
hep ol güzel insan..
Gülüm Çamlısoy
Çook teşekkür ediyorum.
Hep beraber İnşallah.
Selam olsun dost yüreğinize.
Çok güzeldi bu yazında yine diğerleri gibi . Ama NEBAHAT daha bir başka geldi ve günümün güzelliğine oturdu. Çok sevgimle... Tebrikler Gülümm...
Gülüm Çamlısoy
Sanırım evet, biraz farklıydı ve inan çekincelerim vardı asarken.
Şükürler olsun.
Güzel yüreğine selam olsun.
Sevgimle canım arkadaşım benim
Gülüm Çamlısoy
Sanırım evet, biraz farklıydı ve inan çekincelerim vardı asarken.
Şükürler olsun.
Güzel yüreğine selam olsun.
Sevgimle canım arkadaşım benim
Yerini hakemden hoş bir yazı olmuş. İnşallah Nebahat da görür.
Kalemine yüreğine sağlık sevgili dostum.
Sağlıkla kal.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim.
Sizlerin varlığı hep güzel.
Büyük ihtimae Nebahat da görmekte bu anlamda Nebahat üstüne düşeni fazlasıyla yaptı.
Sevgimle canım dostum
Gülüm Çamlısoy
Sevgimle yürek dolusu canım arkadaşım.
<3
Gülüm Çamlısoy
Kalıcı evet çok kalıcı belki de dünde kalan bir k/alıntı iken Nebahat ki...
Nebahat'i kendimden çok sevdimdi.
Sevgi hız kesmez ki çünkü özümüzde saklı.
Ve de güzellikler güzel insanlar...
İyi ki de.
Sevgimle canım
Ne yazıktır ki insana aksilikler, yıkımlar ve tehlikeler, beklenmedik bir anda en yakındakilerden geliyor. Ama siz yaşama küsmek yerine bu kara acıyı derin ve büyük sevgilere dönüştürerek aydınlatmayı başarabilmişsiniz.
Yazınızı içim burkularak ama edebi bir tatla paylaştım. Tebrik ederim. Nice değerli yazılarınızda buluşmak dileğiyle sevgiler, esenlikler.
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim sevgili Ayşe Hanım.
Sevginin yerini dolduran sevgi ve umut ve bunda pay sahibi olan aslında sizlersiniz.
Nebahat'e anlattığım her şey ve her şeyden fazlası kaleme alıp sizlerle paylaştığım.
O kadar masumane ve içten gelen bir sevgi ki.
Sevgimle güzel yüreğinize.
Maşallah
Gönülünüzün membası hiç kurumasin inşallah
Kalemin hiç susmasın değerli şairem sevgiler
Gülüm Çamlısoy
Hep beraber sevgili arkadaşım.
Sevgim sizinle.
Hele şükür kardeşimin yazısı günün seçkisi seçilmiş çok sevindim selamlarımla.
Gülüm Çamlısoy
Sağ olun var olun ağabeyim.
Çok teşekkür ederim.
Sonsuz selamımla.
Ben de çok sevindim bir o kada şaşkınım ki çekincelerim vardı yazıyı asarken.
Allah çok büyük
Nebahat sizin benliğinizde, dilinizde öyle bir nebatata dönüşmekte, bereket fışkırıyor kaleminizden
Sizdeki aşk, yazma aşkı, seçkin kaleminizle sözcükleri yazma yazma işlemekte
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Mübarek Cuma gününüzü tebrik ederim
Saygı ve selamlarımla değerli hocam.
Gülüm Çamlısoy
Eksik olmayın.
Hayırlı Cumalar diliyorum.
Aşk kılık değiştiren devasa bir duygu: farklı tezahürleri olan.
Hayatın kendisi aşk.
Varlığın iz düşümü ve sevgiyi severken insan üstelik bahşedilen yüce bir duygu İLahi Aşkın güzelliği ve mucizeleri ve de elbet hayatı dünyayı yaşanır kılan ve huzur veren.
Selam ve saygılarımla
Nebahat sizin benliğinizde, dilinizde öyle bir nebatata dönüşmekte, bereket fışkırıyor kaleminizden
Sizdeki aşk, yazma aşkı, seçkin kaleminizle sözcükleri yazma yazma işlemekte
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Mübarek Cuma gününüzü tebrik ederim
Saygı ve selamlarımla değerli hocam.
Gülüm Çamlısoy
Eksik olmayın.
Hayırlı Cumalar diliyorum.
Aşk kılık değiştiren devasa bir duygu: farklı tezahürleri olan.
Hayatın kendisi aşk.
Varlığın iz düşümü ve sevgiyi severken insan üstelik bahşedilen yüce bir duygu İLahi Aşkın güzelliği ve mucizeleri ve de elbet hayatı dünyayı yaşanır kılan ve huzur veren.
Selam ve saygılarımla
Elbet, sen gittikten sonra geride kalan boşluğu doldurmam adına Mevla’m bana imkân verdi ki şiir dahi okumayan ben, gördüm ki hayat da ben de şiirin ta kendisiymişiz.
Bir de ne göreyim…
Bir ömür aslında bir şiirin içinde yaşamışım ben elbet adını bilmediğim bir şiirmiş bir ömür bana eşlik eden ve işte yazmaya başlamamın üzerinden sekiz sene geçmişken artık eminim ki ben bir şiirim ve sen de arka kapısıymışsın şiir hanının.
Hancı mıyım yolcu mu?
Güne yakışan harikulâde duygularla yazılmış bir yazıydı kutluyorum tebrikler efendim.
Daha nicelerini yazdığınızdan ve yazacağınızdan son derece eminim.
Sizin yazdıklarınızı okumaktan herkes gibi ben de çok mutluyum.
Gönlünüze ve kaleminize sağlık diliyorum.
Her şey gönlünüzce olsun inşallah.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Gülüm Çamlısoy
yaşamın kendisi aslında şiir ve de umut ve sevginin iz düşümü.
Kocaman bir bütünüz değerli hocam ve duygular ve bizler birbirimizi tamamlıyoruz.
Bir boşluksa dolması gereken elbet şifresi evrenin.
Sevginin yerini daha büyük bir sevgi alırken.
İnancımız ve sevgimizle bağdaş kurduğumuz hayatın aydınlık penceresi umudun da ta kendisi.
İnsan sevdikçe çoğalıyor.
Paylaştıkça acıları son buluyor.
Bu bağlamda şükrediyorum aralıksız çünkü yazmam çok şeyi aşmama vesile oldu.
Yürekleriniz dert görmesin.
Selam ve saygılarımla değerli hocam
Nebahat.. hayatın içinden sıcak ve samimi bir öyküydü güzel bir yazı güzel bir paylaşım eyvallah...
Gülüm Çamlısoy
Var olun.
Sonsuz saygımla hocam
Okuyunca dedim ki; demek herkesin, hayattan sıdkını sıyıran bir Nebahat’i var:) Kayıplardan kazanç çıkartabiliyorsak ne mutlu bize! Yaşamaya direnç kazandıracaksa, kalemle hasbihali kuvvetlendirecekse; varsın gitsin Nebahat’ler:)
Ne çok sözcük var ceplerinizde. Ve bu yazıda ne güzel gelmişler yan yana!
Tebrik ediyorum, sevgilerimi gönderiyorum...
Gülüm Çamlısoy
Sevgi.
Hayatın ibaresi.
Sevmek içten gelen.
Sevmeyi sevmek.
İlla ki.
Çok teşekkür ederim sevgili arkadaşım.
Sevgim sizinle.
Gülüm Çamlısoy
Var olun ağabeyim.
Selam ve saygılarımı gönderiyorum.
Sevgi oldu hayattaki tek sermayem aslında her birimizde derinde zaten mevcut olan.
Sevgiyi biriktirmek ve çoğaltmak ağabeyim ve bunda yazmanın sizlerin payı o kadar çok ki...
Bir insan mesleğinde on yılda kendini buluyor,ustalaşıyor
Sanatta ise bu daha uzun yıllar alıyor,bel ki bir yarım asırı bekliyor,,
Siz şair ise sekiz yılda ustalaşmışsınız ve kendinizi bulmuşsunuz ve artık çok seviliyorsunuz
Devamları daha mükemmel olacak bunun bilincindeyim,,
Selamlar
Gülüm Çamlısoy
Sevmek içten gelen.
Sevilmekse bir mucize.
Sevgiyi sevmek ve değer vermek ve değer görmek.
Ustalık kelimesi yerine sevginin sonsuzluğa dokunma isteği diyelim.
İnşallah.
Sonsuz selamımla
Nebahat, ikiz kız kardeşlerimden birisin adı.
Bu güzel yazının adını okuyunca kardeşimin deli dolu halleri aklıma geldi.
Ey Özgürlük kalpleri ve en güzel duyguları çıkaran sevgi dolu kıvılcımlar.
Ey Özgürlük kalpleri: Kalbinin kapılarını açıp hüzünleri sesli konuşanlar
Onlar hep yara alırlar iyileştirirler yine yara alırlar.
Ama asla yaşamdan kopmazlar
Sevgimle
Gülüm Çamlısoy
Benim sadece bir erkek kardeşim var canım arkadaşım.
Allah onlara uzun ömür versin.
Nebahat ise kan kardeşimdi canımdan çok sevdiğim.
En inandığım en güvendiğim insandı.
Allah onun da yolunu açık etsin.
Güzel Rabbim bir kapıyı kapıyor diğerini açıyor.
Teşekkür ederim sevgili arkadaşım.
Sevgim sizinle
Hayırlı sabahlar arkadaşım
Yazma sevdanı ve yazmana sebebiyet verenleri ne güzel dile getirmişsin yine.
Gönül deryanın tümcelerini okumak adına şanslı hissediyorum kendimi.
Kalemine yüreğine sağlık kalemdaşım arkadaşım
Sevgiler selamlar gönderiyorum güzel yüreğine🌸🌸
Gülüm Çamlısoy
Hoş geldin.
Teşekkür ederim güzel varlığına ve desteğine.
Eksik olma sen eksik olmayın.
Asıl şanslı olan benim ama.
Teşekkür ederim çok çok.
Sevgiler, selamlar gönül bahçene.
Ömrün çok olsun canım arkadaşım
Gülüm Çamlısoy
Selam ve dua ile ağabeyim.
Kimsin sen kimsin?
Kibirli.
Kindar.
Sevgiyle çıkmıştık yola: ekmeğimizi böldük.
Sevgimizi büyüttük ve beraber büyüdük.
Sahi, sen var mıydın ya da hiç mi var olmadın?
Ama sana teşekkür borçluyum çünkü sana verdiğim sevginin milyon katını sundu bana Rabbim.
Günüme ve tüm sevdiklerime Rabbime şükürler olsun.
En farklı yazınız bu olabilir mi Gülüm hanım?
Tadı da çok farklıydı..
Beğeniyle okudum.
Nebahat'ı çok sevdim 🥰
Gülüm Çamlısoy
Farklı tatlar farklı güzellikler sevgiyi pay etmek.
Nebahat'i ben de o kadar o kadar çok sevmiştim ki...
Şimdi daha da büyüyen bir sevgiyle içimin kırıklarını tamir ediyorum.
Teşekkür ederim çok teşekkür ederim.
Sevgimle.