FARKETMEZ
İçimdeki heves soluyor
Rüyam sanki bitiyor Herşey başa dönüyor Gitsen artık farketmez Üzülürmüyüm eskisi gibi Ağlarmıyım bir çocuk gibi Sonu gelmiş bir kuyu dibi Bitsen artık farketmez Yaprağını dökmüş dal misali Yazını bitirmiş kış misali poyraz,fırtına,rüzgar misali Essen artık farketmez Sevgim artık biterken Kendi kıymetimi bilirken Sen kendinle mutluyken Güller sersen farketmez..... ESRA ÇOLAK |
şair-şairane bir yüreğiniz ve gönlünüz var.
şiirler sahibinin bir çok sırrını okura beyan eder.
bugünkü şiirime yaptığınız yorum sayesinde sayfanıza ulaştım.
geriye dönük 4-5 şiirinizi,
son şiirinizdeki yorumları ve cevapları okudum.
tavsiye dinler misiniz veya isyankar yanınızla mı cevap verirseniz veya cevap vermeye değer görmez misiniz onu da bilmem. benim için önemli de değil.
dervişlikten, ahmet kaya, kadından, eleştiri, ya ali vb. başlıklı şiirlerinizden edindiğim intibalar:
olaylara, kişilere, kavramlara, fikirlere dört cihetinden değil de havadan bakan bir gözünüz var. doğrusu da budur.
yukarıdan seyredince kişileri de olayları da fikirleri de vb. daha net görürüz. bu havadan bakma kibir-nefis mahiyetli bakma değil. her şeyi daha iyi anlama ve gözlemleme...
kısa şiirleri seviyorsunuz. siz de bir çok şair gibi az ile çoğu anlatma idrakindesiniz. şiirlerinizde özü yakalama çabası mükemmel.
hecede sekizli ölçüye kaleminizin daha yatkın olduğu izlenimi hasıl oldu bende.
sizden istirhamım halk ve tekke edebiyatını ve temsilcilerinin şiirlerini incelemeniz...
yunus emre-kazak abdal-kaygusuz,karcoğlan, köroğlu, hatayi, eşrefoğlu, hasan dede vb..
size çok faydası olacağı kanısındayım.
bizler onlardan asırlar sonra dünyaya gelenler onlardan aşağı şiirler yazmamalılıyız. imladan, kafiyedeni duraktan, mısra-kıta sıralamasından, ses olaylarından vb...
kalıcı olmak için bunları bilmek mecburi..
yok ben öylesine şiir yazıyorum diyorsanız yazdıklarımı yok sayın.
selam ve saygılarımla
hayırlı geceler