kasvetini dökmüş bulutların sonbahar serinliği, esintisi başımda geçmiş hülyâların kumun ıslak yumuşaklığı attığım her adımda...
sen misin, ay’ın gece ezgisi mi sevişmesi köpüren suların dalga dalga kıyılarla...
tanımı yok mutluluğumun yüzün başka yüze geçmiş dağlar yerinde gönlüm gece yokuşu tırmanıp düze geçmiş...
saklama kendini daha dün yüreğimdeydin kaynayan bir bulut savrulan bin umut yanardağdın göbeğinde güneşin...
ne günler ne geceler ne aylar ne yıllar geçti en kara bulutlar en beyaz gelinliği seçti ay gecede kuzu koyun sana baktım sana battım sana aktım sana uzandım yüzükoyun...
-II-
sen, denizlerin en hırçını dağların en büyüğü ormanın en büyük ağacı en büyük mutluluk en büyük acısın nerede, kim olursan ol başımın tacı derdimin derdi her derdin ilacısın...
-III-
mavileri ardında saklayan güneş bir tutam bulut kopardı denizden rüzgâr yolunu dağlara çevirdi yağmur bekliyor gideceğim yollar patikalarda çan sesleri cennet süpürgeleri çiçeklenmiş bir inip bir kalkıyor göğsüm çam kokusuyla karışık...
kimler geldi, kimler geçti bu yoldan nazlı bahar dalları mektup yazmış akdenize; dağlardan denize yansımalar cilveleşen güneşmavisinde suların...
ipek bir mendili okşuyor ellerin parmak uçlarının tatlı dili, saçlarında dolaşıyor esintisi iyot kokulu rüzgârların...
izimde yürüyen güzeller yürüyüşüme övgü düzenler sesleniyor çarparak kıyılara parçalıyor kendini deniz martılar yasını tutuyor yaşlanmışlığın gün ortası keskin kayalıklarda...
ölenin dirildiği görülmedi ki depremler yüreğimdeydi göz kırpışıyla kırılırdı fay hatları enkaz altındakiler toprağa gömülmedi silinmedi belleğimden zaman çınlıyor kulaklarımda hâlâ patikalarda çan sesleri...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
PATİKALARDA ÇAN SESLERİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PATİKALARDA ÇAN SESLERİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ölenin dirildiği görülmedi ki depremler yüreğimdeydi göz kırpışıyla kırılırdı fay hatları enkaz altındakiler toprağa gömülmedi silinmedi belleğimden zaman çınlıyor kulaklarımda hâlâ patikalarda çan sesleri... ******************************* Var mı başka duyan çan seslerini; ya da gören, ölülerin dirildiğini? Göz kırpışıyla kırılan fay hatlarında, gömülenler olabilir miydi?.. Belleklerde kayıtlarlar gün gibi aşikarken silinebilir miydi zaman?.. Mükemmel anlatım ve içeriği olan şiirdi... Emeğinizi ve dolu dolu yüreğinizi kutluyorum, böylesi yansımaları bizlere ulaştırdığınız için.. Efendim, sağolunuz, çok takdirlerimle...
Patika yolda gizemli bir o kadarda güzel bir yolculuktu. Hocam bu yollara verdiniz kendinizi galiba göremeyiverdik sizi. Bu güzel şiirinizi kutluyor,saygı ve sevgilerimi yolluyorum.
Evet, günde ortalama 20.000 adım, son beş hafta içinde patika dağ yollarında 450 km. yol katettim. Fakat çok güzeldi. Çok iyi ter attım, geçleşip kuvvet kazandım. Bunun yanısıra para da kazanmak güzeldi. Artık bu hafta kültür turlarına çıkacağım. Boş kaldıkça yazmaya devam.
Güzel yorum için çok teşekkür ederim. Selamlar sağlıcakla kalınız.
UMUT ve DOSTCA