Dün sabah şaşırdılar martılar Beyaza uyanmıştı İzmir Her yerde kar var. Deniz şaşkın Şaşırdılar dalgalar. Karşıyaka’dan kalkan vapurun kaptanı Varınca iskeleye; Kornasıyla selamladı Konağı Güvertesindeki beyaz ile…
Başındaki tepsi beyaz Gevrekçi şaşkın baktı etrafa. Bir çocuk haykırıyor Bakarken pencereden Anne her yer bembeyaz! Heyecanla uyanıyor uykusundan annesi Sanki biraz üşümüş gibi Hava ayaz.
Parkta yatan bir adam Üşüyerek kalkıyor bankından… Açarken gazeteden yorganını Morarmış dudaklarıyla ağlamaklı İsyan ediyor kaderine Allah’ım bu ne?
Minibüsçü öfkeli çalışmıyor arabası. Gitti bugün ekmek parası. Çalışsa da zincir gerek. Gocuğu sırtından kaymış, Söyleniyor küfrederek… Zincir olsa ne yazar! “Hiç zincir takmadım ki ben” Öf be beyaz nerden çıktın sen?
Bu gün mutlu olmalıydı, Çocuk, genci, ihtiyarı… Beyaza boyanmıştı her yer. Dün sabah şaşkındı İzmir. Yıllar yılı özlemişti, Hep özlemle seyretmişti, Başka şehirlerdeki kar’ı…
“Her yerde kar var Karda yürümek zor”
Parmak ucuna basarak, İşe giden insanların Endişesi var yüzünde. İncecikten yağan kar’ın…
Birden bire beyazlandı, Yer gök beyaza boyandı. Gelinlik giydi ağaçlar, İki santim karda bile Yolda kaldı tüm araçlar.
Dün sabah şaşırdı çocuklar Kim bilir? Belki bazıları İlk defa kartopu oynadılar.
Öyle mutluydu ki herkes; Kış değildi sanki bahar… Gevrekçiyle, yoksul adam Bu baharın dışındalar.
Ya martılar… Ya martılar…
Kar’da yabancıladı bizi Görmemişti hiç bu şehri… Çok da fazla kalamadı Kısa sürede eridi.
Kursağımızdaydı heves Karla aldığımız nefes…
Bir plak dönüyor şimdi eskilerden Bembeyazlıkta yüreğime esen Her yerde kar var; “Salvatore Adomo”
Eriyip gitmeden önce Bu beyazı gördün mü? Çalan eski şarkıyı, Sen de duydun mu ey yar? Yüreğin titreyerek Kar gibi eriyerek, Salvatore Adomo’yu Sen de andın mı ey yar?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HER YERDE KAR VAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HER YERDE KAR VAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kaç gündür camın önüne oturup karın yağışını seyrettiğimde hep zevkle dinlediğim eski bir şarkı geliyor aklıma.Adamo,nun her yerde kar var....şarkısı.Şiirindede aynını hissettim.Güzeldi dizeler.Kutlarım.
Teşekkür ederim değerli şairim. Malum sitemizde müzik koyma hakkımız yok, bu şiiri Sendeyaz adlı edebiyat sitesinde, Adomo'nun bu şarkısını fon müziği yaparak yayınladım. Kalp kalbe karşıymış derler... Selam ile.
kar görüntüsüne alışık olmayan iklimlerde bir başkadır manzara.. her görsellik gibi bu görsellikte bir başka güzel.. hissedişiniz daim olsun arkadaşım.
tebrikler, selâmlar..
Saygılarımla.......