(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AK BULUTTUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AK BULUTTUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayın IŞILSU şiirlerine her ne kadar "döktürü" dese de, biz okuyucular onun gönül kapısını aralayıp sözcüklerin dünyasına girdiğimizde, "kırık bir kalbin" serzenişlerine ulaşıyoruz. Sayın IŞILSU, kendisine uygun gördüğü "uçan mavi kelebek" adını boşuna almamış görünüyor! Hassas, kırılgan, çocuksu ve hayalleri yıkılmış bir ruh hali içinde bile gerçek sevgiden ve hayattan umudunu kesmemiş tavrı, şiirine hakiki romantiklere özgü bir buğu ve burukluk katıyor: "Toz pembeydi kanatlarım /Ak buluttu yarınlarım / Duruydu gülüşlerim" derken geçmiş zaman kipini kullanması hal-i hazırdaki ruh halinin sebebini ifadeye yaradığı kadar, hüznünü de yoğunlaştıran bir şiir dili oluyor. Benzetmelerinde "hayallerine soğuk vurma"sı, "yarın hayallerinin ak buluttan olma"sı, "toz pembe kanatları"nın soğuktan zarar görmesi; onun kendini ifadede tabiat unsurlarına yönelmesinin "temiz, saf, biraz güçsüz ve nahif" ruh dünyasıyla ilgisi var kuşkusuz. Ancak, sözcük seçiminde daha dikkatli olması gerekir:" Yüzüme çığ düşmüş" ifadesinde sanırım düşen "çiy, şebnem" olacaktır. Çünkü çığ düştüğünde "yüz" değil, "bedenin tamamı" kar altında kalır!
ne kadar güzel bir şiir tahlili. mehmet kaplan'ın zorlama freudçu yaklaşımlarına hiç benzemiyor. evet evet o çiy, yanlış yazılmış.
evet, hayal kırıklığı olsa da artık kendisi gerçeği yaşamaya başlamıştır ve elindekilerle mutlu olmasını becermektedir. içinde yaşama sevinci ve büyük bir sevgi potansiyeli olması nedeniyle kendine gerçek mutluluklar bulmuştur.
samimi, gerçekçi ve tatlı yorumlarınız için teşekkür ederim hocam :)