Serhat AKDENİZ
10.12.2012 01:08:18Evvelki gün ya da dün olsa gün şiirlerinize eleştirilerinizi okumuştum. Ve hiç tanımadığım halde iyi şiirler yazdığınız izlenimi uyanmıştı. Ve birkaç şiirinize baktığımda yanılmadığımı anladım.
Şiir oldukça zaman isteyen ama başarısı zamandan çok; emek, doğruyu görme okuma değerlendirme ile doğru sularda yıkanma ile ilerlenebilineceğine inandığım bir edebî dal. Ve çok yazmakla değil çok okumakla gelişen bir dal ayrıca.
Ve iyi şiir bazen ilk satırıyla bazen bir bölümüyle kendini belli eder, şairini sunar tıpkı sizinki gibi. Bu kadar yalın bu kadar fazlalıksız ve bu kadar kısa dizelerle zihinlerde metafor oluşturmak ise bu işin ustalığı, sanatı...
Sitede bu payede yazan bir elin parmakları kadar kişi yok. Ve şiirin zamanla ilerleme sağlayacağı umudunu da ben şahsım adına yitirdim. Bu gibi elit şiirleri okumak, faydalanmak, öğretisini alkışlamak pek tavrımız değil nedense. Dahası iyi şiirin değerinin nerede olduğu, edebî değer yaratan yanının ne olduğu konusunda ülkece bir ortak konsensusumuz yok maalesef.
Ama üstadın dediği gibi ''ülkedeki her iki insandan üçü şair!''
Şiir tümüyle üst düzey fakat affınızla ''tepe taklak'' zarf olarak yazılı sanırım birleşik olmalı kanımca, bir de şiirin sonunda dört nokta koymuşsunuz, üç olmalı idi. şimdi derseniz ki ; yahu hiç mi güzellik yok da bunlara diktin gözünü...Var olmaz mı
bunları belirtmemdeki esas sebep altında hem de siyahla belirttiğiniz o Türk Dili Dergisi anteti!
Fakat bu şiirin büyüsünü sihrini bozar mı asla bozmaz; çünkü:
''lâterna sesli sokak''
''Sesi içine akan gecenin gözbebeği''
''bombardıman sesli senfoni''
''korku dolu kese kağıdı''
''kalbin çitlerine takılan bakışlar''
ve bence en bâkir şah dize olan
''kalça çıkığı yürünen özgürlük''
''göğüsteki ur ormanları''
gibi muazzam ve oldukça bâkir imgelerle bezeli sıra dışı bir anlatım ve usta işi bir peysajlama var.
Paylaştığınız için ve yazdığınız değil okuttuğunuz için şiir adına teşekkürler...
Tüm saygımla...