Çok özledim, " İnan ki art niyetsizdim, yalnızca sesini öpmek istedim... "
Çağ yangınında tutuşan eteklerin sesiydi rüzgâr diye akıllarda esen dolu vurmuş mahsul gibi hasatı kayıp aşk hikayeleri yazıyordu annem gizli bahçede kırıldıkca ağaçlar ölgün dileklerinden
beni almadan gidişine yanıyorum yüreğimi aralayıp girdiğinde içeri sesimi zaptettiğinde sesine hani deli gibi dumrul gibi kuğu gibi...
ellerinden tutmalıyım belki bu ayrılığın sırtımdan vuran tek gerçeğin vuslatın yitik renginde ve lirik tadında gülmeliyim belki aşkın...
kaybolmuşluğuna bakma varlığımın ben sensiz de aşarım bu dağları susuzdur bağım ama korkma toprağımı gözyaşlarımla sularım
ben ki bir derin sesin esiri ben ki gözlerinde yaralı kalbimle konakladığım leylaki
ben ki biz olmadan bizli hayallerin peşinde avare meçhule yürüyen aklına ölüm kaçmış taze bir öksüz kuytularda anasından emdiği süt gözlerinden gelen bölünen kendini unutturmayan hatıralarla sensizlik sonrası nefes nefes hayattan eksilen uykusuzluğunda kendi beşiğini esef ile sallayan ninni diye keder besteleyen kaderine...
bilsen
bilsen annesizim sensiz ve sessizim avazım çıktığınca kelâm’sızım ahvâlime yâr’sızım yine şarkılarımda ve kanadı kırık bir kumru gözlerime yuva yapan yağmurun her damlasında...
ellerim ellerim yine sessizliğe bulaştı sensizliğimi tamamladı işte susuşun uzak bir kentte canıma ziyandı oluşun yüreğimi burktun tümcelerim kanadı
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yâr'sızım şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yâr'sızım şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bakımsız kalmış ellerin üstüne ne sürersen sür çatlakların pahası sevilenin gittiği ve yanında götürdüğü avuç içlerinde gizlidir... Bakınca uzaktan binbir eda ile dilden dökülen nağmeler hattı hesabına eylemsiz manasız sözler duyulur, bir kulaktan girer orada kalır... Aşık ya da aşık olunan olmakmıdır tüm mesele, Yoksa sevda güneşinde yanarken üşümek mi..? Hepsine ya da her söylenene kimbilir denilebilir. Hayat ikliminde sevenin bağrına bir sonbahar yaprağı misali yoksunluk düşerde dilden dökülen sözler yürek kemirir... Nasıl bir ruh yangını taşıyor bedeniniz bilemem, söylemesi güç cümlelerle bezenmiş şiir okuyunca sayfanızda, güzergahıma yeni bir ufuk eklendi... Ama sevda hep aynı isyanıyla orta da, aynı sitemli uğursuzluklar çevirmiş çevremizi... Yorgun belki gözler ama uykuya dalamıyor... Her mısra boyunca hissettirken içten içe.. Benden her mısra için hayretsiz haykırış duydunuz.. Mükemmeldi.. Tebriklerimle Saygılarımla İsmail Yılmaz
"bilsen annesizim sensiz ve sessizim avazım çıktığınca kelâm’sızım ahvâlime yâr’sızım yine şarkılarımda ve kanadı kırık bir kumru gözlerime yuva yapan yağmurun her damlasında..."
bilsen annesizim sensiz ve sessizim avazım çıktığınca kelâm’sızım ahvâlime yâr’sızım yine şarkılarımda ve kanadı kırık bir kumru gözlerime yuva yapan yağmurun her damlasında...
Güzel karşılama için çok teşekkür ederim, Sevgili Nar-ı Çiçek
Hoş buldum.
Evet biliyorum, nereye kadar çalabilecek şiirleri merak ediyorum. Ve eminim yazdıklarımızı takip ediyordur %100 ..
Diyorum ki kendisine '' Sağ lopunda bir gün lunapark şenliğini kapacak demiştim Aleyna. Ve şimdi o lunaparkı katlettin parmaklarını unut :( kendi kendini sonunu hazırladığın idamın hayırlı olsun ruhuna ( Aleyna Altın a yazılmıştır tırnak içinde olan mısralar )
Gözlerine ölüm kaçmış taze bir öksüzüm kuytularımda beni anlayan ya da anlamak isteyen çok az biliyorum, bu az'ların içindesiniz sizde dolayısı ile anlayan yüreğinizden öpüyorum tüm yetimliğimle.
Teşekkür ediyor hoşgeldiniz sayfama diyorum.
Bu arada dünki malum sayfada bende engelliyim artık bilginize:)
..kimi şiirler vardır youmu içine akıtır okuyanın ama bir de gözyaşlarından aşılmaz ucu açık sevda köprüsü yapmışsa şaire ve de duyurmamak üzre imkansızı söylüyorsa..işte donup kalır gözler ve pamaklar tarifsiz güzeldi teşekkürler tebrikler...
Bu siteye yeniden geldiğimde birçok kez bakmıştım size... Şimdi bir arkadaşa yorum yazarken gördüm ve geldim sayfanıza. Çoktandır yazmamışsınız şiir...
bilsen annesizim sensiz ve sessizim avazım çıktığınca kelâm’sızım ahvâlime yâr’sızım yine şarkılarımda ve kanadı kırık bir kumru gözlerime yuva yapan yağmurun her damlasında...
ellerim ellerim yine sessizliğe bulaştı sensizliğimi tamamladı işte susuşun uzak bir kentte canıma ziyandı oluşun yüreğimi burktun tümcelerim kanadı
ben de s u s t u m ...
BENDE SUSMALIYIM///(sanırım! tebrıklerimle can tanem..
nesli tükenmiş mut kuşlarının ardına sürülmüş bir çift bakış gibi yaşam; şimdi beklemekten aciz beklemekten yoksun yalnız, y'arsız... inadına ölüm isteyen... hayatın gözleri dolusuna sensizlik dolusuna sessizlik... bir çığlık matem dediğin bazen içinde kopan baten içleri yakan... işte yalnızlığın perde arkası... sustum bende narında...
ben ki biz olmadan bizli hayallerin peşinde avare meçhule yürüyen aklına ölüm kaçmış taze bir öksüz kuytularda anasından emdiği süt gözlerinden gelen bölünen kendini unutturmayan hatıralarla sensizlik sonrası nefes nefes hayattan eksilen uykusuzluğunda kendi beşiğini esef ile sallayan ninni diye keder besteleyen kaderine...
Sızım sızım sızlıyor, bu hikayenin kalbi. Biz olamadık şair, ben yalnızlığında biz olmaya çalıştık.. Kalemine sağlık..
Bu şiiri bilemem bu kaçıncı kez okuyuşum, kaçıncı kez dinleyişim...her seferinde tutuldum yazamadım can...herkesin anası kendine kıymetlidir muhakkak, daha da ötesi tüm analar kıymetledir...ama herkesin acısı bu kadar derin midir, ya da bu kadar derininde mi saklar onu bilemem işte...derinindeki sızına derinimden bir zılgıt gönderdim cannn duyuyor musun? yüreğim hep seninle...güzelliklerde kal nar-ımm...sevgimle...
ellerim ellerim yine sessizliğe bulaştı sensizliğimi tamamladı işte susuşun uzak bir kentte canıma ziyandı oluşun yüreğimi burktun tümcelerim kanadı,duyguların dilinden güzel bir seslenişti
İbrahimî nârda yan yüreğim Aklanmak için yanmalı bazen insan Ve uğruna yakılmayı Ve uğruna bıçak altına yatmayı- Göze alabilen insandı gülbahçesine uyanan Cennetten kurban indirildi İsmailî düşüncede olana Bilmem kaç öğün bıldırcın eti ve kudret helvası önerdi göklerden Bilmek başkaydı Inanmak daha bir başka Yaşamak daha da bir başka Hira'dan düşen Nur'u Ve bir yılanın bin yıllık özlemini Susturamadı ayaklarıyla Sıddık Bir yol var nurdan Bir yol var ki onlardan...
gözlerime yuva yapan yağmurun her damlasında SADECE BİRİNİ SEÇTİM AMA HER SATIRI OKUNMAYA DEĞER HARİKA BİR ŞİİR OLMUŞ EMEĞİNİZE TER OLMUŞ MISARALAR İÇİN SİZİ YÜREKTEN TEBRİK EDERİM.SAYGILARIMLA EFENDİM.
Taaaaa uzaklardan bir seyler cagirdi beni sanki birseyler durttu bir anne siiri var kos oku dercesine yalan degil ic gudulerim boyle bir sey yapamiyorum her defasinda Kalimerada yazdimi ayni seyleri hissediyorum. Sevgili Nar-i m icim acidi yeni ziyaret ettim mermerleri oksayark yaslar icimde gol oldu. Yorumu dinlerken birakti gozyaslarimi cunki doluyum dolu.
kaybolmuşluğuna bakma varlığımın ben sensiz de aşarım bu dağları susuzdur bağım ama korkma toprağımı gözyaşlarımla sularım
ben ki bir derin sesin esiri ben ki gözlerinde yaralı kalbimle konakladığım leylaki
Duamlasin can duamla ,sevgiyle kucaklarim bu guzel gunlerde.
Yürek bekleyişlerinin o dar odasında, içimizin ılıman mevsimlerinden bir buz dağına tırmanırız, hayata inat, yaşamaya ole demek için. Hep birileri bekler kapının ardında, ya da kaf dağının öte yamacında. Uzun bir bekleyiş öyküsüdür aslında hayat ve biz o bekleyişlerin içerisinde var olan yürek havarileriyiz. Ne yana gittiğimiz değil, bazen nereden geldiğimizi öğrenmek isteriz. Ruhumuzun kılı kırk yaran düşünüş odalarında bir iki bozuk cümle, birkaç yırtık parça gibi bir yerlere dikilmeyi bekleriz. Kutladım.
ben ki biz olmadan bizli hayallerin peşinde avare meçhule yürüyen aklına ölüm kaçmış taze bir öksüz kuytularda anasından emdiği süt gözlerinden gelen bölünen kendini unutturmayan hatıralarla sensizlik sonrası nefes nefes hayattan eksilen uykusuzluğunda kendi beşiğini esef ile sallayan ninni diye keder besteleyen kaderine...
çok hoş bir şiir yazmışsınız severek okudum dinledim sağlıcakla kalınız
Tebriklerimle
Saygılarımla
İsmail Yılmaz