- 667 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şöhretler Şehri Şebinkarahisar Yeniden Yapılandırılmalı.. / Hikmet OKUYAR
Şimdi hatırlıyorum da... Adnan Menderes, Cevdet Sunay, Süleyman Demirel, Turgut Özal, Yıldırım Akbulut, Tansu Çiller, Erdal İnönü, Mesut Yılmaz, Bülent Ecevit ve Aydın Menderes de dahil birçok lider ve parti sözcüsü ile bakan; Şebinkarahisar’ın vilayetlik hakkının iadesi konusunda süper sözler verdiler
Türkiye genelindeki Şebinkarahisarlılar ile Şebinkarahisar Dostlarından süper oy topladılar.
*
Şimdi dönüp bakıyorum da vilayetlik hakkının Şebinkarahisarlılar’a iade edilmesi için hiç bir engel yoktur.Şimdi tekrar söylüyorum..Şebinkarahisar Yeniden Yapılandırılmalı yeniden vilayet olmalı.
Kararname tamamlanıncaya kadar da hemen olabilecekler acil eylem planları ile uygulamaya konmalı..
*
KELKİT Vadisinin cazibe MERKEZİNDE bulunan; 1923 - 1933 YILLARI ARASINDA VİLAYET MERKEZİ konumunda olan ve ayrıca TAŞI TOPRAĞI ALTIN ŞEHİR diye bilinen ŞÖHRETLER ŞEHRİ ŞEBİNKARAHİSAR; öncelikle BEYOĞLU İlçesi ve BELEDİYESİ ile KARDEŞ ŞEHİR YAPILMALI..
*
ŞEBİNKARAHİSAR, İSTANBUL BÜYÜK ŞEHİR BELEDİYESİNİN ilgi alanına da sokulmalı; yeni bir tanıtım turizm kültür sanat şehri yapılmasıyla, KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJELERİYLE ARKEOLOJİK kazı çalışmalarıyla SOSYAL KÜLTÜREL EKONOMİK CANLANMA muhteşemliğine YENİDEN VİLAYET GİBİ ŞEHİR görünümüne kavuşturulmalıdır..
*
TARİH KÜLTÜR SANAT konularında, müze ve arşiv araştırmalarında, Yücel BAŞARAN, Dursun TOMBUL ve Elif ZİNDANCIOĞLU gibi UZMAN İSİMLERDEN hizmet SATIN ALINMALIDIR..
ŞEBİNKARAHİSAR’DA, 65 YAŞ ve yukarısı nüfus kaydına sahip olanlar ile ÖĞRETMENLER ve ÖĞRENCİLER ücretsiz taşınmalı.. Belediye şehir içi ulaşımı ilkellikten kurtarmalı bantlı sistemlerle yürüyen merdivenlerle yaz aylarında da turistik cuf cuf çekicilerle şehir içi ulaşım ücretsiz yapılmalıdır.
*
Giresun Şebinkarahisar Sivas CENNET YOLU güzergahında sürdürülen PROJELİ YOL yapım ÇALIŞMALARI ile EĞRİBEL TÜNELİ devamlı GÜNDEMDE tutulmalı;
yaklaşık 120 yıl önce Karadeniz’i Giresun Şebinkarahisar Sivas Kayseri üzerinden Akdeniz’e bağlayan ve kazma kürek murç ve çekiçle açılan TARİHİ HALİL RIFAT PAŞA TÜNELİ de asla unutulmamalı; ŞEBİNKARAHİSAR TOPRAKLARINDAKİ 195 DÖNEMECİN de KESE YOL bağlantılarıyla kaldırılması SÜREKLİ TALEP edilmelidir..
*
Bir ucu DİKMETAŞ diğer ucu KILIÇKAYA olan ŞEBİNKARAHİSAR ALTINTEPSİ OVASI BAĞ BAHÇE ÜRETİCİLERİN TARIM İŞLETMECİLERİNİN çok yoğun ilgi alanında teşvikli yatırımlar GÜNDEMİNDE bulundurulmalıdır..
*
Şebinkarahisar’da ŞEBİNKARAHİSAR ÜNİVERSİTESİ kurulması ÖZLEMİ hızla yaygınlaşmalı;
Kuruluş tarihi 1918 olan ve kim tarafından ne için kapattırildiği bilinmeyen TAMZARA İLKÖĞRETİM OKULU taşımalı sistem destekli olarak mutlaka yeniden öğretime açılmalıdır..
*
YÖRE SANATÇILARI, BELEDİYENİN KÜLTÜR SANAT FONLARINDAN; imparator, star, padişah, kral, vur al, bay may can man AYIRIMI gözetilmeksizin ADALETLE eşit olarak YARARLANDIRILMALIDIR..
*
22. Şebinkarahisar Kültür ve Turizm Şenlikleri, Dikmetaş Yayla Şenlikleri Şebinkarahisar Ceviz ve Kültür Festivali de dahil; ŞEBİNKARAHİSAR BELEDİYESİNİN doğrudan veya dolaylı olarak ilgi alanında olan FESTİVALLERE ve ŞENLİKLERE; Süleyman BULDUK, Ali YOLCUBAL Erol ERASLAN, İsmail ŞENOL, Semra Saadet HANEDAR, Remzi SILABURCU, Rasim ÇATAL, Sabri BAYRAKTAR, Nuray YANIKER, Yakup SARIKAYA, Sururi ÖNAL, Orhan ÇUKURTAŞ, Gürcan GÜNAY, Uğur ÇAKIN gibi İSİMLER ile ALUCRALI ÇAMOLUKLU GİRESUNLU ve Canan ERÇETİN, Elif DİKMEN, Karşıyakalı NİHAL, Müzeyyen KESKİN gibi VADİNİN yöre sanatçıları MUTLAKA DAVET EDİLMELİDİR.
*
Halk.Eğitim Merkezi Müdürlüğü ve gönüllü sanat toplulukları; BELEDİYE KATKILARIYLA; YENİ YENİ SAZ VE SES SANATÇILARI YETİŞTİRMEK İÇİN ÖZEL korolar oluşturmalı KURSLAR AÇMALIDIR.
*
ŞEBİNKARAHİSAR’A ARAŞTIRMA İÇİN, DİZİ ÇEKİMİ İÇİN, PROGRAM YAPIMI İÇİN, HABER İÇİN GELEN MEDYA MENSUPLARINA REHBER BELGELİ SOSYAL ÖZELLİKLİ ŞEBİNKARAHİSARLI KAYNAK KİŞİLERCE YARDIMCI OLUNMALIDIR.
*
ŞEBİNKARAHİSAR KILIÇKAYA BARAJ GÖLÜ ÇEVRESİNDEKİ 17 KÖY BAŞTA OLMAK ÜZERE TÜM MAHALLE VE KÖYLER İÇİN ÇOK ÖZEL BAĞ BAHÇE TARIM VE YAYLA TEŞVİKLİ PROJELER ÜRETİLİP UYGULANMAYA KONMALIDIR.
*
ŞEBİNKARAHİSAR VE CİVARINDAKİ HEYELAN TEHDİDİNE KARŞI KIRİZ MASASI OLUŞTURULUP; ARAZİ ISLAH ÇALIŞMALARI YAPILMALI;
AĞAÇLANDIRMA SEFERBERLİĞİ;Şebingülü, Şebindutu, Şebincevizi, Alişar Armudu, Çiğit Elması, Şebingül Eriği, Kuşburnu, Aluç gibi MEYVELİ ve Çam, Akasya, Söğüt, MEYVESİZ AĞAÇLARLA ÖZEL FİDANLIKLARLA
YENİ YENİ isdihdam alanlarının açılmasına vesile olunmalıdır.
ŞEBİNKARAHİSAR VE ÇEVRESİNDE ELEKTRİK VE SU YÜZDE 50 İNDİRİMLİ OLMALIDIR..
*
TÜRKİYE genelinde kurulması özendirilen ÖZEL ŞEBİNGÜLÜ FİDANLIKLARI ile ÖZEL ŞEBİNGÜLÜ BAHÇELERİ tüm yeşil çevre dostlarının hayranlığını KAZANMALI. Şebinkarahisar merkezli; Şebingüllü, Şebincevizli, Şebindutlu, Şebinçökelikli organik ürünlerile Şebincevizli SOMUN EKMEĞİ ile FRINKURUSU ve ŞEBİNCEVİZİLİ TEREYAĞLI UN HELVASI gibi yöresel ürünler sağlık ve turizm merkezlerinde açılacak marketlerde KARADENİZ ÜRÜNLERİ ile birlikte arz edilmelidir.
*
Hikmet Okuyar
ŞAİR Yazar Gazeteci.
Tanıtım Turizm Kültür Sanat Etkinlikleri Organizatörü
............................................................................
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.