(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MASAL /mış şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MASAL /mış şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yunan masalcı Ezop Fransız masalcı La Fontaien (fabl şairi) Türk masalcı Eflâtun Cem Güney
Dünya çocuklarına söyledikleri masallar ... Masallların çocuk gelişimi,eğitimi, yaratıcılığı ve hayal gücünü geliştirmedeki etkinliği ve gerekliliği ...
Ama nedense, aile,okul ve sosyal çevre bu gerçeğin pek de farkında olamadı. Haliyle de, masalsız büyüyen çocuklarımız, ezberci ve taklitçi olup çıktılar. Kendiliklerinden ne bir yeni düşünce üretebildiler ne de yeni bir şeyin mucidi, kâşifi ... İçi boş , hayalsiz ve umutsuz bir gençlik oldular..
Benim aklımdan bunlar geçti, şiire de bu dileklerimi ilettim ki, çocuklarımıza yatmadan önce mutlaka MASAL okuyun,anlatın mesajı ver diye..
Güzel yorumunuzla bana bu konudaki düşüncelerimi de söyleme fırsatı yarattığınız için çok teşekkür ediyorum değerli şair Nezahat Hanım size.. Selam ve Saygılarımla ...
Bilirim ki; haiku şiir türü Türk şiir dünyasında pek fazla bilinen,yazılan,okunan bir şiir türü değildir. Haiku şiir türünün ne olduğu/olmadığı konusunda yeterli bilgi verilmediği ,okuyucu bilgilendirilmediği sürece de okuyucudan şiir hakında yorum istemek ve yorum yazmak biraz zor gibi gelir bana. Bunu da normal karşılarız elbette.
5/7 /5 hece ve 3 dizeden oluşan haiku, hece, serbest, aruz şiir kalıp ve özelliklerini taşımadığından, okuyucu genelinin yabancısı olduğu bu şiirlerden pek keyif aldığı söylenemez ilk etepda. Ancak, bu tür şiirler okundukça,yazıldıkça ve kural ve özellikleri anlaşıldıkça da keyfine doyulmaz bir uğraş ve zevk alınarak okunan ve yorumlanan şiirlerden olacağını biliyoruz.
Bir zamandan beri şiirin bu türü üzerinde çalıştığımdan da bilirim ki; Behçet Necatigil'in de belirttiği ; " ŞİİR KATILA KATILA DEĞİL, ATILA ATILA YAZILMALIDIR" kuralı tam da Haiku şiiri tarif eder. Orhan Veli , İlhan Berk ve daha birkaç şairimizin haiku şirlerini biliri ve keyifle okuruz da. Değerli Entelektüel-41,, sizin bu yorum alanınızı bu kadar fazladan işgal etmemi maruz göreceğinizi umduğum için, ve bu şiiri de fırsat bilerek, değerli şiir dostlarımıza Haiku konusunda bildiklerimi paylaşma fırsatı yaratmış oldum. / Teşekkür ediyorum değerli şair dost Entellektüel-41 size.Saygılarımla..
Ben de geldim soylemeye , Nenni de nenni :)
Vurgulari al gotur nereye istersen dedi cumleler ve siir .
Milletce uyuyalim , kim ola cesaret eder uyandirmaya..
selam ve saygimla..