BİSMİLLÂHİRRAHMÂNİRRAHIM.Şiirin hikayesini görmek için tıklayın ( şükür ve hamd nedir? )
Yaşar Nuri Öztürk Hoca da cevapladı Başka hocalardan da dinledim aynı diyorlar. Şükür iyi şeyler ve artması istenen şeyler için edilir Ancak hamd her koşul altında hoşa gitmeyen bir durumda bile yapılır diyor hocalar. ALLAH’A HAMD VE ŞÜKÜR Muhterem Mü’minler! İnsanın yaratılış gaye ve hikmetlerinden en önemlisi insan olmanın icaplarını yerine getirebilmektir Bunun en güzel ifade tarzlarından birisi de Allah’ın verdiği nimetler için hamd ve şükür görevini îfâya çalışmaktır Türkçe’mizde övmek yüceltmek gibi manalara gelen hamd kendilerine ikram ettiği maddî ve manevî nimetler için insanların Allah’a şükranlarını ve minnettarlıklarını arz etmesi demektir (Â’râf sûresinin 43) ayetinde bu husus şöyle açıklanmaktadır: “Bizi buna (cennete) eriştiren Allah’a hamdolsun Şayet Allah bizi doğruya iletmeseydi bizler doğruyu bulamazdık” [1] Yüce Kitabımızın ilk sûresi Fatiha’nın “Hamd alemlerin Rabbi Allah’a mahsustur” [2] mealindeki ayet ile başlaması Rabbi ile kulu arasında hamd ile şükrün mânevî bir bağ olduğunu göstermektedir Bu sûre’nin “O Rahmandır Rahimdir Mükâfât ve ceza gününün sahibidir” [3] meâlindeki 3 ve 4 ayetleri ise Yüce Allah’ın rahmetine sığınmamızın ve hesap günü için hazırlıklı olmamızın gerektiğini bize hatırlatır Kur’an-ı Kerim’in özeti olarak nitelendirilen ve Alemlerin Rabbi Allah’a hamd ile başlayan Fatiha sûresi’nin “Allahım ancak sana kulluk eder ve ancak senden yardım dileriz Bizi doğru yola ni’met verdiğin kimselerin yoluna ilet Gazaba uğramışların ve şaşırmışların yoluna değil” [4] meâlindeki son âyetlerinde sadece Allah’a ibadet edileceği yardım ve hidayetin yalnız Allah’tan isteneceği kesin olarak belirtilmekte ve tevhîd inancından sapılmaması için dua edilmesi gerektiği çok vecîz bir üslûp ile vurgulanmaktadır Değerli Mü’minler! Görüldüğü üzere Yaratan ile yaratılanlar arasında hamd büyük bir mânevi bağdır ( İsrâ sûresi’nin 44) ayetinde “O’nu hamd ile tesbih etmeyen hiçbir şey yoktur fakat siz onların tesbihini anlayamazsınız” [5] buyurulmakta ve Kur’an-ı Kerim’in kırktan fazla ayetinde Yaratıcı ile yaratılmışlar arasında hamd ve şükür alakası bulunduğu açıklanmaktadır Öyle ise Yüce Allah’ın verdiği nimetlerden yararlanan her insanın vicdanında bir minnettarlık ve şükran hissinin uyanması gerekir Bu hissin ifadesi olan hamd ve şükür hem sözle hem de fiilî olarak yerine getirilmelidir Nitekim Sevgili Peygamberimiz “Her şeyin bir zekâtı vardır bedenin zekâtı da oruçtur” [6] buyurarak her nimetin söz ve fiille yapılan bir şükrü bir zekatı olduğuna işaret etmişlerdir O halde Allah’ın verdiği nimetlere şükür için sadece “Çok şükür hamdolsun” demek yeterli olmaz Çünkü sözle yapılan hamd ve şükrün fiilen de yapılması ve ispat edilmesi gerekir Aziz Müslümanlar! Allah’a hamd ile başlayan yüce Kitabımız Kur’an-ı Kerim’in hamd’i tavsiye eden şu ayet-i kerimesiyle hutbemi bitiriyorum: “Cennet ehlinin oradaki duaları “Allah’ım! Sen her türlü noksanlıklardan münezzehsin” dirlik temennileri “selam” ve onların dualarının sonu ise “Alemlerin Rabbi olan Allah’a hamdolsun” sözüdür”[7] ((Mumsema İslam arşivi)
(Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla.)
Rahman Rahim Allâhın, adı ile Bismillâh, Besmelesiz iş yapman, her daim gözetirim Her nereye uzansam, derim hemen Bismillâh. Nefsim zaâf gösterse, anında düzeltirim, ………….. Allahın adı ile, derim hemen Bismillâh!. Besmeleyle oturur, besmeleyle kalkarım, Atarken her adım-ı, besmeleyle atarım, Yediğim lokmaları, besmeleyle yutarım, Her işe başlar iken, Besmeleyle başlarım… ………….. Allahın adı ile, derim hemen Bismillâh!. Kahrında hoş lutfun da, ne kadar hamd etsem az, Verdiğin nimetlere, ederim her an niyaz, Sakınırım haramdan, emmare almasın haz, Yüreğim senin evin, konmasın asla maraz… ………….. Allahın adı ile, derim hemen Bismillâh!. Şükür! “Hakka teşekkür, bir lokmaya bin defa, Müşrikler varsın sürsün, dünyada zevki safa, Mü’min olan kulların, yükü çok çeker cefa, Bir nefesin şükrünü, edemem asla eda… ………….. Allahın adı ile, derim hemen Bismillâh!. Allâh kulu yaratmış, güzellikler bahşetmiş, Gerek olan her şeyi, kulun önüne sermiş, Arzı arşı kul için, bir güzelde bezemiş, Tek istediği kuldan, hamd-i senalar imiş… ………….. Allahın adı ile, derim hemen Bismillâh!. Emine erdem. 26/nisan/2012 **** Şiir dostundan inci. Erdem dolu yürekler her an hamd ile dolsun Başa gelen ne varsa onu Rabbinden bilsin Hep Onunla olarak başkayı ruhtan silsin Hem dünyada ahrette faziletle yükselsin_______hisbey |
belki öbür dünyada yüzümüz güler.
kutlarım.