ACUZEMŞiirin hikayesini görmek için tıklayın komşum olur kendisi.eşini kaybetti,sokağa çıkamayacak kadar kötü durumdadır kendisi.buna rağmen hayata sımsıkı bağlı.
KİMBİLİR KAÇ YAPRAK DÖKMÜŞSÜN TAKVİMDEN?
HANGİ HAYALLERİN ÇALINMIŞ YÜREĞİNDEN TEK BAŞINA OTURURSUN KIRIK,DÖKÜK EVİNDE NE ANILAR YAŞATIRSIN TAM DA CAMIN DİBİNDE. ...... SEN,HAYATIN AYAKLARININ TÜM BEDENİNDE İZ BIRAKTIĞI YALNIZLIĞIN SANCISINI YAŞAMIŞLIĞININ SEVİNCİYLE SARMAYA ÇALIŞIRSIN ....... GÖZÜNDE GÖZLÜK ELİNDE BASTON YILLARIN YÜKÜNÜ TAŞIMIŞ YORGUN BEDENİNLE ELİNDE İLAÇ TORBANLA BEKLERSİN ........ ÜMİTLERİN KURUMUŞ ÇORAK TOPRAKLAR GİBİ SAÇLARINDA AKLARLA AĞZINDA VAR TEK BİR DİŞ ..... BUNCA TÜKENMİŞLİĞİNDE ARARKEN GÖZLERİNDE YAŞ GÜLÜMSÜYORSUN ETRAFINA SEN,İBRET TABLOSUSUN ACUZEM GÜLEMEYEN YÜREKLERE ÖRNEKSİN. FİLİZ (acuze:yaşlı kadın) |
Yaşlanmak, her insan için kaçınılamaz bir olgudur. Yaşlılık döneminde insan, hayatın kazandırdığı tecrübelerle yüklüdür, ancak bedenen ve ruhen yorulmuş olabilir, bu itibarla özel bir ilgi ve saygıya layıktır. İnsanlara ve özellikle büyüklere saygı duymak ve bunu söz ve davranışlarımızla göstermek insanî ve dinî bir görevdir. Nitekim Peygamberimiz (a.s.), “İnsanlara merhamet etmeyene Allah da merhamet etmez” buyurmuştur.(3)
Başta anne babamız olmak üzere tanıdığımız ve tanımadığımız bütün büyüklerimize saygı göstermeli ve onları üzecek söz ve davranışlardan kaçınmalıyız.Dünya hayatı geçicidir. Bugünün gençleri yarının büyükleri olacaktır. Bugün gücü kuvveti yerinde olan insanlardan bir kısmı, belki yaşlanmadan dünya hayatına veda edecek; bir kısmı da ileri yaşlara ulaşıp gücünü, kuvvetini kaybedecektir. Bu, hayatın bir gerçeğidir ve asla değişmez. Bu itibarla belirli bir yaşa ulaşmış insanlara maddî ve manevî destek vermemiz gerekir.
Unutmayalım ki bugünün yaşlıları dünün gençleri olduğu gibi; bugünün gençleri de yarının yaşlıları olacaklardır.
****TEBRİK SAYGI VE SELAMLARIMLA SEVGİLİ ŞAİR****
****DUYARLI YÜREKLERE SELAM OLSUN****