azgın akan esrarengiz bir nehirdim, kollarımı çarpa çarpa derin kanyonlardan amazonlarca geçip giderdim...
su uyur, düşman uyur herkesin derdi biter bitmezdi benim benimle derdim!
gök çatlar, ben patlardım hep bir ’Sen’ arayışı içindeydim; senliğim benliğim benliğim senliğimdi, bilmem ki kime neyi ispatlardım?!
bir bakmışım ay’la gün’de saçların geceye yüzün ay/naya döndüğünde düşten düşe girerdim, aşkla günde üç öğünde çatal, kaşık, bıçak salatada maydonoz gökyüzünde uçak; aşk elinden nerelere kaçak?!
kendime hastım canıma kastım susuzluktan yanan bendim gâhi kerbela’da kavga dövüş; kan içindeydim ben var idim her belada, gâhi hint yemen, gâhi çin’deydim...
çöl oldum, özleminle nemlendim göl oldum, gözlerinde demlendim ne zaman ki eline geçtim o’ssaat kuruldu bendim dizginim çekildi; gemlendim!
yuttu beni bir düden, çobanım oldun; yılkı atı yayıltan, beni koyun gibi güden...
huyun huyuma suyun suyuma denkti mutluluk ebemkuşağı gözlerinde turkuvaz renk-ahenkti...
bahtıma yeni bir yıldız doğdu kör salihi seninle yendim, ışık karanlığı kovdu...
bilirsin yağmur mevsimi geldi mi toprağın hasreti diner boylanır çimen kırlar donanır dağlar gönenir; işe yarar verimlilik!
ben seninle çiçeklendim toprak tava geldi güneş açtı gözlerin, penceremden tertemiz ciğerlerime hava geldi; hayat başladı seninle gelişin dünya kadar gerçek, sonuna kadar da gidecek...
Şaban AKTAŞ 28.11.2013
Fotoğraf: Düden Şelalesi / Suat Can - Antalya (Yonca Gül Arslan Can sayfasından alınmıştır.)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TAVINI BULAN TOHUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TAVINI BULAN TOHUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
tertemiz dupduru okuyucusunu yormadan şiir okumanın keyfini yaşatan özünde sevmenin yüceliğini okutan muazzam şiiri yazan kalemin hiç susmaya şair dost alkışladım ben bu şiiri her dem saygımla
Herşey seninle güzel diyor usta kalem çok güzel nefisti şiir sevdanın büyülü resmini yansıtmış beyaz sayfaya değerli üstadımı kutluyor saygılar sunuyorum...
aşka sevgiye hayata dair dir insanın kendiyle hesaplaşmaları çok mükemmel bir anlatım olmuş bu üstet çok şey kattı bana kutluyorum eserini tebrikler duguların daim olsun :)
ben seninle çiçeklendim toprak tava geldi güneş açtı gözlerin, penceremden tertemiz ciğerlerime hava geldi; hayat başladı seninle gelişin dünya kadar gerçek, sonuna kadar da gidecek...
Şiiri okudukça içine giriyorsun.Mısralar arasında kayboluyorsun.
Çok çok güzel.
Kutluyorum.