(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HİÇLİĞİN ZİRVESİNDE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HİÇLİĞİN ZİRVESİNDE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kendini nefy düşüncesi çok asıl ve çok bizdedir..Güneş'e nispeten reşhanın varlığı gibi.Var desen bir reşhacık..Yok desen bir reşhacık .Ve asilliği Güneş'e muhatabiyetinde..basit iddiasız
1-
vigintilyonu (*)saymak
acziyeti ilanmış
büyüdükçe bahtiyar
olmaksa bir yalanmış
2-
Bir e dilbeste olmak Sıfır olmak ne Şeref Sıfır ile başlayıp Sifir olmak Bu hedef
Vigintilyon..1 den sonra 63 sıfırı var bir sayı Sifir Arapça sıfır yani işaret olarak nokta.
Aslında biliyor musunuz ? Hiçlikten anlaşılanı ben espiri mahiyetinde yokluk olarak algıladığınızı düşünmüştüm. Şiirimde ki asıl hiçliğin anlamı bahsettiğiniz en yüceliğe fişek gönderiyordu. Tasavvufi anlamını derinlerden başka dille anlattığım halde bulup çıkaran mahir yüreğe selamlar olsun. Mevlam daim hiçliğin şahikalarında nefeslenmeyi nasip eylesin. Selam ve saygılarımla.
Zıtların birleştiği nokta...bitişlerin başladığı yere dönmesi en zirve...
Zıtlar ne kadar çok yarışıyor değil mi ? Her şey onlarda düğümleniyor.
Bütün sır onların işleyiş kanunlarında aslında. Bunu çoook düşündüm .
Birbirlerinin varlığıyla varlar .Değerliler. Asıl çekirdek orası bence .
Oradan besleniyor, büyüyor, kırılıyor, çürüyor ya da ...değişik mecralarda, değişik uzam ve zamanlarda sonrası ....işte... tohumdan ağaç, ağaç yaratır tohum... ölüm - yaşam / yaşam- ölüm neyse daha açmayayım kafam iyice derinlere anlaşılmazlara doğru saçılmaya başladı :) Teşekkür ederim değer katan yorumunuz için. Saygılarımla.
Ki bilirsiniz matematikte sonsuz/sayı sıfıra eşittir...sayının ne kadar büyük olduğu farketmez..sonsuza nispeten sıfırdır..size verimli çalışmalar diliyorum..
Hoşgeldiniz nacizane gönül sayfama saygıdeğer şair dost, onore eden ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.
İzin ne kelime sağolun.Şeref duyarım sizin gibi , eserlerini büyük beğeniyle takip ettiğim, ancak çalışma hayatından ve diğer sorumluluklarımdan dolayı yorum yapmaya çok vaktim kalmadığından bunu hissettiremediğim değerli usta şairimizin daim varlığından.
Başlık cezbetti yine de böyle dolu bir şiir beklemiyordum.
Kalmanın dipsizliği kadar gitmek Her ne varsa oluştan yana
Olmamıştan
Özellikle giriş çok iyi,
"Hiçlik" önemli bir olgu, önemli bir felsefe. Herkes varlığını kanıtlama çabasındayken, boşluğu kanıtlama dürtüsü... Yani, somut nedenlere bağlansa da insan getirisidir boşluk. Büyür de büyür hiçlik. İçebakış, ürkütür kişiyi, ki bir şey bulamayacağından emin gibidir. Tebriklerimle...
Kalmanın dipsizliği kadar gitmek Her ne varsa oluştan yana " Olağanüstü yazı tekniğini kutluyorum. Değerli şair dost Şükran hanım kaleminiz kırılmasın. Bayramınızı içten duygularla kutluyorum.
keziban buldu tarafından 10/23/2012 8:26:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
keziban buldu tarafından 10/23/2012 8:34:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
güzel bir şiirini okudum ve düşündüm evet bazen insanlar bazen yıtığına yama arar ama bulamaz bulursada yama tutmazsa çirkin bir görünüm alır e insanın yaması kendisi olmalı yoksa onun anlamı olmaz diyorum kendimce yorumlamaya çalıştım türeğine sağlık güzel anlamlı düşündürücü güzel bir şirinizi okudum yüreğine sağlık hayırlı akşamlar diliyorum kaleminiz daim yüreğiniz sevgiyle dolsun diyor hayırlı bayramlar diliyorum ayrıca sizi favorilisteme ekledim ama umarım sakıncası yoktur izninizle tabiki
Yırtılmış anlam kendinden Yok, bilmiyorum Kısas eden kim katilini Sadece ben Rüzgârlandığı yerde karanlık üşüyen Etik dağılıp Kuralsız birlenen
Gitmenin katli kadar kalmak Yüzsüz varlığın maskeli şövalyesi
Ey ! Anlam
Hoş geldin … Yırtığına yama yok bende Boşluklar getirdin ya sefasız Kendin kendine kanıt yokluğunla
Kutlarım düşündürücü güzel şiirinizi uzunuzun yorum yazmat istemedim Şairlerimiz yeteri kadar yazmışlar çok anlanlar çıkartıla bilecek manalar içeren güzel bir şiir yüreğine sağlık kutlarım Selamlarımla Osman AKSOY
Bütün mesele gidenin ardında bıraktıkları bilinmezlikleri göre bilmek terk edilmek kadar kısada olsa,gidiyorum diyenin gitmesi değil kalanın terk etmesi bu diyarı.koca bir hiç kahvesi sonrası kırk yıllık hatırası varsa,o hatır kırk yıla ağır gelir.tebrikler salih'ce yorum:)
çok farklı bir anlatım, düşündüren sözler ve hatta insanın kendisini, hayatın derinliğini sorgulatan bir şiir...çok beğendim, teşekkürler, tebrikler bu güzel şiire şairim...sevgimle/saygımla...
Esrar perdeleri ardalanmış... Varlık yokluk arası yaşam... Felsefîk yaklaşım, düşünce meteorları aklımızı aldı, alacak... Bu bilgi ve birikime sahip Şükran hocamla muhabbet kahveyle doyumsuz olurdu kendi adıma...
Sokrates'in de dediği gibi: "bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir." ya da Yunus'un diliyle: "Bir ben var bende benden içerü." Yokluktan geldik, varlığa gideceğiz...
Tasavvufun da üzerinde yoğunlukla durduğu bir konu: Y o k l u k
Mantığın çatladığı, ilmin acizleşerek yerinde saydığı bir konuda yok oldum desem yeridir:))
Şiir bu olmalı işte, imge bu... Uçları açık bırakılarak... Hakeza her okuyanda farklı çağrışımlar, anlamlar ve düşüncelere sevketmeli, başka başka duygular yaşatmalı... Bu itibarla teşekkürler şiir, teşekkürler yürek...
Sevgiler, hürmetler...
================================================ e d i b / a h m e t
Işte bazen bu tür düşünceler hortum gibi olup dağ oluyor..ömür denilen salisat kum kadar ince olupta kum kadar ince düşünemeyen insanlar var..
-Şairlik kum gibi ince olmakmı?..Hiçliğin zirvesinde ulaşıp havalığa bayrak asmakmı?..
Bakarsın ikiside değil mıknatıs gibi çekilirsin bir o yana bir bu yana..aynı yerler gelirse iterler birbirlerini..diğeri çayın hoşlusundan burnu kalkar..işte dersin..işte..
Ara sıra her yüreğin o zirvede boşunamıdır yaşamak diye düşündürür insanı. Geriye baktığımızda hiç hiç olmadığını görürüz. Elimizi tutup hiçlikten doluluğa çekenler mutlaka vardır.
Kahve mi dedin? hemde hiçli. Benim ki orta olsun, hiçli kahveyi lokumla dolduralım ne dersin?
Vakitsizlik anı katıp önüne giderken, unutulan, yipratilan, ertesi sefer hatırlanmak üzere bırakılan vicdan birlik olup hiçliğe sebep olur.Hiçlik dolu kahve önümüzde, bizse baska alemlerde, devran döner durur....
Bir Şükran Ay klasiği desem yanlış olmaz sanırım. Yine derin anlamların çağrışım yaptığı, metefor deryasına dalmış gibi okuyoruz yürek incisi, seçkin ve bir o kadar da özgün dizeleri hayranlıkla...
Kalmanın dipsizliği kadar gitmek
Her ne varsa oluştan yana olmamıştan
Sırra beyân âyân
Her şeyleşmiş hiç şeyden
Yırtılmış anlam kendinden yok Kısas eden kim katilini Rüzgârlandığı yerde karanlık üşüyen Etik dağılıp kuralsız birlenen
Gitmenin katli kadar kalmak Yüzsüz varlığın maskeli şövalyesi
Yırtığına yama yok bende Boşluklar getirdin ya sefasız Kendin kendine kanıt yokluğunla
Hiçli kahve alır mısın ?
Haddim olmayarak, üstelik bir duayenin şahaserinden bahsetmek gibi bir cüreti göstermeme dilerim anlayışla bakılır.:)
Zıtlıkların imge fırtınaları ve metefor deryasındaki sorgularında nirvanaya erişmek temasının vurgulandığı hissine kapılmamak ne mümkün. Ruhun bedenden ve maddi unsurlardan soyutlanarak hiçliğe, yani bir'liğe erişme gayesi... Ruhun nirvanaya erişmesi bedene de rahatlık getirecektir.Mutluluk ve huzur nirvanaya ulaşmaktadır...
Farklı, çarpıcı, sürükleyici, düşündürücü bir şiir sunusu, derin bir varlık sorgusu, ilmek ilmek işleniyor satırlarda.
Üstüne, hiçli bir kahve içmek en güzeli...
Sizin eserlerinizi okumak bir ayrıcalık olsa gerek Şükran Hanım...
_______________Bazen elimizde herşey olur ama hiçbirşey olmamış gibi davranırız nerde hata yapıyorum diye düşünüyor insan sanırım sevilmekten çok sevmeyi tercih ediyoruz değerinden fazlasını verip yüceltiyoruz karşımızdakini o da kendini bişe sanıp acılar veriyor işte böyle hüzün şiirleri akıp gidiyor yüreğimizden tebrik ediyorum usta kalemi saygılar
..zaman mekan kavramını unutturur Şükran Ay şiirleri kimi kulağından kimi elinden tutar götürür biryerlere bırakır ve düşündürür dönüş yolunu şiirin içinde ve ''hiçliğin zirvesinde'' çok güzeldi teşekkürler tebrikler saygıyla...
Yazmak, özellikle de düşünerek, planlayarak, aklın sırlarıyla anlamın ötesine geçmekle yazmak, bir duvara sıradan boya çekmek gibi kolay bir uğraş değildir. Düşüncenin “ezoterik” yükü, yazarın coğrafyasına damladığı zaman kurşun gibi ağır olur
1-
vigintilyonu (*)saymak
acziyeti ilanmış
büyüdükçe bahtiyar
olmaksa bir yalanmış
2-
Bir e dilbeste olmak
Sıfır olmak ne Şeref
Sıfır ile başlayıp
Sifir olmak
Bu hedef
Vigintilyon..1 den sonra 63 sıfırı var bir sayı
Sifir Arapça sıfır yani işaret olarak nokta.