Hoş sohbet dostunu aradı gözlerim, Gönülden gönüle bağlar hep kopmuş, Dil ile muhabbete dalmış ki alem; Dostluğun idrakini hepten unutmuş.
Hocayım Veliyim deyip de gezer, Azıcık senide yağlayıp öper, Şu üç günlük aleme neleri iter; Dostluğun idrakini unutmuş alem.
Amma minnet bekler her iyiliğine, Amma takdir bekler her bir işine, Çul giyene acır bakmaz haline; Riyasız dostluğu unutmuş alem.
Vefa ile vefasızlığı iyi bilmeli, Kementlenip yağ çekmek mi? Dar zamanında koşabilmek mi? Dostluğu hepten unutmuş alem.
Menfaat türküsüde çalıp duruyor, Sanki vasfı kendini göğe çıkarıyor, Mağrurluğu bırakıp işine bakmıyor; Ona buna cakasla geziyor alem.
Şu ALLAH rızası dediğimiz nedir? Dostu dostan koparan nedir? Kibir içre yaşayıp böbürlene dur, Şimdi sen bir dem kudur ha kudur; Elbet sıra gelir senide bulur.
Gururdan kibirden arınamamış, Bir makam bulunca kubara kalmış, Ne yapsın garip hep kuburda olmuş, Kulali böyle dostluğa mihnet eylemem; Onun hiç bir şeyine mihnet eylemem.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Alem şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Alem şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.