KÖY DEYİNCE AKLA MEMLEKET GELİRŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Köy,Diyince Aklıma Memleket Gelir! "SERBEST VEZİN"
Çıksam bir yol alıp köyüme varsam, Oturup,bir yerinden şöyle bir seyrine dalsam Bir türkü tutturup,çığırsam gönlümü avutsam, Burda elem,burda keder,burda hüzün,durmaz,toz olur gider. Çıktın,mı yaylasına,dağına,daşına, Doyulmazki,havasına,suyuna,ekmeğine aşına Sıkması böreği,yanında çayı,oturdumu sufra başına, Burda elem,burda keder,burda hüzün,durmaz,toz olur gider. Çocuk olur gopudurum,toz toprak içinde Dizlerim yara dizlerim bere,sümükler içinde Her birisi neşeli ,her birisi umut var içimde Burda elem,burda keder,burda hüzün,durmaz,toz olur gider. Sokak sokak, gadınları var,bir arada bütünleşen Kuyu olur sohbetleri,şalvarları gül dokulu desen,desen Her birisi farklı,farkı var birinden,gönülleri gülüm/seten Burda elem,burda keder,burda hüzün,durmaz,toz olur gider. Fıkır fıkır gülüşleri var,kimi hacca bacı,kimi döndü cici, Kimi fadik hala,ayşe deyzem.anam’da orda.bacım’da. Bu analar bacılar,hepsi bizim bir arada,sevgi dokuyorlar Burda elem,burda keder,burda hüzün,durmaz,toz olur gider. Obalar’da goyunlar goşulur,sütler sağılır, Her bir elden,gıvrım gıvrıma keşşik ider analar Duyulur helki çıngıl sesleri,cıvıl cıvıl o biçim. Burda elem,burda keder,burda hüzün,durmaz,toz olur gider. Memleketin güleç yüzü,tuâli,hep gözümün önünde Hatırnaz,arı duru mert olur insanı,topragımın özünde Kalp kırmaz bir bardak çayına sana dünyaları doldurur Burda elem,burda keder,burda hüzün,durmaz,toz olur gider. Bir başka güzeldir memlekette,emmi dayı sohbetleri Köy kahvesi odasında demlenir sevgiler yürekten koyuca Resul;der;dadına doyum olmaz bu sene’de köye varınca Burda elem,burda keder,burda hüzün,durmaz,toz olur gider.
KÖY DEYİNCE AKLA MEMLEKET GELİR
Çıkıp bir yol alıp köyüme varsam Hasret özlem benden toz olur gider Dağlarına çıkıp seyrine dalsam Hasret özlem benden toz olur gider Neşe gelir candan kederim yiter Yaylalarda kuzu ile çoşulur Obalarda keçi koyun goşulur Yolları sakindir sokak boş olur Hasret özlem benden toz olur gider Neşe gelir candan kederim yiter Çıktın mı kırlara ova dağlara Selâm verip kuşa bütün sağlara Girdim mi bostana yeşil bağlara Hasret özlem benden toz olur gider Neşe gelir candan kederim yiter Sebzesi bulunur sera içinde Yoğurdu salçası cere içinde Yüzerim akar da dere içinde Hasret özlem benden toz olur gider Neşe gelir candan kederim yiter Garip Resuli’nin özlemi sıla Fırsat bulur bulmaz düşecek yola Ana Baba hısım sarınca hala Hasret özlem benden toz olur gider Neşe gelir candan kederim yiter .........08.12.2012 Resul Civcik-Ayrancı/Karaman Fotoğraf;Anonim Şiirimi Okuyup Hisseden Gönül Dostlarıma Selâm olsun |