Mevsim kış, ay ocak Dayan dedi annesi Musallim ’e Buz tutmuştu elleri Zemheriydi hava köy yolunda Cıbıldak ayakları kınalı... Oturttu kucağına ovuşturdu kanayan topuklarını Dayan kınalı kuzum dayan!
Devletti adı Hastaydı evladı Tahta çürüğü bir kızak gördü oracıkta Sardı hırkasına Musallim’i, oturttu kızağa Allah’a emanet koyuldu yola Hayal etti Musallim’in beşiğini Hayal etti bebeğini Gözleri nemli, yüreği yanık Bir türkü tutturdu sonra, ninni tadında...
Esti... Esesi geldi fırtınanın Göz gözü görmedi Kar beyazı kan kızıla boyadı Kızağın ipini tutan elleriyle El yordamı, Musallim’i elledi Alev alevdi her yeri Islak göz pınarları buz tuttu Sonra eridi bir sağanakla...
Toz duman oluverdi her yer Kara belendi kızak, ipi koparak Çekip aldı bebeğini, vurdu sırtına Bir kurt sürüsü geçti yanlarından Ellemediler bile onları Sanki acımış gibi Yayıldı çarıkları iyice Kan koktu ayakları kar üstünde...
Can attı bir yudum güneş diye Dayan yavrum varacağız yeter ki bu kar eriye Birden ışıdı ortalık, Güneş geldi tepeye Kuruyan dudaklarını kara boyadı Sonra Musallim’in yüzünü ovmaya başladı Topuklarını ovdu kar suyuyla Kalmamıştı o sıcaklık Birden gevşeyiverdi elleri Korkuyla baktı bebeğine Donuktu gözleri...
Ağa geldi aklına Marabalığını, asker kocasını hatırladı Gelinliğini, Burçak tarlasını düşündü Gözleri kararmaya başlarken Feryat oldu inlemesi Aldı sarstı, Karlarda yuvarladı can havliyle kuzusunu Çöküverdi yere Allah diye ünledi...
Musallim’di adı Ne ilçeye Ne Hastaneye varamadı Devletti adı, yavrusunun arkasından O da dayanamadı...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Musallim ve Devlet Ana şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Musallim ve Devlet Ana şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ÜSTADIM; GÖNÜL EVİNİZİN DUYARLI SESİ ÖYLE BİR GÜNCEL KONUYA EL ATMIŞ Kİ, SOMAYIN GİTSİN... DOĞU VİLAYETLERİMİZDE HALA YAŞADIĞIMIZ VE DE YAŞAYAGELDİĞİMİZ GÜNLÜK OLAYLAR. ANA.... ANALIK BU İŞTE, ANALIK BU... KİM NE DERSE DESİN ONLARIN HAKKI HİÇ BİR ZAMAN ÖDENEMEZ, ÖDENEMEZ DE... ALLAH KİMSEYİ ANADAN AYRI BIRAKMASIN, ANALARI DA ACILI EVLATLARDAN. GÖNÜL SESİNİZ DİNMESİN. ÜSTADIM. SAYGILARIMLA...
Ne ilçeye
Ne Hastaneye varamadı
Devletti adı, yavrusunun arkasından
O da dayanamadı...
TOPLUMUMUZUN HALA KANAYAN YARASI YAZAN KALEMİN YORUMLAYAN GÖNÜL SESİN VAROLSUN CAN KARDEŞİM SEVGİLER SAYGILAR