GEREKİRŞiirin hikayesini görmek için tıklayın arapça eğitimi aldığım dönemde
şeyh sülayman hazretlerinin talebeleriğle karşılaştım. hepisi düzgün efendi insanlar,benide dergahlarına davet ettiler hatta çok ısrarcı oldular.incitmeden reddetmek için bu şiiri yazdım hatta bir tanesine hediye ettim. Gerekir Eğer bir menzile varmak istersen Nerden geldiğini bilmen gerekir. Çok arif bir insan olmak istersen. Mürşid-i kamili bulman gerekir . İlim mektebinde kuran okuyor . Her bir harfi ilmek,ilmek dokuyor. Sabır kazanında nefsi yıkıyor. Gidip o canları görmen gerekir. Nice şeyhlerin o önderi olmuş. Allahın kelamı adına gelmiş. Miraçla rabbinin yüzünü görmüş Şeyhlerin şeyhini bilmen gerekir. Nefsin terbiyesi imandır bize . İslam’ın rehberi kurandır bize . Hak ve hak resulu tamamdır bize. Gayrı sına saygı duyman gerekir. Cevdet Altay |
HECE ÖLÇÜSÜ:.....6 + 5.....11 hece ....duraklı
REDİF VE KAFİYE ÖRGÜSÜ:
1.kıta......çapraz .k.......mak istersen ....r.......bil...bul...y.k....
2.kıta.....yor...r......oku...doku...t.k.....
4.kıta....dır bize....r....iman....kuran...t.k....
ŞİİR ÇEŞİDİ:didaktik
ŞİİR TEMASI:allah ve peygamber sevgisi
ŞİİR YORUMU VE TAHLİLİ.
sayın arkadaşım,allah ve peygamber sevgisiyle ilgili çok anlamlı ve çok güzel bir şiir yazmışsınız.dinimizi öğrenmek için önce kuranı kerimin neler anlattığını bilmek sonrada ona destekleyici olarakta peygamberimizin hadislerini okumak.peygamberimiz diyor ki:okuduğunuz hadis akla ve mantığa uyuyorsa o söz benimdir.eğer uymuyorsa,o söze itibar etmeyiniz.bunu niye yazdım.kuranın mealini okumadan direkt.hadisleri okursak yanılabiliriz.hz.allah bile ne diyor kitabımızda ben bu kitabı size diğerlerini....tabii asıllarını.....tasdikleyici olarak gönderdim diyor.tam bilgi sahibi olmak istiyorsak,bir kaynağa bağlı kalmadan ,bir kaç değişik meal okumamız gerekir.mesela bende 6 adet kuran ve meali var.hep inceliyor ve dini şiirlerimi ayetleri baz alarak yazıyorum....bütün alimlere saygı duymak lazım tabiii.......şarlatanlar hariç.....dediğiniz gibi bu çok önemli.
Kıyâmetten sonra insanların tekrar dirilip toplandıkları yer olarak târif edilen mahşer meydanı, muhtelif manzaralarla âyet ve hadislerde anlatılmıştır açık açık."O gün, yer, başka bir yere, gökler de (başka göklere) döndürülecektir. İnsanlar (kabirlerinden kalkıp) bir ve Kahhar olan Allah'ın huzurunda toplanacaklardır .O dehşetli günde herkes kendi derdinde kendi telâşında olacak, peygamberler dahi bu dehşetin korkusundan kendilerinden geçecektir. Herkesin mahşerin sıkıntısı, ızdırabı karşısında "nefsim nefsim" dediği anda sadece Hz. Muhammed (s.a.s.) "Ümmetim, ümmetim" diyecektir. zaten peygamberimiz şöyle diyor.bütün peygamberler son dualarında hep yanlış şeyler dilediler.bense bunu sona bıraktım ve ümmetim için allah'tan şefaat diledim diyor.allah bizim bütün kusurlarımızı affetsin ve peygamberimizin şefaatından ayırmasın inşaallah.aminnnn.
sayın arkadaşım,şiiriniz çok güzeldi.kutlarım.puanım tam.şimdi şiirinizeve yorumuma uygun,iki güzel söz ekliyorum.selamlar.hoşça kalın arkadaşım.
Cahil kimsenin yanında kitap gibi sessiz ol. MEVLANA
Dilini Kalem et, Gözyaşını Mürekkep; Bir duyan ve gören var elbet; Yeter ki istemesini bil, Dua et.