- 2127 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Anadolu'nun Bağrında Yatan Ay Yıldıza Sarılı Can Çiceklerimiz..
’’ ŞEHİTLERİMİZ’
Bir hanede erkek çocuğu dünya ya geldi mi mutluluğu siz düşünün. ’ Kız çocukları için de aynıdır’ Fakat oğlan çocukları daha farklı olur.
Çünkü oğlan çocukları geleceğinizdir, soyağacını sürdürecektir, güvencedir . Her şey ona göre ayarlanır renkler mavi olur, giysileri oyuncak renkleri vs. Anadolu da ise bir beze sarılır; altında hollük toprağı o seviçler orda da aynıdır anne baba yüreğinde. Yalnız şartlar faklıdır. Öncelikle ilk sözleri şu olur ana babaların ‘’vatana millete hayırlı olsun’’dur.
Erkek çocuğunun yetişmesi de farklıdır kız çocuklarına göre kız çocukları daha çok evde ve yanınızdadır. Erkek çocukları daha çok dışarı da olur.
Sevinçleri ve üzüntüleri biraz daha farklıdır. Pek dışa dönük değillerdir, düşüp kalksa dizleri de parçalansa erkekler ağlamaz deyişi yerleşir dimağa başlar suskunluklar. Kavga etseler de söylemezler dudağı patlasa bile söylemek istemezler. Kiminle kavga ettiğini.
Bin bir zorluklarla mücadeleyle büyütür ana ve babalarımız. Büyümelerini, okumalarını adım adım izleler. Büyüyüp askere gitmelerini, evlenmelerini yuva kurmalarını damat olmalarını, torun vermelerini umut ve hayal ederler. Hanenin biricik gözbebekleridirler. Evlatlar. Bin bir hevesle büyütürler çocukları kız gelin olur, oğlan damat..
Gün geldiğin de beklenen an gelir..Vatan borcunu ödemek.. Bir teşlaş bir heyecan sarar aileyi her keste bir buruk gülümseme vardır yüzlerde bir taraftan da buruk sevinçler ne de olsa askerliktir. Ne olur ne olmaz. Can parelerini bir daha görememekte vardır..! Biraz da olsa buruktur sevinçler..Olsun Vatan görevi beklemez der.. Hazırlıklar başlar alış verişler, kullanacağı iç çamaşırlar vs.
Ellere kınalar yakılır, davullar çalar bir bayram havasıdır yaşanan. Onurdur, gururdur şereftir. Evladını askere göndermek. Bütün eş dost, akraba, arkadaşlar hep birliktedir. Bu genç fidanı asker edeceklerdir.
Halaylar çekilir. Kolun da ve sırtın da o muhteşem Türk Bayrağı sarılıdır.. Omuzlarda havalara atılır asker.. ’En büyük asker bizim asker’ ile tekbir sesleri birbirine karışır. Son vedalar edilir. ve birliklerine anı fotoğrafları çekilir; gitmek için yola çıkarlar. Anaların babaların yiğit, mert, göğsü iman dolu evlatlara eller sallanır uğurlarlar..
Artık; Peygamber Ocağı’ndadır civanlar. Vatana emanettir; Vatan da onlara..
Neydi askerlik.? Vatanı iç ve dış düşmanlara karşı canı pahasına korumaktı. Ölmek vardı dönmek yoktu..Vatan namustur. Çünkü yaptıkları vazife canlarından da üstündür.
İSTİKLAL MARŞIMIZ’ dan bir dörtlük.
’ Ben ezelden beridir hür yaşadım hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim: Bendimi Çiğner aşarım;
Yırtarım dağları, enginlere sığmam taşarım.
Mehmet Akif ERSOY
Dillerinde İstiklal Marşı vardır. Son zamanlar da yaşanan terör lanetinden; bütün evlatları asker de olan, aileler, analar, babalar, eşler, evlatlar yürekleri ağızların da habeleri hiç kaçırmazlar. Allah korusun ya yüreği burkan bir haber gelirse diye. Hayırlı tezkere için dualar edilir.
Ey güzel asker..! baba ocağından ayrıldıktan sonra içlerin de daha ayrılmadan bir hüzün çöker yüreklerine özlem şimdiden başlar. Sevdiği varsa artık ucu yanık mektuplar, sevdaya dair yazılan şiirler ya bir de ulaşılmaz yerde askerlik yaparlarsa telefonlarda çekmez.
Elleri kınalı anasının babasının kokularını hisseder burnunun direği sızlar, ya bir de baba diyen biri varsa evlatları süsler hülyalarını. Bir yanık türkü tutturur. Bir de sigara tüttürür, hasret içinde bir volkandır. Olsun Vatan her şeyden üstündür. Akşama, sabaha ’bir telefon eder seslerini duyarım’ der Anasının bulgur çorbası, kuru fasulyesini biraz da acılı olunca değmeyin keyfine burnun da tütüyordur.
Şu botlar da biraz vurmasa..! Gece nöbetleri nasılda soğuk oluyor. Keşfe çıkınca güneş nasılda yakıyor. Hiç önemi yoktu..! Vatan vazife bekler ve vatan hainlerini, teröre göz açtırmayacaktır. Nice 15’li Eren de özenir onlara ağabeyilerine.
Nice masun insanlar ve şehitler için dimdik ayakta. Türk askeri’ acıkmaz, susamaz,uyumaz.’ ’NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE’ Türk Bayrağı’nın dalgalandığı her yer ’VATANDIR’sınırlar beklenir.
Duyarız haberler de terörist ile çatışmaya giren, Mehmetcik veya konvoy geçerken mayın döşenmiş yoldan bomba patlamıştır. Öncelikle o askerler komutanın evlatlarıdır. Komutanlar evlatlarına yanarken..!
İSTİKLAL MARŞIMIZ’dan Bir dörtlük
Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şüheda fışkıracak toprağı sıksan şüheda!
Canı, cananı, bütün varımı alsın da Hüda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.
Mehmet Akif ERSOY
Bunun birde aile boyutu vardır; nasıl denir ki ben komutan olarak emanetlerinizi koruyamadım. Başlar bakışlar kalkmaz önden aile nasıl teskin edilir ki... Şehit askerin araçı evin civarın da görüldüğün de bir sızı düşer içlerine, derin sessizliğin ardından anlaşılır. Bir çığlık kopar yürekler de evladını şehit vermiştir..! İçi kan ağlasa da ’VATAN SAĞOLSUN’ derler. bakışlar donar insanca.. yürek kan ağlar ama o muhteşem onurlu, gururla şehit anası, babasıyım derler şehit eşiyim. Ben şehit çocuğuyum..derler.
Şehitlere asla Ölü demeyiniz der. Hadisler. Çünkü şehitler ölü değildirler. ’Şehidlerin Allah katında kadir ve kıymetleri pek yüce olmakla birlikte, âhirette en büyük rütbenin peygamberlikten sonra şehidlik olduğu belirtilmiştir. Bunun içindir ki, şehidlerin bütün günah ve kusurları Allah tarafından afedilmektedir.’
O ne güzel şehit askerlerdir ki al bayrağa sarılmış naaşını omuzlarda taşınarak tekbirlerle ve ’ Şehitler Ölmez, Vatan bölünmez, Bayrak İnmez, Ezan Dinmez’ sloganlarıyla al rengiyle cennet çicekleri defnedilir. Ruhları şaad olsun Mekanları Cennet. Gazilerimize şifalar dileriz. Vatan, Millete, Silahlı Kuvvetlere ve ailelerine baş sağlığı diliyoruz.
Bu vatan sizler minnettardır. ‘’Toprak uğrun da ölen varsa Vatandır.’’
‘’NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE’’
Kaynak:[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.