İdeal Koca
Evet efendim, bugünkü yazımızın konusu ideal koca.. Ne yapalım, magazin takılalım biraz..
İdeal bir kocada aranılan özellikler şunlardır ki;
Öncelikle takım çantası denilen zamazingoda tüm alet edavatı bulunacak, matkabından testeresine, yan keskisiden karga burununa, saatçi tornavidasından murçuna çekicine kadar... Bunların yanında ek olarak silikon tabancası, silikon, çeşitli ebat ve ölçülerde dubel, vida, çivi,.... Hiç unutmayın lehim makinesi, lehim ve lehim pastası da bulunması tercih edilmelidir.. Detaylı bilgileri ev işleri bölümü profesörlerinin internet sayfalarından bulabilirsiniz..
İdeal kocamız bunun yanında her türlü elektirik süpürgesi konusunda bilgili olmalı, çeşit çeşit süpürgelerin huyundan suyundan, arızasından çekim gücüne, torbasından kablo uzunluğuna kadar bu konularda uzman olması gerekir, odalarda, salonlarda, banyo ve hollerde tozlar nerede bulunur, örümcekler nereye ağ yapar, karıncaların geliş gidiş yolları gibi yine bilumum haşerat diye tabir edilen ve evde görülmesi istenmeyen canlıyı öldürmeden, canına kıymadan evden uzak tutmasını bilmelidir..
Yine önemli bir özellik olarak, su işleri,, musluk, conta, banyo, balkon aksesuarları sökümü, takımı, montajı, derz, alçı işlerinde de mahir olmasını lütfen özellikleri arasında arayınız.. Badana ve boya konusunda lütfen iltimas geçiniz.. O konuda ideal kocalara destek olmanız beklenecektir..
Bir evde en önemli olan şeyi elbette bilirsiniz, tatlı dilin ve insani sevginin dışında tabii ki bu yazdıklarımız ki, bulaşık, çamaşır ve gerekliyse ütü konularında babaların oğullarına ta küçüklükten tiyoları vermeleri gerekir ki, yarın bir gün el kızıyla evlendiğinde elin kızı kayınpedere ileri geri konuşmasın, nasıl evlat yetiştirmişsin demesin yani.. Bulaşık makinelerin çok programlı olmasına gerek olmadığını bilecek ideal kocamız, çamaşır makinemizin sıkma, su alma, renkli ve beyaz, narin, ipekli, sentetik tüm programlarında en önemlisi de kısa programlarda yıkanması gereken çamaşırlar konusunda uzmanlığını lütfen deneyiniz, imzayı atmadan önce... Tencere, çaydanlık gibi çok kullanılan kapkaçların kapak ve tutamak, sap vidalarının sıkılığını kontrol ediniz. Çaydanlığın sapı oynayan bir evde huzur olmaz değerli gençler..
Evet değerli dinleyici ve okurlar, ideal kocamızda aranan en önemli özelliklerinden biri de araba kullanabilmesi, yani eşi işe giderken arabanın kapısı açılacak, işe bırakılırken de en sakin yollar ve en güzel melodiler eşliğinde güzel bir sabah tebessümü ile şoförlüğünüzü yapmalı ideal kocalar..
Yazıyı fazla uzatmak istemiyorum, lakin hamur yoğurması, pasta börek çörek işlerinde biraz hoşgörülü olmanız tavsiye edilir, bu hamur işleri ordinaryüsluk isteyen ekstra bilim ve ilim gerektiren işlerdir. Bu konuyu sümen altı edebilirsiniz, lakin sulu yemeklerin tadı tuzu salçası konusunda gerekli bilgi ve becerisini, kızartmaların en idealini, salataların envai çeşidini mutlaka evlenmeden önce nişanlılık döneminde test ediniz...
Lahmacun, pizza, pide işlerinde mükellef olmalı ki ideal koca adayınızın mahareti, sonradan bu konularda tatsızlık çıkmasın..
Yazlık ve kışlık hem giyecekler hem de yiyecekler konusunda gerekli özeni gösteren ideal kocaların diğer artı özelikleri de şudur ki, ek vitamin ve proteinlerin hangi ilaçlarda olduğunu bilmeleri gerekir, hangi dağda en güzel bal üretilirden, hangi markanın sütü en doğal süte kadar ...
Yazıyı uzattık değerli okurlarımız ve koca arayan kadınlarımız...
Tüm bunların dışında ideal kocamızın elbette namuslu olması, kaşının gözünün oynamaması ise birinci şartımızdır, sadık, özverili, hastalıkta ve sağlıkta, düğünde ve dernekte, cenaze evinde mezarlıkta, toplumsal kültürel ilişkilerde de efendi, beybeyçik, yiğityiğitçik olması da belirttiğimiz gibi ilk şart olarak lütfen dikkate alınız, bunun yanında ideal kocamızın milliyetinin türk olmasına da dikkat ediniz ki, kodum mu oturtabilsin, ateşli silahlar, bıçaklar ve patlayıçılar konusunda da uzman olması beklenmese bile kungfu kingboks karate gibi sporlarda biraz bilgili ve atletik olmasını arayınız..
Yapmasını sağlayacağınız ileri tıbbi tetkiklerde de saçının erken yaşlarda dökülmeyeceğini gösteren raporları da lütfen kendisinden isteyiniz.. Erken yaşlarda saçı dökülen erkeklerin ideal koca olamayacağını unutmayınız lütfen kadınlar...
Aklınıza ne geldi biliyorum, hiç merak etmeyin efendim, 20-25 yıla kalmaz ideal kocaların çocuk doğurması da tıp ve teknolojinin yardımıyla sorun olmaktan çıkacaktır, bu sorun da ortadan kalktıktan sonra bebek bakımı, çocuk yetiştirilmesi, okul seçimleri ve çocukların marifetlerine göre yetiştirilip büyütülerek vatana ve millete ve insanlığa güzel nesiller bırakması da sağlanacaktır...
Unutmadan belirtmemiz gerekir ki,ideal kocaların matematik, geometri ve ekonomik grafik çizimlerinin de olup olmadığı, muhasebe, bütçe, alım satım, fiyat araştırması gibi konularda lütfen bilgi ve becerisini ölçmenizde fayda olacaktır, nişanlılık döneminde ideal koca adayına vereceğiniz paraların sizlere en az yüzde 100 geri dönmesini deneyimleyiniz, paracı, maddeci olup olmadığını da sınavlarda anlayabilirsiniz ki nişanlılık dönemini de en az 2 yıl tutmanızda fayda vardır bu konuda.. Sonradan saçınız başınızı yolacağınıza, başından bir kaç saç teli ile kurtulabilirsiniz yalancı ve düzenbaz ideal kocaları taklit eden koca adaylarından..
Dinlediğiniz ve okuduğunuz için teşekkür eder.
İdeal koca seçiminde bu yazımızı dikkate almanızı salık veririm..
Dedem Korkuttan aldığımız bilgilere göre, robotumsu insanlardan önce ideal koca çağları yaşanacakmış..
Dünyamıza galaksimize hayırlı uğurlu olsun...
Birbirinize emanet olunuz efendim..
El fatiha, pardon pardon... Ne yazacağımı unuttum burada ya hu...Haydin sağlıcakla kalınız...
YORUMLAR
Güzel tanımlamalar ideal koca üstüne de bazı hanımlar hiç bakmıyor, koca olsun yeter diyor... Bizden de olmaz ideal koca... Yukarıda saydıklarının hiç biri yok bende... Selamlar...
Yinsani
saygılarımla abi..
eksik olmayın..
O kadar özellikler saymışsın ki.
Kendimi test ettim.
Maalesef sınıfta kaldım.
Hanıma bildirdim.
"Ömrümüzün ikindisindeyiz. Şurada akşama ne kaldı ki.
Kaderim der çekerim" dedi.
Çok güzel bir yazı.
Çok yerinde tespitler.
Selamlarımla...
Yinsani
üstadımız sizlersiniz
eksik olmayın..
Bizim burda bi Musdafa emmi var. Adının Musdafa olduğuna bakma sen orijinal Alman ama buradan evli olduğu için Musdafa adını almış. Çoğu enişte der ben pek tercih etmiyorum. Yaşı da yetmiş beşin üzeri. Bilmiyorum daha önce bahsettim mi ondan ama ablam hasta ya hani ulu Ruh şifasını versin...alaş.
Kısaca bizden bir olmuş...Daha önce genç bir Alman enişte daha vardı, bazen kahvede görürdüm genelde yancı olurdu, yerli küfürleri de öğrendiydi, batı aksanıyla basardı küfürü hoşumuza gider gülüşürdük ama kader işte bu erken rahmetli oldu...vasiyeti üzerine yerel mezarlığa defnettik. Almanya'yı istemezdi, sevmezdi, "burası iyi" derdi rahmetli pek iyiydi.
Neyse...
Musdafa emmi giden gün yasak başlamadan önce köpeğiyle dolanmaya çıkmış. Gezi güzergahı benim bahçenin yanından geçtiği için günde iki sefer selamlaşır sohbet eder genellikle havadan sudan konuşmayı tercih ederiz. Bazen bu söyleşiye Hacı emmi, Fethi emmi ve Kemal emmi de katılır. Yine böyle kalabalığız senin yazının tam da konusu açıldı. Lafı uzatmayayım sonunda dedi ki Musdafa emmi.
" Lan, dedi. Beri bahın bana...çocuk doğurmanın dışında her işi yaparım ben." dediğinde tasdik edercesine üç kez havladı Şirin.
N'adar akıllı bir köpek o bile eğitilmiş...birde bize bak. Öf! Sadade geleyim.
E... ne de olsa medeniyet, gözünü seveyim. Her işten anlar, yapar gerçekten Musdafa emmi.
Ne anladım bundan...güçlerin ayrılığı ilkesi zamana göre şekil alır. Ve ödev ve sorumluluklar buna göre biçimlenir.
İhtiyar Heyeti.
Yinsani
her birine ayrı ayrı selam kelam eder, eskiden olsa ellerinden öperdim amma şöyle 1-1,5 metre mesafeden başımı eğsem saygı ve hürmetle...
alamanların kökeni ortaasyaya uzanmasın abi? birsor hele:)
eksik olmayın..