- 6969 Okunma
- 25 Yorum
- 34 Beğeni
''Güzel insanların ya şiirleri vardır ya da türküleri''
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Seni çıkmaz yol gibi sevdim; kuvvetini sularının saflığından alan.
Seni toprağının içinde uzayan köklenmiş bir ağaç gibi sevdim; göç eden kuşların konduğu.
Seni kimsenin duymayacağı çuvallar dolu buğday tanesi gibi sevdim; başaklar açılırken dağlardan vuran ilk ışığın renklerinde.
Sana, beni anlatsam kahkaha dolu seslerle koşuşturan terden ıpıslak çamurlu elleri olan çocuklara bak; özgülüklerini kimseye kaptırmak istemeyen.
Ellerin tuzlu.
Dokunduğun her bir damla ateş kumsalındaki kum zerrecikleri. Ayağım değdiğinde ne kadar dayanırsa dayansın sıcaklığından kurtulamaz.
Taşlaşmış idealist olarak doğmadım. En zayıf tarafımsa aşktan ve tutkudan öte mutluluk düşüncesinden ibarettir.
Senin fikrin başka, benimki bambaşka.
İçimde sana yazılan müziğimin dansına dokunma...
Dokunma ki, gururla dalgalansın masumiyetim.
Dokunursan sensiz günlerin ağırlığında kafese mahkûm edilmiş kanadı kırık kuşlar ölürler.
Önüne açılmış avucun içine konan mavi gökyüzüne uçmak isteyen kelebeği öldürme...
İnce dalların gizemine tecrübesizliğine masumluğuna tomurcuğuna kalkan ol...
Uçurtmalar gibi yükselip yorulduğunda Engereklerin yaptığı gibi içimdeki yasemin çiçeklerini öldürme.
Ahh! Dünüm bugün ölü dün....
Küçücük ellerim gökkubbeyi kucaklayan güvercinlerle yeniden kanatlanmış uçuyor.
Sessizce beni affet...
16.06.2020 24:00
YORUMLAR
Ümmühan Yıldız
sevgilerimle selamlar
Ümmühan Yıldız
SEVGİ PANAYIRI
Bir vedaya serpilmiş umut,
Köklerine filiz diye aşk bağlanmış.
Gökyüzünün göğsüne oturmuş bakıyor ,
hasret yüklü sevgi.
Ben vedaya değil,
Umudu kalkan yapan,
Sevgi panayırlarına aşığım.
Bulutların nöbetini sildim defterden,
Yarınlara ışık olan güneşe vurgunum.
Bekle,mazisinde sevda yazılacak gönlün tacı,
Bir gün her yer huzur şerbeti içecek.
Bir gün sevgi panayırında,
Kalplerde sevgi çiçekleri açacak.
Tebrik ediyorum güne gelen yazınızı. İçinizdeki sevgi pınarı ve yazma aşkı hiç bitmesin.
Sevgilerimle.
Ümmühan Yıldız
Sevgiyle salamlar
Şiirleri,türküleri ,öyküleri olan güzel insanlara selam olsun!Tebrik ediyorum.
Ümmühan Yıldız
Başlığı okuyunca hüzünlü bir tebessüm oluştu yüzümde. Acaba dedim,
bizden bir cümle dahi kalır mı geride.(kendi adıma)
Çok güzel bir yazı, naif..
Tebriklerimle değerli şairem.
Ümmühan Yıldız
Gönülden teşekkürler
Kimi insan ne denli iyi olursa olsun ne denli severse sevsin bir kâlbe girmeyi başaramaz. Hayat insana kötülüğün gönül tacı edildiğini de öğretir. Acıyı öğrenir, aldatılmayı öğrenir, sevilmemeyi öğrenir; yüreğinde tonlarca isyan dolar da… tek harf ses olup yağamaz.
Sevgide adalet yoktur; aşkın adaleti olmaz.
Sevgi izahsızdır; sevgi izansızdır.
Yani demem o ki; ruhsal tekâmül için gereklidir tüm bu öğretiler.
Kalbî tüm kırıklıklar, ruhu onarır.
Kıymetli bir yazı okuttuğunuz için teşekkür ederim.
Sevgi, saygı ve selâmlar,
Ümmühan Yıldız
Güzel ve huzur verici
Her insanın içinde kendini yaralayan hüzün vardır…
Ateş ve fırtınanın uğultulu sesi
Gün batımında gönül âlemini, çaresizliğin karanlığı
Gün aydınlığı gönül âlemini, muhabbet ve sevgi denizleri…
Sevgiler
"Küçücük ellerim gökkubbeyi kucaklayan güvercinlerle yeniden kanatlanmış uçuyor."
Eller küçük olsa da yürekler büyüktür, gökkubbeyi kucaklayan güvercinler özgürlüğündeki edebi cümleleriniz inanın ruhumu benden koparıp gökkubbeye serdi.
Güzel insanların yürekleri hem geniş, hem de güzeldir, dünyaları içine alıp saklanması bilir, bundan olsa gerek kötülük düşünemezler; nefret nedir bilmezler, ideolojileri ve inançları "Ne olursan ol, yine gel" düsturu ile sadece kendilerini değil insanlığı düşünürler.
Evimizin önüne birer " SEVGİ PINARI" yaratmak zor olmasa gerek, değerli şair ve yazar kardeşim. Küçük eller sadece gökyüzünü değil yaratılmış tüm alemi kucaklamasını da bilir.
Mesleğim boyunca öğrencilerime "SEVGİ PINARINDAN" birer tas içmelerini sağlamaya çalıştım.
Sizi ve sevgi kokan yazınızı kutlarım.
Mehmet Burhan AKIN tarafından 6/18/2020 1:01:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ümmühan Yıldız
Sanki içimi okumuşsunuz gibi..
Hangi kokuda hangi duyguda hangi düşüncede olursak olalım hep birlikte beraberce sevgiyle yaşayalım
Saygıyla selamlar
Şiirlerinizi zaten bilirim; zarif, derin... Nesirde de bir içim su, cümleleriniz!
Kutluyorum gün güzelliğini...
Sevgilerimle
Ümmühan Yıldız
İnsanlar tarafından sevmekte öte sevildiğiniz için
Sevgiyle selamlar
Ümmühan Yıldız
Sevgiyle selamalr
Güzel insanlar güzellikler ile hemhal olurlar yüreklerinde ki sevgidir onları yaşama daha tutkulu kılan... Şiir de türkü de güzel insanlara yakışır. Neşet Ustanın da dediği gibi ''Nerede Bir Türkü Söyleyen Görürsen, Korkma Yanına Otur... Çünkü Kötü İnsanların, Türküleri Yoktur!'' aynı duygular şiir içinde geçerlidir. ''Nerede şiir okuyan ya da yazan görürsen hemen yaklaş yanına ya yüreği yanıktır ya da vatan sevgisi ile ruhu bulanıktır.'' Özetle güzel bir yazı olmuş kutlarım içtenlikle...
Ümmühan Yıldız
Ahmet Bey,
Yapraksız ağaçlar bahar geldiğinde giyinmek ister… Sevgide böyle bir şey giymediğimiz sürece yoksun kalırız.
Her şey sevgiyle güzelleşir
Saygıyla selamlar
Bazen yazmaktan öte kendi sesini duymak istersin ve tüm duygular dilinin tonundadır...
Sevgi yazmakla doğmuyor söylemek istediğin her kelimeyi kalbinden gelen hisleri nefesini içinde duyarak sıralarsın…
Ben sana o kadar güzel bakıyorum ki.... Olamaz dediğim her şeyi sorgulamayı bırakarak huylarımı değiştirerek seni seviyorum…
Farkında olmadığın içinde öyle güzel bir insana ve öylesine güzel bir sevgiye sahipsin ki mesafeleri araya koydukça filizler susar ve büyümez.
Benim sevgim kocaman bir orman... Kimi zaman bir çiçek, kozalak kırmızı büyüten ulu çam, ya da tadımlık meyve misali tatlı bir gülümseme... Nedensiz sımsıkı sarılma.
Ya sen…
Rüzgâr esmiyorsa bu diyardan hiçbirimizin ruhuna…
Kâinatın kanatlı atlı seslerini duyabilmek için ellerinizin ezgisini dinleyin…
İnsanoğlu daha bir tat alacak ekmeğinin, aşının, suyunun, aşkının peşinde koşmalı…..
Zaman bu sabah doğduğu gibi yarın yine doğacak ve adım attıkça ayaklarımızdan geride kalan iz sevgi olsun…
Edebiyat defterinin güzel insanları... Düşünceleriniz sesini duymak yeni patlayan bir tomurcuğu seyretmek kadar muhteşem..
Seçki kurulu; gün ışığında kurdelemi görmekle ilkokula gittiğim ilk gün gibi heyecanlandırdınız beni.
Teşekkürler...
Ummuhan Yıldız tarafından 6/18/2020 7:33:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Uçurtmam üç yaşındaki çocuğun gülüşünde şimdi,
Acılarım da, kederlerim de onunla uçtu gitti,
Ah, o deli divane gönlünü bi görsen,
Şair’de olursun, ozan da olursun efendi...
Muazzam bir yazı,
Manidar anlam taşıyan.
Bu güzel yazıyı yazan Kaleminiz dert görmesin. Kalbiniz huzur, yolunuz açık olsun inşallah...
Ümmühan Yıldız
Varlığınız toprağa ekilen yeni tohumlar gibi mutluluk verici
Sevgiyle selamlar
“ ...
Senin bu ellerinde ne var bilmiyorum göğe bakalım,
Tuttukça güçleniyorum kalabalık oluyorum...”
Turgut Uyar şiirinin en sevdiğim bölümü ile eşlik etmek istedim...
Nedensiz de sevilebilir bazen...aynı göğü paylaşmak da yeter ❤...aynı ağacın kökünde aynı ölümün doğumunu var ettikten sonra sahip olduğu eller...
Çok çok güzel bir yazı okumanın keyfinde tebrik ediyorum yürekten.👏🌈🍀🎈
Ümmühan Yıldız
Uçsuz bucaksız ebediyet arasında
Teşekkür ederim
Sevgiyle Selamlar
Güne gelmeyi hak edecek kadar edebi cümleler ve sözcükler eşliğinde duyguların dışa vurumu
güzeldi... okuması ve özümsemesi...
tebrikler
Ümmühan Yıldız
Mutlu kıldınız beni
Çok teşekkürler
Ümmühan Yıldız
Ruhunun akıntılarında rüzgârları kasırgaya dönüştürmeden sevdiklerine sarılmış…
Ve bu kalemi tutan el umutlarınızın nehir olup okyanusa akmasını diler…
Teşekkürler
Ket vurulmaz ki yüreğe.
Yürek sessizce sever sessizce dokunur bilinmeze...
Ve yüreklere serdik sunduğunuz güzelliklere...
Sevgiye ve sevgi dolu güzel yüreğinize selam olsun
Ümmühan Yıldız
Dünyanın ellerini tutan size hep sevgi bıraksın
Dünyanın kirlenmiş, etrafın ve yüreklerin kokuşmuşluğuna nisbet senin o tertemiz bakışını, vefanı, safi düşüncelerini seviyorum bacım. Varsın sen sevmeye devam et, ablan da seni seviyor, dua ediyor...
Ümmühan Yıldız
Kalbine ulaşıp karışın ana kokusu gibi...
Harika bir kelime dağarcığınız var, kutlarım sizi beğeniyle okudum...
Ümmühan Yıldız
Saygıyla sevgiyle selamlar
Ümmühan Yıldız
Ümmühan Yıldız
Seni yanımda görmek ne güzel bir duygu...
Sağol