Hasretinden gözlerim sabah buğulanıyor Ne yersin, ne içersin, hâlinden bihâberim Sensiz yediğim yemek, akşam ağulanıyor Aşkınla zehirlenip giden garib makberim
İçimde yekta inci, ismindeki her bir harf Ki sevda kitabımda Hurûf-u Mukattadır Papatya saklı kalbim sana uzattığım zarf Açıp kendini kendin oku! İmzan alttadır
Su gibi fıtratınsa melek kadar masumdur Ten kafesimde cansın, içinde de bir balsın Kalbimdeki sevdana etim eriyen mumdur Gece sabaha kadar, gönül odanda kalsın
Boş hasret çöllerinde, hayâlin azık oldu Yeşil gözlerin vaha, kirpiklerin palmiye Bir damla içemedim; dilime yazık oldu Testimi teslim ettim gam adlı haramiye
Yeşil özünü bulsam, yeşerir dal ve budak Ruhumun baharını getir kıştan usandım İlk cemreyi bıraksın bûseyle o gül dudak İçimdeki ayazdan ben tâ baştan usandım
S / ÂYE (03:43) 8 Şubat 2012 / Wuppertal / Almanya
Kelime: Makber: ölü
HURUF-U MUKATTA
Kur’ân’ın bazı sûrelerinin başındaki hece harfleri. Kur’ân’ın yirmidokuz sûresi bu harflerle başlamaktadır. Bu sûrelerden üç tanesi bir; on tanesi iki; onüç tanesi üç; iki tanesi dört ve bir tanesi de beş mukattaa harfiyle başlamaktadır. Bu harflerin ne anlama geldiği konusunda pek çok görüş ileri sürülmüştür.
Bir kısım âlimlere göre bu harfler, Kur’ân’ın esrarındandır. Allah bunların hakikatini bilmeyi kendine tahsis etmiştir. Bu görüşte olan âlimler haliyle onları tefsir etmekten kaçınmışlardır. Görüşlerini teyid sadedinde seleften birtakım rivayetler de nakletmişlerdir. Şa’bî, Süfyan es-Sevrî ve muhaddislerden bir topluluktan yapılan rivayetlere göre onlar şöyle demişlerdir: "Allah’ın her kitabında bir sırrı vardır; bunlar da Kur’ân’daki sırrıdır. Bunlar, sadece Allah’ın bildiği müteşâbihattandır. Onlar hakkında konuşmamız gerekmez (caiz olmaz). Onlara inanır ve nakledildikleri gibi okuruz. Benzeri görüşler Hulefa-i Râşidîn ile İbn Mes’ûd’a da nisbet edilmiştir (Kurtubî, el-Câmi’ li Ahkâmi’l-Kur’ân, Beyrut ty. 1, 154).
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YEŞİL GÖZLERİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YEŞİL GÖZLERİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Ten kefesimde cansın, içinde de bir balsın" bu mısrada klavye hatası var "kafesimde" olması gerekir.
...muhterem kardeşim işte ikinci bir İSYANIMDA şudur; benden öncekiler niçin görmemiş ve size bildirmemiş. (elbet bildiripte siz düzeltmeyi unutmuş olma durumu da var). işte ben bu duruma çok içerliyorum. güzel olmuş güzel olmaya da bazen böyle yapılan klavye hataları bazende daha iyi gelecek manaları (sözcük babında) tavsiye etmek gerekir.
Anlatımı , yorumu fon resimi yazımı ile harika dizeler .tebrik ediyorum değerli dost yürek usta kalem.başarılarınz bitimsiz olsun duygularınıza nefesinize sağlık.saygımla.
kelime haznesi ifadedeki berraklık ve akıcılık duygu yoğunluğu kabiliyet ve çalışmanın harika mahsulü olduğunu haykırıyor harfi mukatta yı izahınız da ayrı bir hizmet olmuş bediuzzaman sizin yazdıklarınızı ifadeden sonra "has kuluna ait bir şifredir" der onlar bilmediğimiz manevi alelmlerin anahtarı olsa gerek has kullar manen terakki ile o sırra erişip o alemlere giriyorlar tebrikler teşekkürler selamlar
İçimde yekta inci, ismindeki her bir harf Ki sevda kitabımda Hurûf-u Mukattadır Papatya saklı kalbim sana uzattığım zarf Açıp kendini kendin oku! İmzan alttadır
Çok nefis bir şiir olmuş yiğidim,can-ı gönülden tebrik ediyorum o engin yüreğini.yüreğin zeval bulmasın emi!
... "SEVGİLİYE DUYULAN SEVDA" ayağa düşmeden, kokuşmuşluktan uzak, adeta ilmek ilmek örülmüş.
"Ten kefesimde cansın, içinde de bir balsın" bu mısrada klavye hatası var "kafesimde" olması gerekir.
...muhterem kardeşim işte ikinci bir İSYANIMDA şudur; benden öncekiler niçin görmemiş ve size bildirmemiş. (elbet bildiripte siz düzeltmeyi unutmuş olma durumu da var). işte ben bu duruma çok içerliyorum. güzel olmuş güzel olmaya da bazen böyle yapılan klavye hataları bazende daha iyi gelecek manaları (sözcük babında) tavsiye etmek gerekir.
...tekrar bu eserinizden dolayı sizi kutlarım.