(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BRECHT. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BRECHT. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
... yıl 23 Mart 1963... dünya tiyatro günü kutlamalarına dört gün vardır... Tepebaşı Dram Tiyatrosunda SEZUAN'IN İYİ İNSANI adlı oyun matine oynayacaktır. Breht yazmıştır oyunu... Ve o gün bir grup insan sahneye fırlayarak KOMİNİZM propagandası yapıldığını haykırarak olay çıkartır ve sıkıyönetim mahkemesi kararı ile oyun kaldırılır...
çünkü iyi insanları artık kimse görmek istemiyordur... kötü insan olmak"" artık daha erdemli, daha prim yapan bir dönemdir... kimse iyi insan olmak istemez... ve o gün sahnede şu sözler yankılanır; "" Bu memleketi kurtarmak için önce sanatçıları sonra düşünürleri öldürmeliyiz""
tarh mi tekerrür ediyor diye düşünürken şu günlerde, Sezuan'ın İyi İnsan'larından birinin şiir yazması kadar güzel bir şey yok... başka bir dünyada, Brecht'le votka içip, oyun seyrederken sizden bahsedeceğim...
güzel bir şiir okudum, güzel güzel okudum, hem de çok güzel... sevgi ile...