- 26 Ekim 2008'den beri üye
Kendisi Hakkında Yazdığı Tanıtım Yazısı
14 Şubat 2005 tarihinde Kül kaldı adlı öyküm İz Edebiyat'ta en çok okunan öykü seçilmiştir.
Sihirli Kutular, Sihirli Değnekler (Nezihe ALTUĞ) 25 Ekim 2008 İronik
--------------------------------------------------------------------------------
Gerçekten kutusuz-değnek, değneksiz-kutu olmaz! Ne güzel bir hikayeydi o!…
Kaybedenler (Nezihe ALTUĞ) 29 Kasım 2008 İronik
--------------------------------------------------------------------------------
‘Bana bir masal anlat banker amca içinde kaybedenler olsun’ diyen çocukların sözüne karşılık; Banker amcada anlatmaya başladı.
Hiçin Kısır Çölündeki Savaş (Nezihe ALTUĞ) 1 Ocak 2009 Toplumcu
--------------------------------------------------------------------------------
Savaş, Barış ve Adaletin günümüzdeki kısır döngüsü...
Dirim Damla (Nezihe ALTUĞ) 3 Ocak 2009 Modern
--------------------------------------------------------------------------------
Ceninden, dedeye, ekonomi...
Haykırış!.. (Nezihe ALTUĞ) 14 Şubat 2009 Aşk ve Romantizm
--------------------------------------------------------------------------------
14 Şubat Sevgililer günü anısına yazdığım öykümdür.
Ben Kimim Ki! (Nezihe ALTUĞ) 1 Mayıs 2009 İronik
--------------------------------------------------------------------------------
‘Ben kimim ki’ lere dönüştürelim mi? İçimiz de var olan yalnızlığımızı da önce ailemize bağlanarak, sonrada; insanın kendi özüne yabancılaşmasını sağlayan bu düzenin insanları olarak, iyi bir insan olma özelliğini yaşamın her alanında uygulayan bireylerin yaşadığı bir ülke yaratalım mı? Ha! ne dersiniz?
Şimdiki Zamanda Çok Özel (Nezihe ALTUĞ) 16 Ağustos 2009 İronik
--------------------------------------------------------------------------------
Onun; Kaybolmayan Şimdiki Zaman Albümindeki yüzlerce yüzünden bir kaçı ile konuşmaya başladım
Adamın Adası (Nezihe ALTUĞ) 17 Ağustos 2009 İronik
--------------------------------------------------------------------------------
? Bu duman havasını bozar mı? diye dertlenirken ‘O duman senin içinde’ diyen bir ses duyarım. Kapkara dumanlar kaplar çevremi gene o karmakarışık duygular, geçmişin onlarca tozu, yanılmalar, rakamlar, aldanmalar, kelimeler birer kitap sayfası gibi açılıverir. Birde bakarım ki yalnızlık yanı başıma yerleşmiş, ayak, ayak üstüne atmış tıpkı bir erkek gibi karşımda durur, düşmanlığı dostluğu anlamayan bir sevgili gibidir o!... Çaresiz, umutsuz!... sıradan kalkarım. Tekrar geçmişin yollarındayımdır. Ama bu kez koşarak kaçarım. Denize girerim. Denizdeyimdir. Adalara doğru yüzerken adalar sanki beni karşılamak için ayağa kalkarlar, denizde adacıkları sarıp sarmalar, köpüklerde çırpıntılarıyla sonsuzlukta bir nokta gibi görünen beni okşardı. Adadan gelen sallanan ağaçların, savrulan dallarının yapraklarının çıkardığı seslere bende saçlarımı denizde çalkalayarak eşlik eder katıla, katıla bu adacıklarla birlikte gülerdim.
Adamın Adası (Nezihe ALTUĞ) 20 Ağustos 2009 İronik
--------------------------------------------------------------------------------
Denizden çıkarken ADAMI, APRODİTE’yi kaybediyordum ama kelimelerin dili ile ‘ADAMIN ADASI’ olan öyküyü rüyalarımla birleştirerek yazıyordum.
Kül Kaldı (Nezihe ALTUĞ) 13 Şubat 2005 Aşk ve Romantizm
--------------------------------------------------------------------------------
Bizim ailede; ihtirasları yüzünden etrafını muzdarip eden çoktur. Ben; beklide bu yüzden hislerimden ziyade aklımla yaşamak istedim. İnsanın sevdiği bir ev olunca kendisine mahsus bir hayatı olur. Etrafımdaki her şeye kendi içimdeki saadet duygus
Olmak Şehrinde Şey Olmak... (Nezihe ALTUĞ) 27 Ağustos 2009 Kent
--------------------------------------------------------------------------------
Ey okuyucu; artık seni mekana hapseden bedeninden kurtulmalı ve bir yolculuğa çıkmalısın.
Esrarlı Bekleyişler (Nezihe ALTUĞ) 18 Ekim 2009 Aşk ve Romantizm
--------------------------------------------------------------------------------
Yani normal dünyevi evrenin mantığından kopulur, her şeyin inandırma mantığıyla var olduğu bir evrene geçilir. Bu yolla, dünya sıradanlıktan bir anda mucizeye dönüşür. Yapacağım yüzle yüzleşme, yani hem onunla karşılaşma, hem de ona kapılıp tek bir yüz olma, olgunlaşma!...
Okyanusta Son Nokta (Nezihe ALTUĞ) 18 Ekim 2009 Aşk ve Romantizm
--------------------------------------------------------------------------------
Bu nokta fiziki bir nokta olmanın ötesinde psikolojik bir nokta idi. Bu noktada zihnim denge içinde olmalıydı. her şeyim bu noktanın çevresinde dönmeliydi. Bu nokta benimde sonsuza dek kımıltısız duracağım, sabit noktam olmalıydı. Bu nokta ile dünyanın tüm zerreleri arasında gizemli bir etkileşim içerisinde olacaktım. Bu etkileşim beni dünya ile tek bir bütünlük içinde birleştirmekteydi.
Zen... (Nezihe ALTUĞ) 20 Ekim 2009 Aşk ve Romantizm
--------------------------------------------------------------------------------
Güvenceye bağlanmış, kararlı, korkusuz, rahat bir hayat! Güven altında yaşayarak bir bakıma varlıklı kadınların zamanı gönüllerince kullanabilmelerinin tadını çıkarır gibi çıkaracaktım. Yani bilemediğim bu çevrede her şeyi sil baştan keşfedecektim. Kelimeleri, sesleri, eşyaları, insanları ve en önemlisi de duygularımı yeniden yaşayacaktım.
Boşluk... (Nezihe ALTUĞ) 20 Ekim 2009 Aşk ve Romantizm
--------------------------------------------------------------------------------
O bir süs değil! Anlayan için çok kahramanca bir şeydi. Ve bütün bir ömür boyunca sürmüş bir kendisiyle anlaşmazlığın gizi idi. ‘Sırrına erdim ‘ dedi. Bay (K). Başını ellerinin arasına aldı. Zen’le yaşadıklarını tekrar geriye doğru sarmaya başlarken ekranının başında uykuya daldı. Rüyasında bayan Zen’le çıktığı ’Olmak’ şehrindeydiler. Bay(K)’nın rüyasında buluşmak dileğiyle.
Acı... (Nezihe ALTUĞ) 23 Ekim 2009 Aşk ve Romantizm
--------------------------------------------------------------------------------
Görünürde vicdanımızla ilgili olmayan birçok neden yüzünden kendimizi endişeli hatta hasta hissedebiliriz. Vicdanımızın onu ihmal etmiş olmamıza karşı gösterdiği tepkisi beklide nereden çıktığı, ne olduğu belli olmayan bir suçluluk ve tedirginlik duygusudur.