ilk sözdür kişiliğinin biçimleneceği hali hüznün yumağı odur belki ve belki de mutluluğun o olur terazisi çünkü çevirip de durur boğucu acıları içinde bu alem ademi yankılanır iç duygular akar sel gibi şiirle çocuklar da hiç gülmez oldular savaş rüzgarları söküşte aldı ne aşkın ne meşkin bile bir dirhem de olsa hiç tadı ve tuzu kalmadı gönüller boğuk bir suskunlukta tüm sineler de sıkışıp kalmış ve tüm umutlar yüreklere prangalaşmış hiç bilmem ki canımın içi kimin cebinde kimin eli kime yağmur gibi yağar kimisinin de pazar artıklarıdır nasipleri...
bak işte zirzop beyinliler talan etmiş tüm sokakları bir uzayan yara gibi kangren ediyorlar milleti oysa bir hoş görüyü bile bilmezler Hak neden bitirmez bunları iblislerin tüm inancı papatya falına bağlı gibi ya varsa ya yoksa ölçüsünde bir değneğin ucuyla ülke kurup ülke devirirler yalan ve dolan adamlardır bunlar salyalarıyla boğarlar cümle alemi kızıl bir fırça ellerin de hepten kana boyarlar ortalığı söyle be dost güzel olan neresidir bunun çocuk yüreklerine korku hiç çıkmamacasına salınınca...
hiç kimse kimseden haberi bile yok ana baba bile el olmuş uçsuz bucaksız ovalardan dağlardan aşanlar şimdi nerde Viyana’ya mı takıldık yoksa yine oysa bir emirle nice başlar gövdenin üstünden alınırdı gün geçmezdi bayrağımızın muhakkak bir adım öteye dikilmese ne gece ne gündüz tanırdık adım adım marşlarla gidilirdi kızıl elmaya her anımız bu canım topraklarda bir destan yeşertirdi şimdi ne değişti yürekler mi korkaklaştı korkan yoksa gözler mi hiçbir zaman gören olmuş mu ki ölümden daha ötesini…
Halaç pamuğu gibi dağıtıldık da bilmeyiz Kürdü Türkü Laz’ı Çerkez’i Alevi’si Sünni’si hep el eleyken hangi kendini bilmez bozdu ağız tadımızı bir büyü mü yapsak yoksa bir mucize mi yaşat sakta sokaklarda kurtla kuzu dolaşsa sarmaş dolaş veya haydi halaya mı desek ülkenin dört bir yanın da Anlamazlar ki halayın birliğimizin anahtarı olup da ne denli açık seçik kardeşliğimizi ortaya koyup da sergilediğini…
ne türkü anlar ne de kürdili hicazkar haydi bakalım biraz gayret o gün bu günde doğmuştu CUMHURİYET!…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
...Çok kötü bir akort gibiyiz… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
...Çok kötü bir akort gibiyiz… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"hiç kimse kimseden haberi bile yok ana baba bile el olmuş uçsuz bucaksız ovalardan dağlardan aşanlar şimdi nerde Viyana’ya mı takıldık yoksa yine oysa bir emirle nice başlar gövdenin üstünden alınırdı gün geçmezdi bayrağımızın muhakkak bir adım öteye dikilmese ne gece ne gündüz tanırdık adım adım marşlarla gidilirdi kızıl elmaya her anımız bu canım topraklarda bir destan yeşertirdi şimdi ne değişti yürekler mi korkaklaştı korkan yoksa gözler mi hiçbir zaman gören olmuş mu ki ölümden daha ötesini…"
kaleminize sağlık üstadım. Günümüz Türkiyesinde yaşayan insanların hal ve hareketleri en güzel şekilde şiirde sunulmuş. anlamlı derin bir şiir. saygılarımla
Haklisiniz. Cok guzel tesbitlerdi. Biz kuculdukce kuculduk bir Anadolu kaldi elimizde. Lakin onunda basdusmanlari cok, hatta ruyalari bozulanlar... Insallah daha iyiye gidecegiz Kadri Bey umutsuzluga kapilmadan. Tebrik ve saygimla...
Halaç pamuğu gibi dağıtıldık da bilmeyiz Kürdü Türkü Laz’ı Çerkez’i Alevi’si Sünni’si hep el eleyken hangi kendini bilmez bozdu ağız tadımızı bir büyü mü yapsak yoksa bir mucize mi yaşat sakta sokaklarda kurtla kuzu dolaşsa sarmaş dolaş veya haydi halaya mı desek ülkenin dört bir yanın da Anlamazlar ki halayın birliğimizin anahtarı olup da ne denli açık seçik kardeşliğimizi ortaya koyup da sergilediğini…
ne türkü anlar ne de kürdili hicazkar haydi bakalım biraz gayret o gün bu günde doğmuştu CUMHURİYET!…
çok kötü bir akorttan öte, hiç akortlu değiliz üstadım. her tel hiç alakasız sesler çıkarıyor, kafa beyin patlatırcasına akrtsuz sesler. Rabbim bizlere acısın ve yardımlarını esirgemesin inşaallah. gerçekleri haykıran kalemi kutluyorum. selam ve saygılarımla...
...Çok kötü bir akort gibiyiz… ..aynen katılıyorum değerli hocam...allah yardımcımız olsun umarım perde gözlerden bir gün aralanır gerçekler görünüz ayan beyan...
Halaç pamuğu gibi dağıtıldık da bilmeyiz Kürdü Türkü Laz’ı Çerkez’i Alevi’si Sünni’si hep el eleyken hangi kendini bilmez bozdu ağız tadımızı bir büyü mü yapsak yoksa bir mucize mi yaşat sakta sokaklarda kurtla kuzu dolaşsa sarmaş dolaş veya haydi halaya mı desek ülkenin dört bir yanın da Anlamazlar ki halayın birliğimizin anahtarı olup da ne denli açık seçik kardeşliğimizi ortaya koyup da sergilediğini…
ne türkü anlar ne de kürdili hicazkar haydi bakalım biraz gayret o gün bu günde doğmuştu CUMHURİYET!…
Türkiye Atam ve şehitlerle doğdu Ve cumhuriyet ebedi kalacak savaşta hep birdik kardeşçe çarpıştılar ayrım yoktu bizler bölmeye çalışmalarda kardeşiz kimsenin gücü yetmez bu vatanı bölmeye kutlarım kalemi saygılar üstat
Halaç pamuğu gibi dağıtıldık bilmeyiz Kürdü Türkü Laz’ı Çerkez’i Alevi’si Sünni’si hep el eleyken bir büyü mü yapsak yoksa bir mucizemi yaşat sakta sokaklarda kurtla kuzu dolaşsa sarmaş dolaş veya haydi halaya mı desek ülkenin dört bir yanın da Anlamazlar ki halayın birliğimizin anahtarı olup da ne denli açık seçik kardeşliğimizi ortaya koyup da sergilediğini…
ne türkü anlar ne de kürdili hicazkar haydi bakalım biraz gayret o gün bu günde doğmuştu CUMHURİYET!…
Yüreğinize sağlık çok anlamlı ve güzel dizeler olmuş kutluyorum................
Çok anlamlı içerisi geniş dizelerdi hadi bakalım hayırlısı gelecekteki güzelliklere inşallah diyorum alkışlıyorum hocam usta kalemini yüreğine sağlık kalemin hiç susmasın selam ve saygılar
uçsuz bucaksız ovalardan dağlardan aşanlar şimdi nerde
Viyana’ya mı takıldık yoksa yine
oysa bir emirle nice başlar gövdenin üstünden alınırdı
gün geçmezdi bayrağımızın muhakkak bir adım öteye dikilmese
ne gece ne gündüz tanırdık adım adım marşlarla gidilirdi kızıl elmaya
her anımız bu canım topraklarda bir destan yeşertirdi
şimdi ne değişti yürekler mi korkaklaştı korkan yoksa gözler mi
hiçbir zaman gören olmuş mu ki ölümden daha ötesini…"