Senin ile omuz omuza, el ele sildik Vatanın bahtı kara maderini Et ve tırnak, göze göz, dişe diş Baştan yazdık yüz güldüren kaderini; Sana ihanet ile başladı her kötülük Yitirdik derleyip toparladığımız gücümüzü!
Bağımsızlıktı en temel karakterin Düşüncelerinde sınırsız özgürdün Vız geldi sana imkânsızlık Bildiklerinden emin, net ve sesi gürdün Adeta yoktan var ettin ulusu, Kanla canla ödedik bayrağımızın bedelini; Boşa çıktı Yedi Düvel’in kurduğu pusu!
İngilizlerin donanmasını gördüğün gün ’Geldikleri gibi giderler!’ dedin; Ateş içinde cepheden cepheye sürdün Kimini yerin dibine gönderdin Kimini Marmara ve Ege’de sulara gömdün Gerçek bir dahi, eşsiz, ulu bir önderdin!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ULU ÖNDER ATATÜRK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ULU ÖNDER ATATÜRK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
13 Kasım 1918 tarihi müttefik devletlerin İstanbul’ a girdiği günlere tekabül etmekteydi. İngiliz donanmasına ait zırhlılar İstanbul Boğazına girip buraya demirlemiş toplarını Osmanlı Devletinin merkezi karargâhı olan Dolmabahçe Sarayına çevirmişti. Durum hiç de iç açıcı değildi. Devlet tüm siyasi ve mülki idareleri ile işgal güçlerine teslim olmuş ve ağır şartlar içeren Mondoros Mütarekesi hükümleri çerçevesi içerisinde işgalci Müttefik Devletlerden gelecek direktiflere boyun bükmekten başkaca bir varlık gösteremiyordu. İşte bu sırada yaveri Salih Bozok’un gözyaşları içinde Mustafa Kemal'e dönerek Boğaza demirlemiş İngiliz zırhlılarını göstermesi üzerine Mustafa Kemal: “Geldikleri gibi giderler” demiş böylelikle ülkenin bir gün yüce Türk milletinin gücüyle bağımsızlığına kavuşacağına dair inancı dile getirmiştir.
EMPERYALİST UŞAKLARI! Ey emperyalizmin satılmış uşakları Basmayın tetiğe fünyeye Damarımıza basmayın Şunu bilin ki biz Türkler Doğarken yazdık Ölümümüzü künyeye Çanakkale'de Conkbayırın'da Anafartalar'da Kocatepe'de Afyon ovasında Sakarya'da Dumlupınar'da Dersini verdik yedi düvele; Bir ders daha veririz Bir baştan başlar Çıkarız öbür baştan; Namluları elinizdeki Ters çevirir Denk düşen yerinize Ateşleyip çakarız Yıkamazsınız bizleri Her zaman olduğu gibi Ayaktayız dimdik Galip çıkan biz oluruz Hayasızca başlattığınız Bu alçak, bu onursuzca savaştan! Şaban AKTAŞ 18.02.2016
Kalemin daim olsun
____________________________Selamlar