(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NEDEN Kİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NEDEN Kİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çocuklar zaman zaman sorar bu soruyu...''Topraktan geldşk yine toprağa döneceğiz o bakımdan gömüyoruz'' deriz...İnanır, kanarlar mı bilmem ama başka cevap da bulamayız pek.
Toprağa tohum atarız; Filizlenip , ağaç olsun diye . Dedemi gömdük toprağa , Büyüsün mü diye ...
//Ölümü sığdıramaz Akıl daracık koğuk Ölemez,çıldıramaz Ağlar boğuk boğuk İlaç yarım şişede Koltuk mahzun,köşede Ev halkı telaşede Ölü yerde sopsoğuk. NECİP FAZIL KISAKÜREK//
//Bu dünya kimseye kalmaz bilesin. Er geç kuyusunu kazar herkesin Tut ki Nuh kadar yaşadın zor bela Sonunda yok olacak sen değil misin.? ÖMER HAYYAM//
//Evim der ki;"beni bırakma burada senin geçmişin oturuyor" Ve yol der ki; gel ve beni izle,çünkü ben senin geleceğinim. Ve ben evime ve yola derim ki; benim ne geçmişim var,ne de geleceğim. Eğer burada kalırsam,kalışımda bir ayrılış vardır ve eğer oraya gidersem ayrılışımda bir kalış vardır.Yalnızca sevgi ve ölüm her şeyi değiştirebilir. HALİL CİBRAN//
Bir gün ölmek için her gün yaşıyoruz.Ölmek için doğmuştur ya insan; o yüzden her yağmur sonrası toprak kokusunu sever.Kısa,öz ve derin anlam yüklü gerçekçi dizelerinizi kutluyorum. Saygı ve selamlarımla.
tohum büyür, insan o gün geldiğinde dirilir, hesap görülür.
Nasıl oluyor da Allah'ı inkar ediyorsunuz? Oysa ölü iken sizi O diriltti; sonra sizi yine öldürecek, yine diriltecektir ve sonra O'na döndürüleceksiniz. (2/28)
Sonra şükredesiniz diye, sizi ölümünüzden sonra dirilttik. (2/56)
Şüphesiz, göklerin ve yerin yaratılmasında, gece ile gündüzün ard arda gelişinde, insanlara yararlı şeyler ile denizde yüzen gemilerde, Allah'ın yağdırdığı ve kendisiyle yeryüzünü ölümünden sonra dirilttiği suda, her canlıyı orada üretip-yaymasında, rüzgarları estirmesinde, gökle yer arasında boyun eğdirilmiş bulutları evirip çevirmesinde düşünen bir topluluk için gerçekten ayetler vardır. (2/164)
Gerçek şu ki, göklerin ve yerin mülkü Allah'ındır; diriltir ve öldürür. Sizin Allah'tan başka veliniz ve yardımcınız yoktur. (9/116)
O, diriltir ve öldürür. Ve O'na döndürüleceksiniz. (10/56)
Dikkatli gözlerle bakınca çevreye ve nice yaşantılara; sebep-gelişim-sonuç üçgeninde ne kadar da çok benzeyen var bir birine! Lakin bazıları bunun dışında, neylersin! Nihai durak belli, her can girecek elbet o kara toprağa! Dedeniz nezdinde tüm ölmüşlerinizin mekanı Cennet olsun hocam. Düşünmeye sevk eden ifadelerinizi gönülden kutluyorum...
Çocuklar zaman zaman sorar bu soruyu...''Topraktan geldşk yine toprağa döneceğiz o bakımdan gömüyoruz'' deriz...İnanır, kanarlar mı bilmem ama başka cevap da bulamayız pek.
Selam ve sevgiler.