(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şair niye alınıyorsun ki,dediğin gibi birileri beğensin diye yazmadın,meselede burda zaten,şiir hesap vermez,sadece hesap alır...bahşişler kasaya lütfen...
şiiri beğenemeyenler şiire suç atmasınlar lütfen, "ben beğenemedim" deyip görüşlerini belirtsinler bu yeter ve bu saygı olur... ben itiraf edeyim, bu siteye üye olduğumdan beri herhalde defalarca okuduğum iki şiirden biri budur, diğerini söylemenin gereği yok.. şiirin tadı bana çok çok güzel geldi, herkesin damak zevki başkaysa bu şiiri ilgilendirmez, şiirin egosu şairin egosundan yüksektir çünkü... saygılarımla tebrik ederim şiiri ve şairi... herkese iyi bayramlar diliyorum...
okuyucuyu düşünerek bir şeyler yazmaya çalışmak cinayettir.bu cinayeti işleme özgürlüğü olduğu gibi,işlememe özgürlüğü de vardır şiir yazanın.şiir olanın.
bir insanın kendi şiirini savunması gibi çirkin bir şey olamaz.ama en azından her şiir yazanın şiiri ne için yazdığını , dile getirmesinde bir çirkinlik göremediğimi söyleyebilirim.
hadi ne için yazdığımı da belirtip öznel olanımla uğraştırmayayım sizi durup dururken.
ama doğrusu ben bu şiiri bir kaç site arkadaşımın düşünceye dayalı olmayan,hatta neye dayalı oldukları bile belli olmayan ve belki saygıyı aşan yorumlar yazmaları için yazmadım.
kurul şiirimi ne için seçtiğini ifade etmiş.seçip üstünden geçmemiş.beğenisinin dayanaklarını ortaya koymuş. bu dayanaklara 'çürük' deyip geçmenin edebiyat adına hiç kimseye faydası olmaz.
çürük deyip geçenlere; neden çürük en iyisi ne nasıl olması gerekiyor eksiklik nerde fazlalık nerde yazım hataları nerde...vs..vs. diye sormak ve cevabını almak lazım. ben içinden bu cevapların geçmediği bu iki yorumun sahiplerini çok duygusal buldum.
bu kadar duygusal olabileceklerine üzüldüm.
varışsız tarafından 10/12/2007 3:49:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
varışsız tarafından 10/12/2007 3:54:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
bu nasıl bir yakarış ve cinnete dönüşen sızlayan bir 'ben' kavramı... doruk sanatını bulmuş öfke:).. mantalitesine uyan imgelemler zinciri.. ne diyeyim.. kutluyorum... güzel imgeler .
sema güler tarafından 10/12/2007 3:37:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
başlık berbat.şiir adına olsa bile. bu bir şiir.ancak bu kadarı fazla.karıştırmadığı alan kalmamış.hiçbirşeye saygısı yok. sanat adına katledilmedik bir yer bırakmamış.sonunda da cinayet tehdidi.ve seçici kurul tehdite boyun eğmiş izlenimi veriyor.insanlar yaptığından sorulacaktır.hiç şüpesiz.inansanız da inanmasanız da. .......................ne veriyor insana,sanata. merak etmemek imkansız. allahım aklımıza mukayyet ol.
ya bizler şiirden anlamıyoruz ta da bu sitede hepimiz bir birimizi kandırıyoruz bu şiiri yazana bir şey demiyorum buşiire haksızlık etmiyorum çoğu günün şiirleri hak etmeden seçiliyor buna da metiheler diziyoruz bundan sonra barı sadece okuduğumuzu belirtelim yorum yazmayalım her kese sevgiler sunarım.
Düşündürücü...Nitelikli...Yorımsuz.İsteyen istediğini hissedebilir.Gerçeği sadece şairi bilebilir.....Bir ummana çıkmışsınız.Yolunuz açık olsun.Herkes içsel kabûlü ile başbaşa kaldığında savaş başlar.Galip gelen kazanır..Tebrikler.Başarılı buldum.Sevgiyle kalın..
Varışsız, Sen nerelere varıyorsun dost? Ne yapmak telaşındasın? Kilitlendim desem şu anki durumumu özetleyebilir sanırım... Günün şiiri değil günlerimin şiiri oldu!!!
bi zahmet şu yağmuru öldürün yoksa şu şiir yıkıp sıra-sıra kentleri istanbula uzayabilir
"cinayet çıkabilir "
Merhabalar öncelikle keyifle okudum şiirinizi... Sadece son dizeyi pek hoş bulamadım. Sağlam imgeler, yerinde betimlemelerle işlenmiş dizeler, şiirden duygu almak isteyene oldukça geniş bir yelpaze var... Tebrikler İyi bayramlar dilerim... Kurulun seçimini tebrik ediyor ve Bayramını da en içten dileklerimle kutluyorum
kurulun gözünden kaçmayan yazım hatalarına gelince...inanın ben kurulun yorumunu okuduktan sonra farkettim:) bu konuda ki fikirlerimi çok yakın dostlarım bilirler ki her zaman demişimdir eğer şiir gerçekten şiirse onları taşıya bilir aynı yukarıda olduğu gibi...
kutluyorum şairi aynı zamanda tabii ki kurulu da bu güzel şiiri o yazım hatalarından dolayı heba etmediği için
hatta bir oruspu da vurulur alnının tam ortasından martılar düşer deniz çekilir ve şu taşra yanlızlığımız göğsüne kan sürüp kumdan bir ölüme saplanabilir
..ama ölmez o orospular. gider koç gibi delikanlılar..sadece gündelik zevke kanarlar..tebrikler yüreğine sağlık
Ama bir yer var ki gözüme takılan, ( nazar boncuğu de istersen ) YANLIZLIK demesen keşke.YALNIZLIK'tır işin özü.Kurul da görmüş ama ben söyleyeyim dedim yine de.
İşgüzarlığıma ver istersen, istersen meslek hastalığı de.
Ama hemen üstümdeki yoruma da bir göz at sonra.
Anlamaz bazısı bazen.
Takılma çocuk.
Yaz sen.
Ben okurum.
Söz....
Yavuz Dogan tarafından 10/12/2007 1:27:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ne verilmek istenmiş anlamış değilim. Ama günün şiiri seçilmiş onu hiç anlamadım zaten. Seçki kurulunun şiirleri seçerken edebiyat adına hangi kıstasları gözönünde tutuyor merak ediyorum. Her seçilen günün şiiri muamma. Acaip kelimerin bir araya getirilmeye çalışılıp ne anlatılmak istendiğinin anlaşılmaması için çaba sarfedilen şiirler günün şiirleri seçiliyor. Ve seçileni küçültmemek adına eleştiremiyor üyeler. Tebrikler, güzel kurgu vs. Aynen...
sel olabilir korkunç!herkes sağ kalabilir üstelik yutulmuş keskin tuz ve şişmiş yüreklerle her beden bir kıyamet azrail intihar edebilir ve tanrı! -onu hiç düşünmeyin bile sığmaz ki o kadar korku imgeye- ........................... artık şu siyah arka plan üzerinde beyaz renkle resmi görünümlü yoruma ve alkış tutanlara bişey diyemiyorum.... şiir anlayışı çok güzel yaaa. şu yukarıdaki dizeleri tekrar okumalarını rica ediyorum herkesin... bu mudur yani şiir? ben şiiri yazanı eleştirmiyorum, herkes istediğini yazabilir. ama edebiyat adına site kuracaksın; çok güzel- ki Türk Edebiyatına çok hoş katkı sağlayabilir ama şiir diye ........... neyse.... selamlar herkese.
Sitede,şiirlerini takip ettiğim üç kişiden birisiniz.Her seferinde kapalı bir hediye paketini açma heyecanıyla okuyorum..İçinizden geldiği gibi,kalbinizden aktığı doğallıkla bu güzel şiiri de paylaştığınız için teşekkürler.Sağlıcakla...İyi bayramlar...