(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
A.karakoç şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
A.karakoç şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Biz biliriz ki Necip Fazıl Kısakürek "SAKARYA" derken Türk Milletini kasdetmektedir. Yine biz biliyoruz ki Abdurrahim Karakoç "HASAN" derken ezileni, "MİHRİBAN" derkende sevileni kasdetmektedir. Şimdi hem Hasan ve hem de Mihriban'lar öksüz kaldı. Bu vesile ile Allahtan Karakoç'a rahmet dilerken, naçizane yazdığım şiirden bir dörtlük bırakarak ayrılmak istiyorum gönül sayfanızdan.
“Suları Islatamadım” diye ağlardın Zulüm görse bir garip, karalar bağlardın Sakarya misali coşup coşup çağlardın __Mevsim “Beşinci Mevsim” bozuldu bak bağlar __Gel gör; Mihriban da ağlar, Hasan da ağlar.
öncelikle üstad'a cenabı mevladan rahmet dilerken , aziz milletimize taziyelerimi bildiririm. şiire gelince; nazire niteliğinde bir methiye okudum şiirsel olarak çok başarılı olduğu gibi, duygu yüklü bir ahde vefa örneği idi. canı yürekten taktir ve tebriklerimi sunuyorum kıymetli yüreğe ve onun kaliteli kalemine. muhabbet ve selamlarımla.
Allah rahmet eylesin...Bu gün bu haberle üzüldük...Rabbim Cennetinde kavuştursun bizleri...Sabırlar tüm dostlarına... Slm ve dua ile vefalı yüreğinizi tebrik ediyorum.. ESRA
:(( candı ,bir babaydı aldığı her nefesi hakedendi keşke gitmeseydi biraz daha kalsaydı:(
üşüdüğümüz sanki yetmiyordu, yaşarkende kıymetini bilip elerinden her daim saygıyla öpen biri olarak sabahtan bu zamana dindiremedim gözüm yaşımı hele son vasiyeti yokmu ''Ülkemin her yanı müslüman toprağı orada aynı burada aynı nerede ölürsem oraya defnedin'' iki Vatan aşığı yan yana huzurlu uyuyacak çok iyi biliyorum benim gibi bu gece herkes üşüyecek dua ederken:(
abicim sizden de, Allah razı olsun duyarlı mükemmel yüreğizin ônünde saygıyla sevgiyle eğiliyorum.
Sarı saçlarını yolsun Mihriban :(( duyarlı vefalı yüreğinize içli yorumunuza usta kaleminize sağlık Allah rahmet eylesin,mekanı cennet olsun inş. başarılarınız daim ömrünüz sağlıklı uzun olsun.saygılarımla.
Çok üzgün olduğunu biliyorum. Değerli üstadımızın eserleri ile sürekli haşır neşir olan birisi olarak bu vefa örneği çok yakıştı. Allah'tan rahmet diliyorum kendisine, ailesine ve yakınlarına da sabırlar dilerim.
Ölüm haberini duyunca çok üzüldük. Rabbim rahmet ve cennetiyle müşerref eyleye üstadımıza. Duyarlı yüreğinize şükranlarımı arzediyorum. Selam ve dua ile.
Allah Rahmet Eylesin...Mihriban...Mihriban... Aziz Üstadım.. Yüreğine sağlık..Saygılarımı sunarım..Bu vefan ile bir kez daha büyüklüğünü gösterdin...Sağol Varol..
Oğlunun adını TÜRK İSLAM koyacak kadar mefkuresine bağlı şair -düşünce-aksiyon adamın mekanı cennet olsun. Yunusca ''Ölürse ten ölür Canlar ölesi değil''.. Türk Edebiyatının başısağolsun.Dua ile..
Allah rahnet eylesin bir defa sağlğında görüştük uzun uzun sohpet ettik... Kahramanmaraş/Elbistanda 5 yıl görev yaptımıştım hatta köyüne(nahiye) dahi gitmeştim şimdi köyü ilçe oldu... Çok candan ve samimi yapısı vardı... Karşılaşmamız Çorum/Alaca'da bir programa geldiğinde olmuştu... Allah rahmet eylesin... Büyük üstat gönüllerde yaşayacak..
Uzun zamandır yoğun bakımdaydı. Ben kendisini toparlayacağına çok inanmıştım.Bir destanın hikayesi buraya kadarmış demek...Çok büyük bir şairdi..Şairden ziyade bu milletin adamıydı...Dizelerinde Vatan sevgisi milli duygular öyle popülerlik olsun diye değil, ülkesinin her türlü ıstırabını kendi çilesi olarak bildiğin dendi...Kendi fikrinden olmayan insanlarında sevgisini saygısını kazanmıştı..Onun için birliğimize ve dirliğimize sahip çıkan her insan dosttu.Hangi ideolojinin mensubu olursa olsun...Ben şahsım adıma konuşayım..Bugün iyi kötü şiire benzer bir şeyler yayınlıyorsam, Karakoç baba gibi yazma isteğin dendir..Çocukluğumdan bugüne kadar, onun şiirleriyle büyüdüm. Onun şiirlerini türküleştiren sanatçıları dinledim.Millet ve vatan sevgisi için bir ömür boyu hedefte durmanın çilesini şu mısralarından öğrenmiştim.
Aynalara baktım korku gösterdi Saatler her sabah kırkı gösterdi Namlular nişanlar Türk'ü gösterdi Hayatım boyunca hedefte durdum
Gül sundum yediler koklamadılar Armağan can verdim saklamadılar Gittim gelir diye beklemediler Kaybolan gölgemi yollara sordum
Getirdim yanıma ay'ı bir karış Ölçtüm ki dağların boyu bir karış Şehiri bir adım köyü bir karış Damlada denizdir en küçük derdim
Savurdum eledim seçtim zamanı Yaprak yaprak tel tel açtım zamanı Haftada üç asır geçtim zamanı Nereye gittimse zamansız vardım
Yırtıldı ruhlara çizdiğim resim Yazık kulaklara sığmadı sesim Yaşadığım şimdi beşinci mevsim Çağın çilesini sırtıma sardım.
Vatansever bir yüreği kaybetmek..En çok da vatanın bu bayrağın zoruna gitmiştir..Şu mısraları da yazmadan geçemeyeceğim.
İNCİTME
Gölgesinde otur amma Yaprak senden incinmesin. Temizlen de gir mezara Toprak senden incinmesin.
Yollar uzun, yollar ince Yol kısalır aşk gelince Yat kurban ol İsmail’ce Bıçak senden incinmesin.
Burdayım de ararlarsa Doğru söyle sorarlarsa Tabutuna sararlarsa Bayrak senden incinmesin.
İl göçsün göçtüğün vakit Yol yansın geçtiğin vakit Suyundan içtiğin vakit Irmak senden incinmesin.
Toz konmasın sakın sana Hakkı geçer halkın sana Gücenmesin yakın sana Uzak senden incinmesin
Eminim bugün bayrakta, toprakta, millette çok incindi..Biz ondan razıydık, Allah' ta ondan razı olsun.Onu yazmaya sayfaların yetmeyeceğini bildiğimden, yazımı Mahsuni Şerif'in Karakoç babaya yazdığı bir şiirle noktalamak istiyorum..
Elbistan yiğidi Karakoç baba Kumanyalar bizde azık değil mi Bizim yöremizin gerçek diliyle Haksıza gözümüz kızık değil mi
Atına binmeyi bilmeyen tatar Kendi hayalinde ciritler atar Beşimiz tok on binimiz aç yatar Böyle bir sisteme yazık değil mi
Sülalem sermedi yırtılmış sergi Vallahi dediğim değildir yergi Hırsıza kaç kurtul yoksula vergi Böyle bir adalet kazık değil mi
Az değildir Karakoç'tan aldığım Boşamıydı Mahsunilik bulduğum Sen ben söylemessek kurban olduğum Bizde ki ozanlık bozuk değil mi.
Teşekkürler Okan Bey Kardeşim, Enaz Günün Şiiri kadar güzel bir yazıydı. Değerlendirmelerin ve tespitlerin için teşekkürler... Gözüne de gözlüğüne de kurban ... İçten selamlar. Büyük ustaya Allah rahmet etsin .. GÖZÜNE ACI YAŞ DEĞMESİN ...
Yine biz biliyoruz ki Abdurrahim Karakoç "HASAN" derken ezileni, "MİHRİBAN" derkende sevileni kasdetmektedir.
Şimdi hem Hasan ve hem de Mihriban'lar öksüz kaldı.
Bu vesile ile Allahtan Karakoç'a rahmet dilerken, naçizane yazdığım
şiirden bir dörtlük bırakarak ayrılmak istiyorum gönül sayfanızdan.
“Suları Islatamadım” diye ağlardın
Zulüm görse bir garip, karalar bağlardın
Sakarya misali coşup coşup çağlardın
__Mevsim “Beşinci Mevsim” bozuldu bak bağlar
__Gel gör; Mihriban da ağlar, Hasan da ağlar.