Merhaba Al bayrağım, şu sinemdeki aşkım, ey ay yıldızım, Marhaba can yüreğim, gönül nakışım, tadım içimdeki hazım, Bak... Bak işte yine, senin sevgisevdan için, sana bu yazım, Yine gam keder tasalı, hüzün yüklü sırtım, yine avaz avazım...
Rüyalarıma üşer, aklıma düşersin, düğümlenir şu boğazım, Sende bıraktım, elma armut mürdümüyle, birde kızıl kirazım, Koca öküz sarı danayı, mal davarımla, o ak benekli buzağım, Tek umudum şudur ki, ilel ebet payidar kalasın, işte niyazım...
Tohum ekip çapa ettim tarlanda, ter döktüm emeğimdi azığım, Yoruldum öldüm, çeşmelere yumuldum, kuruyunca kursağım, Orak salladım buğday biçtim, batınca ekin anızı, acıttı ayağım, Yaba tuttum mahsul savurdum, harman yozup, su ile ısladığım...
Ne eder şimdi can parçası, benim göz bebeğim, güzel meleğim, Sende zonguldakta gözü kömür islim, çaycuma filyos sürmelim, Ey gidi sevda masalım, gülorman çamlık yaylası, köylü güzelim, Bir ahdım vardı ya sana, doyana değil, inan ölümüne seveceğim...
Yine yaz gelecek, sana kavuşacak, ak beyaz ayranından içeceğim, Sofrana oturup kaşıklayacak, o çaycuma yoğurdundan yiyeceğim, Adabı bozmadan, çömelip bağdaş kurup, rızkınla nimetleneceğim, Gurbet elde hasretözlemin zor, nerdesin be, söyle benim biriciğim...
Hey gidi otlağım pınaryanı, su çıkanla çatır orman, kargılık çorağım, Düz iliti, çora ormanla çayırı, kışla dikenliğim, onlar benim toprağım, Tek tek göçtü o köy amcalarım, onlara kendimde hep yer ayıracağım, Gönlüm birden doğayla yeşilden yana, yalnız betonları ayrı tutacağım...
Bir burukluktu senden kopuşum, derince iç çekip eriyişim, unutma geleceğim ! Birgün dönecek sende olacak, canlanıp yeniden yeşerecek, seninle dirileceğim ! Gurbetten Bir CAN / Gizemlikartal
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÜLKEME MEKTUP..! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÜLKEME MEKTUP..! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Saygılarımla...