Örgütlenmiş yalan-dolan, Kuşattı da yer-küreyi, “Açık toplum”, gizli talan, Kökten çıkarcı anlayış, Devleti de kapitalin Eş-güdümüne vererek, Egemen ortak eyledi Asalak topal pireyi…
Yapay altın rüyâsıyla Yerle yeksan oldu simya; Karşılıksız üç-kâğıda, Teslim şimdi yalandünya…
Para gücü racon keser; Rüzgâr da o taraf eser; USA kilitlenmiş kasa; Nitelikli soygun yasa; Şov baygını garip beşer, Eteği dar, yeni kısa; Şeytana kulak kaptırmış, Çekse de gam değil tasa... Dört ayak nal kösteğinde, Ruh çağırmaktadır masa ! ...? Birleşmiş Milletler dersen, Turşusu çıkmış pırasa...
Bir de Uluslararası Para Fonu var yarasa; Eşkıya-başı tuğrası, Düşsen düşülmez darası, Kalksan nöbette sarası, İnsanlığın yüz karası, Pespaye bir şey... Ünüm Acuna, Uyan! Uyan, heyy !..
Yeni dünya düzeniymiş !..? Âlem sığır onlar çoban; Tam da kovboylara özgü Bir ABD’allık, akla ziyan… Kim bunlara boyun eğer, Farkı yok at uşağından…
Az bulmuş olacaklar ki, Akçalı melânetleri, Tanrı’yı da kıyâmete Zorlamakmış niyetleri; Evrenin formatı niye Türkçe atılmış diyerek, Yanıp yakılmışlar meğer Tutmamış kehânetleri…
Delinin aklından zoru, İnsanlık, görmeli bunu !.. Üç-maymunu oynayarak, Üste uyum sağlayarak, Salya-sümük ağlayarak, Gelmez bu sürecin sonu…
İşbirlikçiler de bilsin : Satkından yeğdir orospu, Değil kendi, soyu, sopu Adam yerine konulmaz… Hele gizli mabetlerde, Düşman totemlere tapmak, Etki çaşıtlığı yapmak Kimsenin yanına kalmaz; El muhtacı Bürüksel de Onlara şefaat kılmaz…
Kulaklara dilli küpe, Atalardan darbımesel : Uğrulardan uğrun bakma, Körle yatıp şaşı kalkma ! Hârâminin küpü dolmaz; Şaşı gözden yön sorulmaz; Esip gürlese de korkma ! Isıracak “ it” havlamaz...
Ak-sarayından kovulur, Döktüğü kanda boğulur, Eşkıya, Dünyâya hükümdar olmaz…
YUSUF BİLGE
* " Eşkıya Dünya’ya Hükümdar Olmaz " : Türk atasözü.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
din tüccari bölücü ve her türlü eskiyanin olmadigi günlere...