CinsŞiirin hikayesini görmek için tıklayın BEN-RUBİ’NIN DİLİNDEN İTİRAFLAR
Cenevre, 30 Temmuz Gazetetere şu ilanı verdim : «Birkaç dil bilir, filozof, bekar, sabırlı ve gezgin katip arıyorum. 20 Temmuz tarihine kadar akşamiarı saat onda, Mon Repos oteline müracaat.» Bir müddettir uykusuzluk çektiğim için, taliplerin imtihanı geceyi geçirmeme yardım eder diye düşünüyordum. Altmış üç kişi geldi. Altmış üçten kırk yedisi Yahudi idi. Aralarından en zeki görünen bir Yahudiyi seçtim. Doktor Ben Rubi’de, aradığını bütün meziyetlerden başka aklıma gelmemiş olanlar da vardı. Kısa boylu, hafif kambur bîr gençli. Gözleri ve yanakları çukura kaçmıştı, yeşilimtrak bir çamur, bir bataklık çamuru renginde teni vardı ve saclarına şimdiden ak düşmüştü. Polonya’da doğmuş ilk tahsilini Riga’da yapıp, İena’da felsefe, Paris’te modern filoloji doktorasın) vermiş, Barselona’da ve Zürih’te hocalık etmişti. Çok fakir bir hali, dövülmekten ürken, fakat kendisine İhtiyaç olduğunu bilen bir köpek ifadesi vardı. Kendisiyle görüşürken, laf arasında, Yahudilerin, umumiyetle bu kadar zeki oldukları halde neden bu derece korkak olduklarım sordum : - Korkak mı, dedi, herhalde vücut cesaretinden, maddî, hayvani cesaretten bahsediyorsunuz. Fikir cesaretine gelince, Yahudiler sadece cesur olmakla kalmazlar, pervasızdırlar. Yahudiler hiçbir vakit, zannedersem Davut zamanında bile barbarların anladığı manada kahraman olmuş değillerdir. fakat bütün milletler arasında ilk defa, insanın hakikî kıymetinin, benzerlerini öldürmekten ziyade zekası nı kullanmakta olduğunu anlamışlardır. Sonra, dün yaya dağılışlarından beri, Yahudiler daima devletsiz, hükümetsiz, ordusuz olarak kendilerinden nefret eden bir kalabalık arasında yaşamışlardır. Nasıl olur da onlarda Haçlıların ve Kondottilerin kahramanlıklarının inkişaf etmesin! istersiniz? En sonuncusuna kadar imha edilmemek için onlar da, müdafaa vasıtaları icada mecbur kaldılar. İki tane buldular: Para ve zeka... «Yahudiler parayı sevmezler. Edebîyatlarının dörtte üçü, peygamberlerden beri, fakirlerin tebciline tahsis edilmiştir. Fakat insanlara karşı korunmak için onları ya demirle İmha etmek yahut para île satın almak lazımdır. Yahudiler, demir kullanmadıkları için, daha asîl ve güzel bir madde olan Altın İle kendilerin! müdafaa ediyorlar, florinler onların mızrakları, dukalar kılıçları, sterlingler tüfekleri, dolarlar mitralyözleri oldu. Bu silahlar her zaman tam tesirli değillerdi. Amma, asırdan asra, medeniyetin aldığı kıvrıma göre, gittikçe kudretlerini arttırdılar, Nefsinin meşru müdafaası için kapitalist olan Yahudi, Avrupa’nın manevî ve mistik inkırazı neticesi, dehasına ve iradesine rağmen, dünyanın hakimlerinden biri oldu. Onu evvela zengin olmağa mecbur ettiler, sonra servetin her şeyden üstün olduğunu ilan ettiler, öyle ki, düşmanlarının isteği yüzünden. mukaddes kitabın fakiri, gettolar münzevisi, fakirler ve zenginler üzerinde hüküm sürer oldu, çıktı. «Yahudilerin Önceleri kendilerim korumak için kullandıkları vasıtalar, zamanla intikam silahları haline gelmişti, bilhassa zeka île, ki, bence Altından daha kuvvetlidir. «Ayaklar Altında çiğnenen, suratına tükürülen Yahudi, düşmanlarından intikam almak için ne yapa bilirdi? Goyimlerin ideallerini alçaltmak, kıymetten düşürmek, içyüzünü meydana vurmak ve Hıristiyanlığın ayakta durabilmek idd;asiyle dayandığı kıymetleri mahvetmek! Hakikaten, iyi dikkat ederseniz, Yahudi zekası, bir asırdan beri, düşünce binanızın dayandığı sütunları, en aziz itikatlarınız! baltalamak ve kirletmekten başka bir şey yapmamıştır, «Yahudiler serbestçe yazmak imkanım elde ettikleri andan itibaren sizin fikir yapınız yıkılmak tehlikesindedir. «Alman romantizmi idealizmi yaratarak katolikliği ihya etmişti, Heine adında Düsseidorflu bir küçük Yahudi çıktı, kurnaz ve neşeli cerbezesini romantik, idealist ve katoliklerle alay etmek yolunda kullandı. «İnsanlar politika, ahlak, din, ve sanatın yüksek fikir tezahürleri olduğuna, kese ve mide ile bir ilgisi olmadığına, daima inandılar: Trevesli ve Marx adında bir Yahudi çıktı, bütün bu çok yüksek ideallerin aşağı ekonominin fışkı ve gübresi içinde yetiştiğîni ispat etti. «Herkes dahi bir insanı ilahî mahluk, caniyi de canavar zanneder: Lombroso adında Veronalı bir Yahudi gelip, deha sahibinin saralı bir yarı deli, canilerin ise ecdadımızdan İntikal eden kalıntılar tesirinde mahluklar olduğunu gün gibi açık. meydana koydu, «Ondokuzuncu asır sonunda, Tolstoy, İbsen Nietzshe, Verlaine Avrupası, beşeriyetin en büyük devrelerinden biri olmakla Övünüyordu: Budapeşteli bir Yahudi olan Max Nordau ortaya çıktı, meşhur şairlerimizin birer mütereddi ve medeniyetsizin yalan üstüne kurulmuş olduğunu, çocuk oyuncağı nevinden gösteriverdi. «Hepimiz kendimizin ahlak sahibi, tabiî bir insan olduğumuza inanmışızdır. Freiberg’den bir Yahudi, Sigmund Freud göründü, en ahlaklı, en kibar asilzadenin İçinde bir katil, bir cinsî sapık gizlendiğin! keşfetti. «Büyük hükümdarların saraylarındaki aşk maceralarından ve platonik saz şairlerinden beri kadını bir mabude ve mükemmelin örneği olarak saymayı adet edinmişiz; Viyanalı bir Yahudi, Weiningh, çıktı, ilim ve mantık bakımından kadının İğrenç ve tiksindirici bir mahluk, bir pislik ve alçaklık çukuru olduğunu ispat etti. «Aydınlar, filozoflar ve başkaları, zekanın, araştırılması insan için en büyük şeref olan hakikate erişmek için tek çare olduğunu daima ileri sürmüşlerdi. Paris’ten Bergson isimli bir Yahudi ortaya atıldı; ince ve dahîce tahlilleri ile zekanın her şeyden önce geldiği nazariyesini devirdi, binlerce yıllık platonizm kalesini yıktı ve konseptif düşüncenin realiteyi kavramak imkanına sahip olmadığı neticesine vardı, «Bütün dünya, dinlerin Allah ile insanın sahip olduğu en yüksek meziyetler arasında yüksek bir işbirliği neticesi meydana geldiğini kabul eder; Saint Germain en Laye’li bir Yahudi Salomon Reinach, dinlerin sadece vahşi tabulardan kalmış, muhtelif ideolojik sisteminden meydana gelmiş olduğunu gösteriverdi. «Birbirinden ayrı ve değişmez telakki edilen zaman ve mekan esaslarına dayanan, muntazam, sağlam bir kainatta rahat rahat yaşıyoruz zannedilirken, Ulm’de doğmuş bir Yahudi, Einstein, zaman ile mekanın aynı şey olduğunu, tam olarak ne zamanın ne de mekanın mevcut bulunmadığım, her şeyin daimî bir görelik üzerine kurulduğunu, modern ilmin iftihar ettiği eski fizik binasının yıkıldığını tespit etti. «İlmî rasyonalizm, düşünceyi ele aldığına ve realitenin anahtarım verdiğine emîndi; Lublin’li bir Yahudi, Meyerson, geldi, bu hayali de yok etti; rasyonel kaideler hiçbir vakit realiteye tamamen intibak etmezler, «muhakeme eden fikir» in zafer iddialarına meydan okuyan, asi ve azaltılması imkansız bir tortu vardır. «Daha da devam edebilir. Politikadan bahsetmiyorum. Diktatör Bismark’ın rakibi Yahudi Lasalle Glodeston’a galip gelmişti, Kavur’un sağ kolu Yahudi Arton ve Clemanceau’nun ki Yahudi Mandel, Lenin’in ise Yahudi Trotski idi. «Dikkat ederseniz, ileriye ikinci derecede veya meçhul isimler sürmedim. Bugünün aydın Avrupasının büyük bir kısmı, bahsettiğim bu isimlerin tesirinde daha doğrusu büyüsü Altındadır. Muhtelif milletler arasında doğmuş, muhtelif araştırmalara girişmiş olan hepsi, Alman veya Fransız, İtalyan veya Polonyalı şair veya matematikçi, filozof veya antropolojist müşterek bir vasıf taşırlar, müşterek bir gayeleri vardır, o da. kabul edilmiş hakikatlerden şüphe ettirmek, yüksekte olanı alçaltmak, temiz görüneni kirletmek, sağlam görünenleri sarsmak, hürmet edileni ayaklar Altına almaktır. «Asırlardan beri inbikten süzdüğümüz bu zehirlerin yıprandırıcı, parçalayıcı tesirleri, Grek, Latin ve Hıristiyan aleminden Yahudilerin büyük intikamıdır. «Grekler bizi gülünç hale soktular, Romalılar parçalayıp dağıttılar, Hıristiyanlar bize işkence edip yağma ettiler, fakat biz, kuvvetle intikam alabilmek için çok zayıf olduğumuzdan, Eflatun’un Atinası, imparatorların ve papazların Romasından doğan medeniyetin dayandığı temelleri çürütecek bir taarruza geçtik. Şimdi intikamımız tam kıvamındadır. Kapitalist olarak ekonomik hadisenin her şey veya hemen hemen her şey olduğu bir zamanda piyasalara hakimiz. Mütefekkir olarak, tefekkür piyasasına hakimiz, mukaddes veya değil, eski itikatlar, peygamberlerin getirdikleri dinleri ve laik imanları kemiriyoruz. Yahudi kendi nefsinde en korkunç iki ucu birleştiriyor: Madde sahasında despot, fikir sahasında anarşisttir. Ekonomik cihetten hizmetçimiz, fikir cihetinde kurbanımızsınız. Bir tanrıyı kurban etmekle suçlandırılan millet, düşünce ve duygu putlarımda kurban etmek istemiş, en kudretli, yegane ayakta duran putun, Para’nın önünde sizleri diz çökmeğe mecbur etmiştir. Babil esaretinden Bî’rassebi mağlübiyetine ve oradan Fransız büyük ihtilaline kadar gettolarda devam eden mezelletimizi nihayet adamakıllı ödettik ve milletler arasındaki parya, çifte bir zafer sarkışı söyleyebilir!» Konuşurken, küçük Ben Rubi yavaş yavaş heyecanlanmıştı, çukurlarının içinden gözleri parlıyor, sıska elleri havalarda sallanıyor, önce hafif olan sesi tizleşmiş bulunuyordu. Fazla ileri gittiğinin farkı na vararak birden sustu. Uzun bir sessizlik oldu. Nihayet Doktor Ben Rubi ürkek ve alçak bir sesle sordu : — Ücretime mahsuben bin frank avans verebilir misiniz? Bir elbise yaptırıp, ufak tefek borçları mı Ödemek isterdim. Çeki aldıktan sonra, manalı yapmağa çalıştığı bir tebessümle: Bu akşam, dedi, yaptığım paradokslara aldırış etmeyiniz. Yahudiler böyledir, çok konuşmayı severiz, bir defa da lafa başladı mı, artık söyler, söyleriz ve nihayet birinin kalbini kırarız. Şayet herhangi bir şekilde sizi incittimse, affınızı rica ederim. (Yanılmıyorsam g.o.g. dan bir alıntı) Korkak Cesur Kurnaz Tembel ... Serçe Kurt Tilki sloth ... Sarı Kırmızı Yeşil Mavi ... Mülayim Cabbar Marx Abbas ... Her şey genetik kardeşim Öncekilerden aldığımız miras Ne güzel söylemiş bizimkiler "Cinsini .iktiğim cinsine çeker" savrulmalar mart 2012 |
(Hikâyeyi okuyamadım, üzgünüm, fazla uzun.)