SETTAR (C.C) NİYAZEy gönül ; Başın Hakka eğilmezse, eğer Hakka eğilmeyene, namert ‘yeli ‘ değer Mevki, makam; Kader, kısmet imiş meğer Balı parmak değil, kısmeti olan yermiş İnsan dileyince; Allah , Allah yaratıyor, Kul ,fiilinin haliki ,Hak ;‘Men yeşa’ dedirtiyor Rab kendin gizleyip; Yerde, gökte aratıyor Hak Suyunda yaşayıp ; Su aramak , Zor imiş unutan unutulur, Anan anılır ,seven sevilir Mecnunun olan ‘Leyla karalığına’ tav olur Mazlum her zaman zalimlere av, av olur Zulmün sözü coşkun; Gözü, gözü kör imiş Her kes; Kendine yakışanı, yakışan ile anılır Settar olana örtmek düşer, kul olan yanılır Rahmetin olmazsa şeytana nefse, bu can yenilir Nar, nur bahane; hepsi ‘kuntü kenz-e’ sır imiş Yarsuadım adım kul, ya senin adın ey Settar Demedinmi ‘rahmetim gazabımı bin tartar’ İsmi şerifin,affı keremin günahlarımı örter Şükür; ‘La taknatu min rahmetillah’ var imiş ‘La taknatu min rahmetillah’ ;‘Ancak kafirler Allahtan ümid keser’ ayet meali Küntü Kenz : ‘Gizli hazine idim bilinmek istedim insanı yarattım’ mealindeki kutsi hadis MUTEZİLE:Amelde mezhepler olduğu gibi, itikatta mezhepler vardır, onlardan bir tanesi mutezile olup ,itikat-i görüşü ’kul fiilinin halikıdır, yaptığı işlerin icat ve ihtiva anlamında yaratıcısıdır; Dolayışı ile de, kendi sorumludur)görüşünü savunmaktadır. MATURİDİ-EŞARİ: İtikat-i görüşü, ’insan diler Allah yaratır’sorumluluk sadece dileme iradesinden kaynaklanır. |