(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAHVE GÖZLÜM-2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAHVE GÖZLÜM-2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzel şiir. lakin ayak mısraları şiirin dörtlüğünü beslemiyor. Neden derseniz? Hemen bir örnek vereyim.
Mesala şu dörtlük
"Kem sözleri düşmanlara satalım Kırgınlığı bir kenara atalım Gönüllere muhabbeti katalım Kahve gözlüm dayanamam bilesin
Şiirin ayağını beslemesi ve anlamı bütünlemesi adına bence şöyle olmalı
"Kem sözleri düşmanlara satmazsak Kırgınlığı bir kenara atmazsak Gönüllere muhabbeti katmazsak Kahve gözlüm dayanamam bilesin
ve şu dörtlük
Ben senindim sen de benim emelim Senin için bütün gayret amelim Viran oldu aşktan yana temelim Kahve gözlüm dayanamam bilesin
Bence yine anlamı bütünleme adına ve ayağı tamamlama adına şöyle olmalı.
Ben seninsem sen de benim emelim Senin için ise gayret amelim Sevdan ile olmaz isen temelim Kahve gözlüm dayanamam bilesin
Gibi ya da buna uygun bir şey olmalı ve diğer dörtlüklerde de aynı sorunlar var!
Evet şiirde teknik hata yok eyvallah Kafiyeler tamam eyvallah Ama dediğim gibi anlamda sapma var ve üçüncü mısralar ayak dediğimiz dördüncü mısraları beslemiyor. Umarım bana alınmaz gücenmezsiniz...
Emeğinize yüreğinize sağlık...
İhsan TURHAN tarafından 7/1/2013 1:03:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şiir ödülünü almış, başarınız daim olsun. Şairden özür dileyerek fikrimi belirteceğim. Bana göre son dize birçok dörtlükle bütünleşmemiş. Yerinizde olsaydım 'Kahve gözlüm dayanamam küsersen' derdim ve dörtlüklerde anlam bütünlüğü sağlanırdı.
Ne güzeldi. Tadı kahve, rengi kahve, kokusu kahve, hatırı kahve...Telvesinde kaybolmak gibi bir şey bu..Rengi ne olursa olsun gözler sevilere açılan penceredir , şiirlere hep konu olmuştur ve olacaktır diyerek kutluyorum.
ihsan bey sayfama değerli yorum ve eleştiri için teşekkür ediyorum
lakin dostlarımın sözlerine bire bir cevap kısmı doğru olmadı şiire yazın amenna haklısınız başım gözüm üstüne ama herkes özgür yazmakta sen neden böyle dersek huzursuzluk çıkar kargaşa kavga çıkar
Sn. Kibargül. Ben sizi eleştirmedim. Sizi (şahsınızı) eleştirecek kadar da tanımıyorum. Ben sadece ""Her yönüyle mükemmel"" diye yazdığınız yorumu eleştirdim. Kaldı ki ben işimi yapıyorum. Çünkü hem iyi bir şiir okuyucusuyum hem de naçizane şiir yazmaya çalışan biriyim. Belki sizin gibi 38 yıldır yazmıyorum ama sizden daha fazla şiir okuduğum kesin. Yorumumda ne size ne de şair arkadaşımıza saygısızlık yok, sadece gerçeği yazdım. Bu gerçek sizi incittiyse benim sorunum değil. Ben kimse incinecek diye gerçeği sümen altı edemem. şaiir arkadaşınızın sizin yüreğinizi bilmesi, sitedeki diğer şiir okurlarını bağlamaz. Genele açık beyan edilen her şiire, her yoruma, diğer okur ve yazarların edebi ölçüde yorum yapma hakkı vardır ve benim de yaptığım budur. Dolayısı ile "Siz işinize bakın" cümlesi, benim size yaptığım yorumdan yüz kat daha incitici bir yorumdur. Ben kolay kolay yorum yapan biri değilimdir, sebebini de beyan etmeme gerek kalmadı! Nice 38 yıllar yazarsının inşallah...
İhsan bey siz kendi işinize bakın .o benim yüreğimi bilir ne demek istediğimide anlamıştır burada. size düşmedi beni eleştirmek.38 yıldırda şiir yazarım bilginiz olsun
Her yönüyle değil! Böyle yazarsanız şairi doğruya değil yanlışa itersiniz! Şiir bilginiz nedir bilmiyorum ama ister hece olsun ister serbest olsun şiirde en önemli şey anlamdır! Anlam bütünlüğü olmayan şiir mükemmel olamaz!
ve usta kalemi gönülden kutlayıp alkışlıyor
saygılar sunuyorum..