N E V Ş E H İ R (4)Güzelliği tarif etmek imkânsız, Dünya şehir oldun gördük NEVŞEHİR. Sana bağlanmışız ipsiz urgansız. Ömrü bu toprağa verdik NEVŞEHİR. Gecesinde huzur, gündüzü sakin, Çevresi mükemmel, ortamı tekin, Sevecen insanlar yaşatır mı kin? En güzel şehirsin derdik NEVŞEHİR. Dağında bülbüller, ovada güller. Muhabbet sofrası kurmuş gönüller. Askere gidende kınalı eller. Canları yoluna serdik NEVŞEHİR. Tarihi dokusu diller destan. Gönül ayrılır mı ahbabdan dosttan. Her karış toprağı olmuş gülistan. Sevgini kalplere ördük NEVŞEHİR. Doğal güzelliği eşsiz ve nadir, Eski evlerinde vardır taş sedir. Gönüller fetheden örnek beldedir. Seninle bir ömür hürdük NEVŞEHİR. Görenin aklından çıkmazsın asla. Cevherin çalışkan kaplanmaz pasla. Sırtını kahveci dağına yasla. Umut baharına girdik NEVŞEHİR. 10/06/2011 Yaşar TAŞKESEN |
Cevherin çalışkan kaplanmaz pasla.
Sırtını kahveci dağına yasla.
Umut baharına girdik NEVŞEHİR.....Yaşar TAŞKESEN
--------------Çok güzel anlatmişsınız şehrimiz, Nevşehiri kutlarım kaleminize sağlık.
Bir rivayete göre padişah askerleri ile nevşehirden geçerken, yerde toprakla birşeyler yapan bir çocuga raslar.
Çocuğun yaptığına dikkatlice bakar! Çocuğun topraktan çevirerek yaptığı şeyler çok ilginç gelir, ve çocuğu yanına çağırıp oğlum o yaptıklarında ne diye sorar? Çocuğun verdiği cevap dahada ilgisini çeker, " Çocuk; Nebim şehir der . Padışah da bundan sonra burasının adı Nevşehir olsun der. Çocuğun yeteneğine hayran kalır bu çocuk çok akıllı , eğitince yurdumuza hayrı okanacak bilge biri olur der. Padişah; çocuğa adın ne, çocuk ; İbrahim der. Kimin nesi olduğunu sorar, çocuk filanın çocuğuyum babam öldü yok deyince Padişah çocuğun evine gider annesinden izin alır çocuğu eğitmek için saraya getirir. Lalalarla çocuğu yetiştirirler çocuk delikanlı olunca kızını ona verir, Padişahın kızında vezirininde gözü vardır. Vezir İbrahime iftira atar padişaha senin damadın İbrahim çarığa tapıyor der, Padişaha ispat için vezirle şahitlerl gönderir ve onlar gözetmeye başlarlar. Olanlardan habersiz, Nevşehirli İbrahim! Namazını kılar her zaman yaptığı gibi yine dolabı açar oradan çocukken giydiği çarığı çıkartır bir şeyler söyler onu o halde görenler Padişaha doğrudur derler. Padişah emir verir Nevşehirli damat İbrahimin boynunu vurdurur. Bunu duyan lalası koşarak gelir Padişahım nasıl yaparsınız öyle birşeyi İbrahim nefsini terbiye etmek adına hergün ey gönül nereden geldiğini unutma ...Sen bir yetim çocuktun ayağındada bu çarık vardı şimdi damat ibrahim olmuşsan bu sana allahın bir lütfudur der çarığı dolaba koyardı deyince padişah çok mütteessir olur fakat olan olmuştur. Padişah gidin bana bu yalan yanlış haberi uyduran vezirin başını getirin der ve cellatlar vezirinde işini bitirirler. Şimdi Nevşehirde damat İbrahimin heykeli dikilidir...
Güzel Nevşehirimizin insanları kalbi imanlı dahada dürüsttürler özü sözü birdir. Güzel yurdumuzun güzel bir şehridir Nevşehir. Uhravi ve tlsımlı güzellikleride görülmeye değer bir ilimizdir Nevşehir. Ürgüp, Göreme, Avanos, kızıl ırmagı, bağları, yer altı şehirlri ile görülesi yerlerdir. Selamlar Saygılar Allaha emanet olun hemşehrim... Emine Erdem.