bu sevdaya ay tanık delice esen rüzgâr tırmandı denizden dağlara; Daphne’nin ardına düştü Apollon, kükredi geceyarısı Chimaira...
yarasalar uçuştu dala çöktü bir Horus dikti gözünü bedenimize börtü böcek uyandı uykudan, şehvetin dili alev alev sardı tinden tenimizi, şarabın şişesinden çıktı yılan...
ateşe düşen akrep nasıl sokarsa kendini, sarıp sarmaladı dayanılmaz tutkuyla tutuşan ellerimiz okşadı alevlerin tenini....
Pegasus’a bindi gönül, titredi gök kubbe ışık sağdı yıldızlar, yaladı kumsalı deniz saplandı zıpkın döşüne Gaia’nın...
eridi demir su verildi çeliğe, çıkmamak üzere girdi Chimaira Gaia kuyusundaki deliğe...
ateş böcekleri çıkar düşlerin içinden alevlerin şavkı hâlâ yüzümüze vurur azurit çakıl taşları mavi suda zümrüt gözlerini dalgalar yıkar durur...
tanrıların aşkı bu Olympos’ta, yağmurla söner, şimşekle yanar, ne zaman gürlese gök tanrılar seni benimle anar...
o dağlara biz de çıktık fırtınalarla estik, yıldırımlarla gürledik içimizdeki ejderhayı gömdük dibine yerin ... ’ardımızda sönmeyen bir alev bıraktık’ Telips...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CHİMAİRA'NIN ÖLÜMÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CHİMAİRA'NIN ÖLÜMÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yorumu düşündürücü olsada..... Tarihi kültür bır siir'di .... Şiirin anlatımında mana dizeleri aslında hüznü anlatıyor .... COK derin bır siir'di ,ama benim anladığım duygu huzun az da olsa korku da vardı ... Şiirinizi çözmek kolay değil ,muhteşem bır siir.....
Azurit çakıl tasları mavi suda Zümrüt gözlerini dalgalar yıkar durur.......
Mavi huzur aydınlık ta olsa siirinizdeki MAVİ huzuru aydınlığı anlatmıyor... Zümrüt gözlerin bakışı tehlike taşır ve dalgaların yıkaması doğrudur ...
eridi demir su verildi çeliğe çıkmamak üzere girdi Chimaira Gaia kuyusundaki deliğe...
Nedense serbest şiiri okurken çok zorlanıyorum hocam. bilemiyorum belkide şairin kelimeleri seçerken gösterdiği titizlikten dolayı biraz daha fazla ihtimam geretiriyor yorumlaması herhalde. Kutlarım hocam...
Evet muhterem dost; bu şiirdeki motifler mitolojik bir harmanlama ve içselleştirme, özellikle de benim mesleğim ile ( Turist rehberliği) çok yakından ilgili olduğundan, yorum yapmakta zorlanmakta haklısınız derim. Bilinmeyen, yabancı dillerden mitolojik sözcükler üstünde tek tek bir araştırma yapmadan şiiri anlamak da zor. Bu anlamda bir kültür şiiri. Teşekkürler saygılar...
Gönülden Kutlarim Şaban üstadım ....
Yürek sayfanıza muhteşem bır siir okudum.....
Yorumu düşündürücü olsada..... Tarihi kültür bır siir'di ....
Şiirin anlatımında mana dizeleri aslında hüznü anlatıyor ....
COK derin bır siir'di ,ama benim anladığım duygu huzun az da olsa korku da vardı ...
Şiirinizi çözmek kolay değil ,muhteşem bır siir.....
Azurit çakıl tasları mavi suda
Zümrüt gözlerini dalgalar yıkar durur.......
Mavi huzur aydınlık ta olsa siirinizdeki MAVİ huzuru aydınlığı anlatmıyor...
Zümrüt gözlerin bakışı tehlike taşır ve dalgaların yıkaması doğrudur ...
Evet hocam siir'iniz yasam huzun olum korku içeriyordu ....
Harikaydi ama.....
Tebrik ederim üstadım ..... Sevgilerimle..... JANET .... Şen ve esen KALIN ...
Janet tarafından 1/22/2012 9:27:35 PM zamanında düzenlenmiştir.