Ne taç ne taht… Bedensiz sevilmek istiyor. Biraz huzur biraz şefkat yetecek… Ölmek için iyi bir zaman diliyor. Ve ille de memleket toprağı… “Toprak çekiyor besbelli” diye, diye Memleketini özlüyor… Yani ölüyor. Ölüyor.
Gözlerinde nem… Maziye yağıyor gözyaşları. Dilinde sitem… Canını yakıyor yaşayamadıkları.
Sevmek sevilmek… Sevilmek için sevmek gerek Sevmek içinse yürek… Sonunda biliyor.
/Yetmişinci adımda…/
Bekliyor. Bekletiliyor. …
İlk on sekiz adımda, büyürsün Otuzuncu adımda, dönüşürsün Ellinci adımda, çözülürsün Yetmişinci adımda… Dermanın kalırsa yürürsün.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Adım Adım şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Adım Adım şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Anlatım ve kurgu her zamanki gibi başarılı. Ancak hayatın evrelerine tekrar göz atarsak: büyüme dönüşme çözülme olguları tamamen insanın ruhsal döngülerini simgeleyen sözcüklerdir. Ancak yetmişinde "dermanın kalırsa yürürsün" tamlaması şiirin o muhteşem temasına bana biraz aykırı gibi geldi. Tebrikler.
Gözlerinde nem… Maziye yağıyor göz yaşları. Dilinde sitem… Canını yakıyor yaşayamadıkları.
Sevmek sevilmek… Sevilmek için sevmek gerek Sevmek içinse yürek… Sonunda biliyor.
Asıl derman yetmişinden sonra başlar.İnsan kemale erer bu yaşlarda tabi bir cevher varsa onda. hatta ölüm bile yeniden başlamaktır. Tebrikler,eline sağlık.
Bir zenci şair vardı amerikada Maya Angelou İnşallah hala yaşıyordur hala. Michigan Üniversitesinde öğretim görevlisidir aynı zamanda. Bana bir kitabını göndermişti hediye olarak. Aynı bu şiir gibi insan yaşı ve evreleri üzerine çok hoş bir şiiri vardı. Şiirinizle öyle mantık ve espiri benzerliği varki bunları yazmadan edemedim
İlk on sekiz adımda, büyürsün Otuzuncu adımda, dönüşürsün Ellinci adımda, çözülürsün Yetmişinci adımda… Dermanın kalırsa yürürsün. güzel bir şiir.süper bir final.tebrikler