(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MAVİ KELEBEK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MAVİ KELEBEK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bosna savaşı, Bosna soykırımı, Sırp zulmü denince, İzzet Sarayliç'i hatırlarım... Onunla yapılmış bir röportajın yer aldığı gazete kupüründen aktarıyorum: "(...) Sırp bombardımanında yaralanmasına rağmen kentten ayrılmayı reddetmesiyle bir yurtseverlik örneği veren Sarayliç (...)" "(...) Bizim savaş sırasında modern şiirin boşluğunu daha bir somut olarak fark ettim. Örneğin Pasternak savaştan önce benim için neredeyse bir puttu. Ancak savaş sırasında, ne kadar bireyci olduğunu, benim trajedimle ilgili hiçbir şeyinin olmadığını gördüm. Ben şiirlerimi sığınakta yazıyordum o sıralarda(...)"
Bir de şu şiirini ekliyorum:
AVRUPA HÜMANİST İDEALİZMİNE VEDA
"Yüzyılın sonu, sonu aynı zamanda Avrupa hümanist idealizminin."
"(...) Sırp bombardımanında yaralanmasına rağmen kentten ayrılmayı reddetmesiyle bir yurtseverlik örneği veren Sarayliç (...)"
"(...) Bizim savaş sırasında modern şiirin boşluğunu daha bir somut olarak fark ettim. Örneğin Pasternak savaştan önce benim için neredeyse bir puttu. Ancak savaş sırasında, ne kadar bireyci olduğunu, benim trajedimle ilgili hiçbir şeyinin olmadığını gördüm. Ben şiirlerimi sığınakta yazıyordum o sıralarda(...)"
Bir de şu şiirini ekliyorum:
AVRUPA HÜMANİST İDEALİZMİNE VEDA
"Yüzyılın
sonu,
sonu aynı zamanda
Avrupa hümanist idealizminin."
Üç aşağı beş yukarı böyle yazıyor gazeteler.
Benim içinse zamanı
eve gidip
şiir yazmanın.
Hümanist ve idealist,
başka ne.
İzzet SARAYLİÇ
Selamlar...