Yerlere yüzü koyun veya yan üstü yatırılan Boğazlarına keskince bıçaklarla dayanılan O gözleri bağlanıpta bazende kına yakılan Ecel korkusunu hissedipde bağıran çağıran Adeta yırtınırcasına feryadı figanlarda olan Can havli ile ne yapacağını birden şaşıran Kıyıda köşede öylece uzanmış olarak kalan Aciz vede çaresiz duranlarmı acep kurban !
Yoksa yoksa hiç yüzü koyun yatırılmasa bile Birde ansızın yüz üstü muallakta bırakılanmı Boğazına bıçak dayanmasa korkutulmasa dahi Olur olmaz yerde yüreğine hançer saplananmı O gözleri bağlanmasa bile gören kör edilenmi Hayalleri yok edilip olanca umutları tüketilenmi Ecel korkusu yaşanmasada ölüp ölüp dirilenmi Hergün ezilen çile çeken yok edilenmi kurban !
Ecel korkusu yaşanmasada ölüp ölüp dirilenmi Hergün ezilen çile çeken yok edilenmi kurban !
O çile çeken yok edilenmi kurban !. . . KURBAN !
Bazen manevi bir duygu kimi an birkaç kilo et Develer sürüyle duruyor keçiden umulur medet Takılır kancaya tepesi üstü kanı akar yukarıdan Bir yandan da melul memul bakarken gariban Kimi zaman oysa alabildiğince kedilere ziyafet Sonra dualar hak diye yatırdan beklenir medet Kendi istediğine verilip asıl ihtiyacı olanı terket Boşu boşuna şuursuzca doğrananlarmı kurban !
Yoksa yoksa hiç eti kesilmeden gıybetle yiyilen Günlük yerli yersiz keyfince eti kemiği kemirilen Kancaya takılıp kanı akmadan kulakları çınlatılan Suçsuz günahsız çıkar uğruna yerden yere vurulan Gün aşırı üzerinde binbir türlü oyunlarda oynanan Bunları duyupda sabırla sükut diyerek öylece duran Haramdan yüz çevirip günlük helâl lokmayla doyan Hiç acımadan bilinçsizce harcanan yürekmi kurban !
Haramdan yüz çevirip günlük helâl lokmayla doyan Hiç acımadan bilinçsizce harcanan yürekmi kurban !
Bir kurban bilirdik biz bizim örfümüzde ananemizde Bir kurban bilirdik oysa kınalı kuzuyla sarı dana diye Bir kurban bilirdik sahi olanca hoşnutluk güzelliğiyle Bir kurban bilirdik biz birde sırf ALLAH adına o niyete Bir kurban bilirdik biz eş dost komşu yoksulla yetime Bir kurban bilirdik biz barış huzur kardeşlikle sevgiye Bir kurban bilirdik biz lokum lokma dağıtılan herkese Bir kurban bilirdik oysa ev ev gezilen haneyi ziyarete Bir kurban bilirdik biz dinimizden gelen sünneti seniye Bir kurban bilirdik sahi hayır dua alırdık el öpüldüğünde Nice canlar kurban ediliyor şimdilerde hayvan niyetine !
Nice canlar kurban ediliyor şimdilerde hayvan yerine ! Nice canlar kurban oluyor şimdilerde hayvan niyetine !
Niceleri tüketilir oldu hayvan yerine ! hayvan niyetine !
Dilerizki unutulmasın edilen kelâmlar bu dostca tavsiye ! Umut o durki hayvanlar kurban edilsin insanların yerine ! Düşün insanoğlu düşün söyle bu gidişat bilmem nereye !
HEPiMiZiN KURBANI KURBAN GiBi YAŞAYABiLMEMiZ ! BiRDE OLAKi HiÇ BiRiMiZiN KURBAN OLMAMASI. . .
UMUDU DiLEĞI vede TEMENNiSiYLE. . . Sevgiler yüreginize !!! Gurbetten Bir CAN Gizemlikartal
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KURBAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KURBAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tebrikler gizemli kartal harikaydı Yazan hisseden yürek sesin hiçbir zaman susmasın Küskünlerin barıştığı, Sevenlerin bir araya geldiği, Rahmet ve şefkat dolu günlerin en değerlilerinden olan Kurban Bayramınız kutlu olsun…
İçimiz acıyor tabiki kurban edilen hayvanlara ama onlar mutluluktan bağırırlarmış Bizleri yaradan Yüce Rabbimin yoluna kesilmeye ustaca yazılmış bir şiirdi tebrik ediyorum saygılar
Yazan hisseden yürek sesin hiçbir zaman susmasın
Küskünlerin barıştığı,
Sevenlerin bir araya geldiği,
Rahmet ve şefkat dolu günlerin en değerlilerinden olan
Kurban Bayramınız kutlu olsun…
İçimiz acıyor tabiki kurban edilen hayvanlara ama onlar mutluluktan bağırırlarmış Bizleri yaradan Yüce Rabbimin yoluna kesilmeye ustaca yazılmış bir şiirdi tebrik ediyorum saygılar