ya çok büyük acılar ya çok büyük sevinçler tetikler insanı içten, yoksa yazılmazdı şarkılar durup dururken, hiçten...
bakarsın dost olur yine defterinden sildiklerin, bazen düşman kesilir eski dost bildiklerin sırtından kalleşçesine hedefe koyar, oklar seni son kur(u)şuna dek sayar, soyar da gizlice ardından boklar seni!
ihanete uğrarsın an gelir yorulur an gelir vurulursun, dağılır orduların tökezler bir bir safkan atların uçara düşürülürsün kırılır kanatların yerde sürünürsün...
aşk dediğin at sırtında sarsıntılı bir süreçtir derinden derine çöker kırılır fay hatların yığılır kalırsın enkazınla boğuk çıkar avazın t/eli kırık sazınla?!
yazılmıştır gayri ferman dertlerin harman olur türkülerin derman, sarılsan da yâr sinesine düşlerince yanarsın, savrulur küllerin zerresinde külün güllerini ararsın...
âşıksın bikararsın böyle kime yararsın yakarsın kendi kendini akıllara zararsın!
kazanç iner kayıplar hanesine sevabın günâh yazılır ayıplar hanesine artık ne dostların uğrar ne de sen uğrarsın son hesabın görülmediği müdavimi olduğun balıkçı meyhanesine...
-II-
ey aşk yolcusu, unutma sakın ne aradıklarını buldun ne de bulduklarındı senin hakkın, hâlâ asılıdır umut âsumanda oraya varıncaya dek hastasın yastasın, iste dumanda...
bilesin ki her damla gözyaşı bulut olur çıkar göklere yağmur olur düşer, işler yüreğinden damar damar köklere...
kaldır, eğilmesin başın ağaca bak, taşa bak o taş senin taşın kuruya bak, yaşa bak güle düşen çiy damlası belki de gözyaşın, çekmeseydin çile zahmet yağar mıydı bunca rahmet; hüzün senin can yoldaşın!
-III-
söyle âşık, nedir gözün gördüğü; ’görgülü kuş gördüğünü işler, görmeyen kuş yuvasını taşlar’ taş düşünce eğilir mi başlar herkesin kendinedir ördüğü, kiminin elinde güllü yastık kiminde divan örtüsü her biri ayrı kanaviçe aşk dediğin ömür törpüsü iğne oyası, kanar içe içe...
doldur be meyhaneci bir kadeh şarap, deh deh deh dehle aşkın atını, altın harap, üstün ya Râb, kimmiş o süren bu dünyanın sal/tanatını?!
ya çok derin acıdan ya coşkulu sevinçten, yazılmazdı şarkılar durup dururken, hiçten!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HÜZÜN SENİN CAN YOLDAŞIN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HÜZÜN SENİN CAN YOLDAŞIN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
her yönüyle muazzam bir şiir her şairin ben de böyle güzel dizeler yazabilsem diye imreneceği.... gönülden alkışladım şiiri ve şairini... her dem saygılar şair dost