(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MUKADDER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MUKADDER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kader karşısında boynumuz kıldan incedir. Allah'ın adaletinin de bir tecellisi olan kadere isyan etmek bir insanın hafızasından geçirmemesi gereken bir husustur. Kutluyorum Üstadımı.
Kader mevzu ince ve derin. Mukadderata boyun eğeriz ama bütün tedbirleri de alırız. Kuru kuruya tevekkül yoktur İslam'da. Önce tedbir sonra tevekkül ve başa gelen şeye boyun eğme. Mana yoğunluğu içindeydi şiir. Teknik olarak çok güzel. Beğeniyle okudum.Mana yönüyle de.
Resim ve yazısı çok şeyi baştan halletmiş zaten.Bize de tebrik etmek kalıyor sadece. Sağlıcakla dost kalem.
Bu küçük yazıda bir şeyi anlama, başkalarının da aynı ya da başka bir şeyi anlamasını sağlama savı taşıyor değilim. Usta bir yazar değilim. Başka okuduğum şeylerin de… Doğrudan göndereceğim yerli ya da yabancı bir kaynağım yok, (bu) mürekkebleri kendilerinden başka. Bunun biricik nedeni tembelliğimdir, daha başında itiraf ediyorum.Bir sanat yapıtı hakkında, bir sanat yapıtı üzerine yazılmaz, yapıt açıklanmaz. Sanatın karşısına başka bir sanat, başka bir yapıt konur. En azından buna, girişilir. Sonuç bir yapıt olur ya da olmaz. Eleştirmeni bu anlamda bir sanatçıdan ayıran herhangi bir şey yoktur ve bu nedenle bir düzeltme yaparak; eleştirmenle sanatçı arasındaki ayrımı, uzun süredir kendi çabalarımda çoktan dolaşımdan kaldırdığım bu yaklaşımı benimsemediğimi burada belirtmeliyim. Dolayısıyla türel ayrıma da belli düzeylerde (düşünsel olarak) karşı çıktığım anlaşılacaktır. Sanat olmalık açısından bir girişimi bir başkasından ayıran şey, sınıflı tarihsel kültürlerin koşullamalarının çok daha berisinde ve yalındır. Bilimsel (kurumsal) türler ayrımı (sınıflandırma) yaşamın katlanılabilir kılınmasına ilişkin bir algı örgütlemesinden, dolayısıyla bir erk gösterisinden başka bir şey de değildir. Uzatmayacağım.Yazdıklarım genelleştirilmiş okumalarım üzerinden bir karşı tez, okuduğum şeyin karşısına (film, roman, resim, müzik, vb.) okunacak bir başka şey koyma girişimidir. Kullandığı gerecin başka oluşu girişimin gerekçesini, savını değiştirmez. Sonucun ne olduğu, olabileceği önemli değildir. Yapıt oradadır, durur. Açıklanmaya gereksinimi varsa daha bitmemiş demektir. Bitmişse açıklanamaz, oradadır. (Bitmek, burada metaforiktir). Bizim yaptığımız oradanın karşısında kendi buradamızı koyarak, buradalığımızı bir daha (yeni baştan) kurgulayarak, bundan karşılıklılık ilkesine bağlı biçimde, bir valsden ya da bir tangodan alacağımız sevinci, esrimeyi, mutluluğu çıkarmaya çalışmaktır. Yineliyorum, yazdığım şey aynı zamanda bir başka şeydir. Bütün türleri içinde taşır, hiçbir türe girmez. Denemedir, bir aşkınlık girişimidir, üzerinesini yok etmez, tersine bir de böyle getirir ortamıza.Önemlisi önemsizine, anlamlısı anlamsızına, gereklisi gereksizine okuyan karar versin. Okursa başka bir seçeneği de yoktur hem. Kendi tezini üretmeye, kendini bir de bu deneme üzerinden kur(gula)maya daha ilk sözcükle başlamıştır bile.tebrik ederim sevgili şair sevgiyle kalın hoş kalın üstad
gordion tarafından 12/7/2011 11:23:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
gordion tarafından 12/7/2011 11:24:06 AM zamanında düzenlenmiştir.
Allah'ın adaletinin de bir tecellisi olan kadere isyan etmek bir insanın hafızasından geçirmemesi gereken bir husustur.
Kutluyorum Üstadımı.