Bir kez daha göster mârifetini ey! gözleriyle ruhumun tasvirini çizen! Rafine et hislerimi; zedelemeden, incitmeden! Arıt düşüncelerimi kötülüklerden, pisliklerden! Kurtar, ne olur kurtar! İçimi küslüklerden!
Bozmaksızın esas nüvesini moleküllerine, atomlarına ayır bedenimin her zerresini, yok et ruhumun kirli, paslı güvesini yanmadan cayır cayır! Hünerli bir terzi gibi dikiver, sevginin sağlam iplikleriyle, alıp olgunluğun iğnesini; başı belâda kalbimin bildikleriyle!
Öngörünün zengin bahçelerine götür yamukluklarıyla şaşkın dikensi, önyargılı nazarlarımı! Dolaştır kelebekler misâli câzibesi mest eden güller arasında. Yalnız ve yalnız kendi mâmullerinle doldur pazarlıksız pazarlarımı, tehditkâr gözlerimi görme işitme sakın azarımsı îtirazlarımı!
Var ise içimde Olgunluğa ermemiş çiğ bir yer.... eritene dek isyanlarımı, sevginin sonsuz hoşgörü ikramlarından verebildiğince ver! Erit, buhara çevir dik başlılığımı gözlerinin şefkât tavasında! Çözülsün, kışsı, buzulsu duygularım sana kavuşmanın doyumsuz safâsında!
Dalmak istediğinde güzelliklerin hoş manzaralarına hiç îtiraz etmeden dur, bekle, tut ellerinden gönlümün! Her mevsim bahar, her bahar gülistan duyguların şâhikasına dek sürükle!
Sar, sarmala; kuşat! en güzel güfteli, en hoş nağmeli, en lâtif hislerle! Topraktan, toprağa mağrur topraktan, toprak kokan ellerle ortalığa rehbersiz, serseyip bıraktığın tenimi! İyice yok olmadan buldur, bulayım kendimi!
Aslâ bırakma ezeli, ökseli karanlıklara, korkarım yıldızlar olsa da semâda! Dola, ruhumu yüreğindeki muhabbet sarmaşıklarına! İnanırsan kalmadı işe yarar, az da olsa değerli bir varım açılmış, duâda gibi bekler seni kollarım!
4
Yak! yeniden yak! Sönmeye yüz tutmuş yanmayı unutmuş cılızlaşmış alevimi. Doldur, bütün varlığınla doldur! mülkiyetinde ki canevimi! Dağıt, zihnimdeki saf, pak fikirleri bulandıran çarpık hayâl, düşüncelerimi! Belki lâyık, uygun değil... Neyim varsa yoksullara dağıt malımı, servetimi! Fetheyle, fethinle şereflendir, hükmüne al devletimi!
Senden başkasını göremesin öylesine bürü ki gözlerimi... senden başkasını sevemesin öylesine işle ki hislerimi... inan hiç itirazsız veriyorum; neyim varsa, işe yarar yaramaz; al her şeyimi! Yalnız, senden tek şey istiyorum tut, bir daha, evet bir daha bırakma ellerimi!
Çünkü hazmedemiyorum sevgisizliği ve çekemiyorum sensizliği!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Eşsiz Ressam Resmi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Eşsiz Ressam Resmi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.