’elmas nasıl yontulmadan kusursuz olmaz ise; insan da acı çekmeden olgunlaşmaz.’mış o’na bizim buralarda, ’acı çekmek özgürlükse, özgürüz hepimizde’ derler Konfüçyüs Efendi...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Konfüçyüs Efendi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Konfüçyüs Efendi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
NESEM, O OLMADIĞINA GÖRE,Seni tebrik ederim *********************************************************** Makam: Acemaşîran Usûl: Semâi Beste: Eleko Bacanos Güfte: - Gel ey denizin nazlı kızı nuş-i şarab et Çık sahile gel sinede bir âlem-i âb et Mestane bakışlarla beni mest-ü harab et Çık sahile gel sinede bir âlem-i âb et .....................................................
Hımmm! Ben de Konfüçyüs Efendiye katılsam mı ne? En kolayı bu. Hiç kafa yormadan. Hani O, düşünür ya, biz de onaylarız her düşünürün sözünü...Sonuç meydanda. Sevgiyle kal canısı...
Yok öyle değil, roka eski meyhanecilerin mezesidir. Rukola olacak, üstüne; hafif şekerle soslanmış soğan dilimleri, tabii ki kızartılmş. Az da limon :))))
Esma, tüm bunları niye yazdım biliyor musun? Yok… yusuf hayaloğlu, konfüçyüs’e laf söyleyecek adam değildi… söyleyen ahmet kaya’da öyle… yunan mitoscuları şair falan olmaz benim gözümde… sevgiler, saygilar…
Sana bi fıkra anlatayım Esma, bir çiftin çocuğu olmuyormuş doktor şu bu derken kadın hamile kaliyor. Doğum gerçekleşiyor fakat çocuk sakat doğmuş. Baba ısrar ediyor ille de göreyim çocuğumu… hastanede; bir bölüme giriliyor, çocukların kolları yok, adam hemen hangisi benim çocuğum diye çırpınıyo, doktor: burda değil öteki bölümde… öteki bölümde ayakları olmayan çocuklar, yine aynı durum… en son sadece kafatasların kaldığı bölüme varıyorlar, adam soruyor hangisi benim çocuğum… doktor; şu kenarda ki diyor. Adam: yavrum bak ben geldim, baban diyor… doktor; özür dilerim ama çocuğunuz kör doğdu…
____________acı çekmek özgürlük evet batsada dikenli teler elden yüreğe tek bir kelime sadece özgürlük kutladım değerli kalemi saygılarımı bıraktım efendim...