Aykırısanat Kültür ve Edebiyat Dergisi’nce 2002 Yılı Şiir dalında üçüncülük ödülü alan şiirimdir.
El uzanmaz şimdi sana, dilsizin imdat çığlığı sağıra leşçil kuşlar kaldırır ölünü, sırıtan kem-l-ik kötünün melek yüzü tembele ışıldar!..
Sınırsız merhamet hızlandırıyor ölümü değirmeni döndürmeyen suyum bir başıma yeter ancak ikiyi, üçü beşi kaç gün besler?!
Dayanılmaz sıcakta çiğniyor yavrusunu maymun azgın soğukta basıyor kurtlar köyü galip edalı mağlup ’Kurt kocayınca, itin köpeğin maskarası olur’ çakalların çenesinde kırılıyor ön ayağı aslanın...
Biliyorum akıl diye bir şey var gecikenin şansı yok ama iyi - kötü, güzel - çirkin barışmalı kimsenin kimseyi yemediği bir yol bul kendine...
Silinecek gidişle insanlık akan gözyaşı tanrının, ’Bir musibette bin hayır’ karabasan mı, rüyâ değilse nedir yaşam arlanmaz alın terini savaşa aktaranlar!
’Azı elleme, çoğa dokunma!’ yor kendini biraz,kayboluyor çeşit gün dönüyor, neyin nesi bir yolu olmalı sabaha sağ çıkmanın!
Soylu ve sahte mühürler kaldırılsın süpürge saçlı toprağa saygı duy suyla yıka alnını her sabahın ateş kanı temizlemez, kurutur!
Arınan ve arıtandır nehir, yeşillenir kıyılasa da kendini leke bırakmaz gölgesi çiçeklerin suda yaşamdır akan içinden...
Sandığa kilitli sanallık; şifre para, basan çalıyor yine düdüğü düş gözlü güzel zavallı yalnızlığın hangi adasına götürüldüğünü bilmiyor?!
Kılık değiştiren ejderha, altta gerçek, üstte yalan tek-no loji’yi giyinip kuşanıyor ölüm üst üste iki gökkuşağı, arada kapkara bulut; aynı güneşin hüzmesi yapayalnız ve yalnız; boşluğa asılan düş
Ey arsızlar, bağışlamayacak tarih sizi umudun çığırtkanı yüreğim yırtacak kendini; tüküre tüküre yürüyeceğim üstünüze aklanamazsınız, kuş sütü karıştırıp da sütünüze!
’Önce işimi yapacağım , dinleyemem seni, sen normal değilsin!’ dedi biri biraz dinlenmeliyim(?) ama ben şimdi?!...
Belki haklı olabilir, terazi tartamaz kendini al sen şu bir-azı boşalt gözüyle cebini kefenin!
Rüzgârla sürünen kuş tüyü, dirisine benziyor farenin ya ölüsü; sana her şey bedava, bana cinnetin bini bir para düşlerimi saran kötülük, yeter artık defol üstümden!
Şaban AKTAŞ 20.03.2002
Aykırısanat Kültür ve Edebiyat Dergisi’nce 2002 Yılı Şiir dalında üçüncülük ödülü alan şiirimdir.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KIRIK PENÇE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KIRIK PENÇE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Rüzgarla sürünen kuş tüyü,dirisine benziyor farenin,ya ölüsü sana herşey bedava,bana cinnetin bini bir para düşlerimi saran kötülük,yeter artık defol üstümden!
yüreğinize sağlık..oldukça dolu bir şiir.. tebrik,selam,saygılarımla..
hayvanlaşan insancıklar...bunların arasında kaybolup gidiyor insanlık...haklı değil ,bazen güç de yetmiyor kazanmaya.kurnazlık mı bu savaşın galibi...kaybeden kim?insanlık mı...insanlığımız mı?
al sen şu bir-azı
boşalt gözüyle cebini kefenin!
şahane mısralar...