Sonsuza adım adım bulut üstünde yürür, Mazi gövdesi büyür akan nehir İstanbul. Zaman yedi tepede, kalbi okşayıp bürür, Aşkın eşsiz gözdesi mavi şehir İstanbul.
Taşı toprağı altın, birçok hayâl dolu küp, Kor ateşler içinde, canı sevdaya düşüp, Yâri dillendirdiği vakit mihmandar Eyüp, Aşkın eşsiz gözdesi mavi şehir İstanbul.
Hakkın inhisarıyla, dökülen ulu rahmet, Fatih-Süleymaniye mümin asra emanet, Ezanların gezdiği, Beyazıt-Sultanahmet, Aşkın eşsiz gözdesi mavi şehir İstanbul.
Mânâ inayetinde geçmek istersen kâra, Hususen bu davetle uğrarsın Üsküdar’a, Hüda’ya dua etsen ruhu düşürmez dara, Aşkın eşsiz gözdesi mavi şehir İstanbul.
Galata’da Hazerfan kuş misali düzenle, Kutsî makam üfleyen eşikteki neyzenle, Her bir köşesi zevkle, yaratılmış özenle, Aşkın eşsiz gözdesi mavi şehir İstanbul.
Suda ece görünce mahcuptur ay halesi, Harem dışında yalnız, çünkü o Kızkulesi, Yıldız Köşkü Emirgân renk katıyor lâlesi, Aşkın eşsiz gözdesi mavi şehir İstanbul.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İSTANBUL / MAVİ ŞEHİR - I şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İSTANBUL / MAVİ ŞEHİR - I şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Galata’da Hazerfan kuş misali düzenle, Kutsî makam üfleyen eşikteki neyzenle, Her bir köşesi zevkle, yaratılmış özenle, Aşkın eşsiz gözdesi mavi şehir İstanbul.
Suda ece görünce mahcuptur ay halesi, Harem dışında yalnız, çünkü o Kızkulesi, Yıldız Köşkü Emirgân renk katıyor lâlesi, Aşkın eşsiz gözdesi mavi şehir İstanbul.
Muhteşem bir yorumdu çok beğendim kaleminize yüreğinize sağlık nakış nakış işlenmiş nice güzel dizeler selam ve dua ile değerli kaleminizi kutlar saygılar sunarım..
çok güzel anlatmışsınız tabiki eski istanbulu şimdilerde trafik yoğunluğu,beton yığınları türkiyenin yarısı her gün orada kalabalıık ALLAH bu güzel şehri afatından korusun dileriz kutluyorum sizi sevgiler selamlar..........................
istanbula nekadar şiir yazılsa azdır çok güzeldi istanbula az bile söylemişsiniz Kız sen gerdanına mavi incimi taktın Ört kimse görmesin Kız kulesine benziyen memeni Başında tacınmıdır ramazanda Sultan Ahmet mahlası Sorhaş eder herkezi Koynundaki lale kokun ŞİMDİ AKLIMA GELEN İstanbula ne desek az geir
Kutsî makam üfleyen eşikteki neyzenle,
Her bir köşesi zevkle, yaratılmış özenle,
Aşkın eşsiz gözdesi mavi şehir İstanbul.
Suda ece görünce mahcuptur ay halesi,
Harem dışında yalnız, çünkü o Kızkulesi,
Yıldız Köşkü Emirgân renk katıyor lâlesi,
Aşkın eşsiz gözdesi mavi şehir İstanbul.
Muhteşem bir yorumdu çok beğendim
kaleminize yüreğinize sağlık nakış nakış işlenmiş nice güzel dizeler
selam ve dua ile değerli kaleminizi kutlar saygılar sunarım..