(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AVUKAT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AVUKAT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu barolar birligi baskanida hirli ayakabi degil Adamda birazcik insaf olsaydi, adliyelerdeki uygulamayi kendisi desteklerdi. Yok efendim avukatlarin hakkiymis yesinler hakkinizi SAVCININ YASAMA HAKKI NE OLACAK? Büyük ihtimal bu teröristlere hukukcu biri yardim etmistir
Bu capulcular avrupayi örnek aldiklarini zirvalasalar da avrupada durum bunlarin istedigi gibi degil
Eskiden almanyada adliyelere normal herkes aranmadan girerdi.Tek bir olay olduktan sonra artik herkes araniyor.Türkiyedeki benzer bir olay olsa avukatlarda mutlaka aranir
TERÖRE terör diyemeyenler..ÖRGÜTE ülkeyi sattı diyenler BİR ÖRGÜTLE EL-ELE KOL-KOLA ülkeyi karanlığa sokmak tekrar eski günlere döndürmek için nasıl da KENDİNDEN geçmiş vaziyette...hezeyanlar kusmakta..
CeHaPe+MeHaPe+HaDePe+SePe+PARALEL EVREN.......vs
Neyin İTTİFAKIDIR bu ?!.. DÜNKÜ Türkiye geri gelsin diye KENDİ seçmeninin bile TEPKİ gösterdiği bir yola nasıl da PERVASIZCA-AKLETMEDEN
"ALMAN AJANI" "emperyalist batının" uşağı sözde KOMÜNİST bir yapının koynunda güya YURT/SEVERLİK dersi vermekteler..
BU yapılanmanın verdiği GÜVEN ve DESTEKLE yaşananlara bak !!!
ÇARLİ için PEYGAMBERİNE yapılan zulme sessiz kalanlardan Maalesef "mezhebi" ayrım gözeterek baş-sağlığı MESAJI yazanlardan
Ne teröre LÂNET ne de yaşamını yitiren SAVCI ya bir baş-sağlığı mesajı var...
AVM...Hava-alanı gibi yerlerde nasıl ki EMNİYET uygulamalarına ses çıkarılmıyorsa...hiç değilse "arbede" görüntüşeri vermek yerine.. şu durumun sıcaklığı geçene kadar bir anlayış göstermeleri gerekirdi diye düşünüyorum..
Çok teşekkürler ederim İlyas Bey selâm ve duam ile sağolunuz..
Şiiriniz dil ve anlatım bakımından oldukça güzel, Talip Bey, tebrik ve teşekkür ediyorum. İçeriğine ise bir avukat olarak katılmadığımı belirtmek isterim. Değerli başsavcımızın katli, gerçekten yürek yakıcı ve gözyaşlarımı tutamadığımı belirtmek isterim. Terör belasının kökünü kazımak, bir daha canımız yanmasın diye ne fedakârlık yapmak lâzımsa, biz de avukatlar olarak yapalım, ama...
Haberlerdeki kargaşaları ben de üzülerek izliyorum. Her meslekte olduğu gibi, bizim mesleğimizde de çürük yumurtalar vardır elbette. Bunun önüne geçmek de mümkün değil. Bütün bunlar, bizim yasal haklarımızın kısıtlanmasına gerekçe olamaz. Her hukuk öğrencisi avukat olmuyor. Belki hakim veya savcı olacaktı terörist hukuk öğrencisi. Hoş, velev ki terörist avukat olsun... Bu durumda dahi avukatların yasal haklarının kısıtlanmasını haklı göremeyiz.
Şimdiye kadar yapılan açıklamalardan benim anladığım, olay daha çok adliyeye girişlerdeki güvenlik zaafiyetinden kaynaklıdır, avukatların aranmadan girmesi ile ilgili değildir.
Siyasi görüşümüz tamamen farklı olmakla birlikte, Barolar Birliği Başkanı'nın bu konudaki önerisi yerindedir. Biz hakim, savcı ve avukatı yargının üç ayağı olarak görürüz, sacayağı gibi... Şimdi, avukatlık mesleği günümüzde zaten oldukça zor şartlarda yürütülen bir "kamu" görevidir. Uygulamada esnaf muamelesi görürsünüz, ama kamu görevine uygun saygın davranışlar sergilemek zorundasınızdır. Maddi zorluklarını falan geçtim... Biz hakim ve savcılarla aynı sıralarda eğitim görüyoruz. Bize farklı bir muamele yapmak, bizim daha güvenilmez olduğumuz kanaatinden başka bir sonuç doğurmaz ve bu da bizlerce kabul edilemez. Bunun bir inatlaşma gibi algılanması, topluma bu şekilde lanse edilmesi haksızlık bana göre...
Bütün bunların ötesinde, sürekli girip çıktığı adliyeye her girişinde çantasını, üzerini aramaya tabi tutarsanız, güvenilirliğini sorgularsanız, onu psikolojik olarak yıpratırsınız. Müvekkillerinin gözünde de, savunma makamında da sacın kısa ayağı olarak algılanmasını kolaylaştırırsınız ki bu, en az avukatlar kadar savunma ihtiyacı olan insanları yıpratır ve mağdur eder. Oysa, savunma birgün herkese lâzım olabilir!
( 2010 yılında Danıştay'ın bu konuda üzeri aranan avukat lehine verilmiş tazminat kararı mevcuttur. Bunun avukat onurunu rencide eden bir davranış olduğu yönünde.)
Bence, adliyeye hakim ve savcılarla aynı prosedüre tabi şekilde X- Raylardan geçerek girmek makul bir çözüm olabilir. Barolar Birliği de bunu savunuyor zaten. Son derece makul bir teklifi, bir meslek grubunu toplum nazarında rencide edecek şekilde görmezden gelmeyi de ben anlamıyorum.
Bu kadar uzun bir yorum yapmak istemezdim, ama bilinmesi gerektiğini düşündüm. Umarım anlatabilmişimdir.
04 Nisan 2015 Cumartesi 18:55:36 Yorumuma yazdığınız değerli yorumunuzdan aynı kaygıları taşıdığımızı anladım, Sayın Şair Arkadaşım; buna hassaten memnun oldum. Kullandığınız birleştirici ve nazik üslup için ayrıca teşekkür ederim. 28 Şubat'ın karanlığını ve baskılarını yaşamış birisi olarak, üstelik bir hukukçu olarak aciz kaldığımız günleri nasıl özleyebiliriz ki? Halkın iradesinin alt edilmesine zemin hazırlanmasına nasıl göz yumabiliriz? Yukarıda bütün yazdıklarınıza sonuna kadar iştirak ediyorum.
Maalesef, ülkemizde her dönem kendi dediklerinin olmasını isteyen, bu yolda darbeden medet ummaktan kaçınmayan "demokrasi" havariliğini de kimseye bırakmayan bir kesim var ve şu an ortamı oldukça germeye de çalışıyorlar, farkındayım. Bütün bunlara rağmen, insanların haklı oldukları noktada durup düşünmek gerektiği inancındayım. Hele de çok büyük bir kitleyi muhatap alan böyle bir uygulamada ve söylemde daha dikkatli olmalı, devlet büyüklerimiz. Bizleri mesleğimizle ilgili bir konumda tamamen zıt fikirlerde olduğumuz insanların ekmeğine yağ sürüyor pozisyona sokmamalılar bence. Avukatlara yapılmak istenen uygulama tüm adalet camiasına uygulanarak problem kolayca çözülebilir aslında. Bu, kimse için zor değil.
Neyse, neticeten temennimiz bir, anladığım: Allah birliğimize dirliğimize zeval vermesin; Allah bir daha 28 Şubatlar yaşatmasın!
Hak savunmanın "piri" üstadım değerli yorumunuz için evvelen çok teşekkür ederim...
Ne sizin ne de benim derdim BAĞCIYI döğmek...hep birlikte inşallah İNSAN hak ve onuruna yaraşır şekilde ÜZÜM yiyelim değil mi efendim ?!..
BERKİN için denilen GARABETE bakınız ki AİLE perişan ediliyor.. (hatalarına rağmen-evlâtlarına sahip çıkmamak adına..15 yaşında oğlu olan bir baba olarak söylüyorum elbette)
TERÖR ÖRGÜTÜNÜN KADROLU AVUKATLARI (!!!) nın yaptıkları ortada !..
Bu bilinmeyen bir durum mu ?!..
Davanın 2 aylık SAVCI sını hangi gerekçe bahane edilerek KATLETMEYE .. bunu gerçekleştirmek için GEÇMİŞTE olduğu gibi (DANIŞTAY) bir HUKUK öğrencisini AZMETTİREBİLİYORSUN ?!..
Can güvenliğini sağlamak bir devletin İLK sorumlulukları arasındadır bildiğiniz gibi...Bunu sağlamak için ÖNLEM-TEDBİR almak yolunda elbette AKL-I SELİM kararlar alınması için yardımcı olmak varken..
EYLEM görüntülü YARGI MENSUPLARINA yakışmayan durumların ortaya çıkması sade bir VATANDAŞ olarak beni olduğu kadar...
Maalesef oynanan oyunların PARÇASI olarak gördüğüm bu durumun nasıl bir KALKIŞMA çağrısına..DARBE alt-yapısına dönüştürüldüğünü bizler gibi DARBE dönemleriyle doğmuş...darbelerle yaşamış...halâ aynı KARANLIK dönemlerin özlemi iindeki KESİMLERİ gördükçe...
DEVLETİM-MİLLETİM adına da endişelenmemek elimde değil efendim..
Kim ne derse desin bir daha benim de yer aldığım bu düzen içerisinde nasıl ki yıllarca bir dayatma altında yaşamak zorunda bırakılmışsam bundan sonra ASLA böyle bir durumda ne kendim ne de başkaları yaşasın istiyorum...
YENİ ANA/YASA yapma girişimlerinin önünde DURAN ADAM eylemi yapanların..hak ve özgürlüklerin HERKES adına hayata geçmesine karşı oldukları UZLAŞILAN YASA MADDELERİNİN bile meclisimizden geçememesinden HANGİ niyette olduklarını açık açık hissettiriyor sanırım..
Cevabım "şahsınızı" hedef alarak değildir efendim..
Bu sıkıntılı durumun giderilmesi adına SAĞLIKLI düşünmenin maalesef RAFA kaldırıldığı.. kendi kadar başkalarının da YAŞAM haklarına gerekli ÖZENİN gösterilmediği UZUNCA bir zaman diliminden çıkarabildiğim şahsi görüşlerimdir..
Eğer sizi ya da mesleğinizi kast ederek bir üzüntü verdimse şahsınızdan özür dilerim..
Bunca yıldır haklarımızın GASP edildiği bir toplumda yeni yeni oluşmaya başlayan/ atılan ÖZGÜRLÜK adımlarının önüne geçmek için yapılan engelleme girişimlerine duyduğum tepkidir bir yerde..
Kimsenin yaşam hakkı kısıtlanmadan...ancak toplumumuzun değer yargıları örselenmeden yapılacak her türlü HAK arayışının elbette yanındayız...bu yönde bir kaybınızın olmasını istemeyiz tabii ki.. umarım bu işin "medeni" olarak çözümü en kısa zamanda hayata geçer..gerginliği BİLEREK başka mecralara taşımak isteyenlere fırsat verilmez..
Hak dava için yüreklerini ortaya koyan..Onurlu ve saygı duyduğum mesleğinizde başarılar dilerim efendim..
Tekrar çok teşekkürler ederim efendim..selâm ve duam ile sağolunuz
Saynur Öztürk tarafından 4/4/2015 6:57:27 PM zamanında düzenlenmiştir.