bu kapımı çalan da kim bu vakitte Bu bizim mahallenin o şuh güzeli değil mi Ne işin var senin Zehra kız Sanki ömrünü sıfırlayıp tüketmişsin Söyle nedir benden isteğin Az geri dur da beni es geçiver biraz
Hak kelamı bağlıyor elimi de kolumu da Zehra ve önümün karanlığını eğer bir günahı ki bin günah içinde gizleniyorsa vay haline çekip de alır hiç düşünmeden cehennemin de ki esfel-i safiline
bir tek bile yüzün olmaz ki tamaha kötü sapmışsan zira sen kaçaksın kıbleden yönünde aczin ikrarı var olur tepinmeler de Hakkın önünde cereyan ede dururken her şey yalan dolan külle kapatılamaz ki el bağlayıp duramazsın bile doğru biçimde ve çökemez sin ki sen secdeye
sana göre bu kör kuyu dibi bir hüner bir meziyetti zan altında anaçlık taslardın ya oysa tartı da bile bir gram çekmezdin sen hile ve desiseyi kaynatırken o gönül kazanın da dert üstüne dert mi çile üstüne çile mi tüm bu özüne yaptıkların maşuku da bezdirir verdiğin her bir nefes ne hikmetse nedamet ederek gelmezsin de yola tövbeler ile saptığın yön aslında kör bir dehlizdi senin o şaşkın nefsinden dolayı sen kurtuluşu da kullanamadın ki Zehra
genç ve fingir fingir çok şaheserdi diye endamın hiç bitip de tükenmez mi sandın bir ifriti de melek seçişte iffetini kaptırdın sen ne yaptın be Zehra ev bark çoluk çocuk ana olmak varken magazin yosması olup da çıktın gel otur bari bir nefes al bir bardak da su iç o zıkkımın yerine elini yüzünü yıka bir temizlen şu harap halinle diz çöküşte eninde sonunda bil ki ölüm de var hiç olmazsa bir kerecikte olsa bir de abdestini al da gir tövbeye o güzelim yüzünü bir türlü döndürmedin bari şimdi dön şu çirkin yüzünle af dileyişte kıbleye…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
cehennemin de ki esfel-i safiline şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
cehennemin de ki esfel-i safiline şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Derin ve anlamlıydı şiir usta eyvallah......... Kutluyorum kalemi keyif aldım okurken Yüreğine sağlık, __________________________________________Selamlar
Namazın kıblesi Kâbe olduğu gibi, duânın kıblesi de, Arş'tır. Bunun için duâda eller kaldırılıp, avuç içleri semâya doğru açılır. (İmâm-ı Gazâlî)
Allahü teâlâ, gökleri ve yeri altı günde yarattı. (Bundan evvel ise) Arş'ı su üzerinde idi. (Hûd sûresi: 7)
Bir kadın yürüyordu yağmurda Sisli Rüzgarlı Bir gecede Tüm vücudu titriyordu soğuktan Yalnız kalmış Çaresiz gibiydi hali Yürüdükçe kayboluyordu gecede ...
Nasırlı elleriyle Gözlerinden akan Umutlarını siliyordu Bir an durakladı Ay ne kadar durgun... Yıldızlar ne kadar parlak diye düşündü..
Bir tek tabiat arkadaşıydı Sadece o anlıyordu kadını
Manasızdı tüm acılar biliyordu... Yürümeye devam etti kadın Sonu kimbilir nereye varan bir yol da Sonra kaybolup gitti gecenin karanlığında...
her ışık kendi karanlığından doğar
damla damla
içimden geldi birden bire
çok anlamı bir şiir okudum kaleminizden teşekkür ediyorum şiire
tebrikler dûalarımı bırakıyorum
sevgi sunumu ile ,
.
YAŞAYANKELİME tarafından 12/28/2014 12:39:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yalan,ríya,iftira,gıybet,zan,sui zan,her türlü hile ve desise sarmışken her yanimızï,vicdalar yok olmussa her turlu musübet önce bireyde sonrada toplumda kacïnilmazdir. Askerin kiymeti daha cok savasta anlasilir.Yaradana siginip o yolda yurumek esastir. Sayin Sair insanligin bu gunku konumunu ve kurtulus recetesini mukemmel dile getirip,tum ciplakligi ile gozler onune sermis. Tum ictenligimle kutluyor,saygilarimi sunuyorum.
Rabbimin dua kapısı geniştir.Yeter ki;O'na sığınmayı bilelim...
Zehra'nın da doğru yolu bulması dileği ile...
Tabi ki Zehrayı bu yola sürükleyenler de sorgulanmalı değil mi hocam.Çünkü bir kadın olarak,kimsenin kendi isteği ile bu yolu seçeceğini düşünmüyorum...
kimbilir belki..dönermi döner zehra ..yaşlılık belini bükmüş , zordur yaşlılık ..çoğunda pişmanlık getirir..evet gençlikte yapılan ibadet çokça makbul ama bu yaradanın affına mahzar olmak var ya yeter ki sıtkı gönülden bir af dilesin..yeter ki Allaha eş koşmasın..şirke girmesin dökülür misli hazan..
eninde sonunda bil ki ölüm de var hiç olmazsa bir kerecikte olsa bir de abdestini al da gir tövbeye o güzelim yüzünü bir türlü döndürmedin bari şimdi dön şu çirkin yüzünle af dileyişte kıbleye…
genç ve fingir fingir çok şaheserdi diye endamın hiç bitip de tükenmez mi sandın bir ifriti de melek seçişte iffetini kaptırdın sen ne yaptın be Zehra ev bark çoluk çocuk ana olmak varken magazin yosması olup da çıktın gel otur bari bir nefes al bir bardak da su iç o zıkkımın yerine elini yüzünü yıka bir temizlen şu harap halinle diz çöküşte eninde sonunda bil ki ölüm de var hiç olmazsa bir kerecikte olsa bir de abdestini al da gir tövbeye o güzelim yüzünü bir türlü döndürmedin bari şimdi dön şu çirkin yüzünle af dileyişte kıbleye…
Hocam ben bu kalemi çok tutum ya çok etkıledı benı muhteşem eser saygılar okudum doyamadım tekrar okudum