Nefisim beni kör düğümünün, girdabından kazır Hoyrattır da, tok sesi Kezzap gibi de, yakıp da yıkışta kavurur Her an ensemizdedir, kahreder nefesi Kapris yüklüdür ruhlarımız, çaresizlik içinde Çekilemeyen bir sensin, bir de açlık Tüm benliğimizi sarar, hasutluklar de Bilinçsizce, bir güvensizliğin kapısıdır Kıskançlık
Derler, bu aşkın kuralıdır diye Gönlüm çaresiz kalınca, ne yaptı? Aciz kulsam, sence bu zulüm niye Kıskanınca, sevgimiz neyi kaptı?
Dudaklar kıvrılır, yüzler buruşur İçimizde ki isyan, silahlıdır Kalbin bükülür, acılar tutuşur Kıskanmak, ateş içinde pahlıdır
Eğer, bir bağlılığı varsa aşkın Yön, nere gitse o ayrılmaz senden Kalbe girmişse aşk, başından aşkın Kokun sinmişse, çıkmaz ki bedenden
Sevgi; vefa, güven, emek, dostluktur İç boşlukta, doyum bulup istemek Şıp görüş hissi, ancak ki postluktur Aşk; bir ömrü, bütünüyle beslemek
Şu bahtımın teline, zül için de çöken o tatlı duygu seli Eğer ki senlik, benlikten kopmayı isterse Zaten hiç bir kadına, dur veya gel denmez ki O yolundan, hiç mi hiç şaşmaz Kıskançlığın; Elinde ki, o kanlı hançer Çokça da, keskindir Enine de, boyuna da o tümden hayatını biçer....
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
...KISKANÇLIK! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
...KISKANÇLIK! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Evet kıskançlık kanlı bir hançer. Eninede boyuna da keskin. İki tarafıda doğrayıcı cellat Ne yapıp etsekte kurtulsak. Bir akıl düşünmeli, Tamam buldum; O hançere bir kın diksek...
Nefisti Hocam. Muhabbetlerimle.
İSMAİL SÜKLÜM tarafından 10/30/2011 9:03:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kıskançlık anlam dairesi çok geniş bir kelime. Sosyal hayatta başkalarının makamını, mal varlığını, yaşantılarını, endam güzelliğini, sahip olduğu donanım ve becerilerini vb. çekememe, hasetlenme olarak çıkıyor karşımıza. Böyle anlayışları kendine şiar edinenler kendisiyle ve toplumla barışık olmayanlardır. Böyleleri kem düşüncelerin dürtüleriyle tabir caizse eğer hep birilerinin ayağını kaydırmak için hareket, davranış ve söylemleri tercih ederler. Bencillikleri yüzünden çevresindeki kalabalıklara rağmen aslında yalnız olduklarının farkına varmazlar bu yüzden özlerini de yargılamazlar. Tükettikleri ömürlerinde gülüşleri sahte, sözleri yalancı, başkalarına dayanak olmak için omuzları hep yaralıdır… İnsanın sevdiğini kıskanması ise hiç şüphesiz sevginin en güzel göstergesidir. Burada güven duygusu bence ön planda olmalı ancak her seven sevdiğine güvenir de çevresindeki avcılara güvenmez zira günümüzde çapkınlığın sanki bir hüner gibi algılandığını biliyoruz. … Aşırı kıskançlık ise tedavisi güç bir ruh hastalığı. Aslı olmadığı halde ve sadece şüpheyle sonuçlarının boyutlarını görüyoruz gün be gün, kadına şiddet olarak şahit oluyoruz her daim… ‘’…beri gel a yârim beri gel, ben adam yemem. Ellerin yârine de yârim ol demem…’’ diyor bir türkümüz… Şiirinizi bütün kalbimle kutluyorum dostum. Allah insanları iyilerle karşılaştırsın dileklerimle gönül dolusu selam ve sevgilerimi sunuyorum…
''Aşk bir ömrü bütünüyle beslemektir''Ne güzel bir anlatımdır bu hocam. ne kadar doğru ne kadar gerçek sözleriniz. Aşk bir ömrü koşulsuz şartsız kabul etmek, ömrüne sığdırmaktır.Sorgulamadan kısıtlamadan ömründe yer vermektir.Bıçak sırtında bir hayatı birlikte yaşamaktır.Kıskançlık keskin bir bıçaktır. Hem kendini hem karşıdakini keser. Bazen de yoluna çıkan günahsızlara değer.Müthiş bir keyif sizin güzelim şiirlerinizi okumak.Yürek sesiniz hiç susmasın hocam.Saygılar.
Haset ile günlerini zehir edenler, insanların hayatlarını çekilmez kılmak için uğraşacaklarına, az biraz sevmeyi, hoş görmeyi ve güzelliği tanısalar; esas kendilerine en büyük kötülüğü yaptıklarını göreceklerdir... Ağabeyim, kaleminizi saygıyla selamladım...
Gıpta iyidir. İyiliğe dir yönü. Kıskançlık insanın tabiatında var. Ard niyetsiz olmak kaydıyla onun da zararı yok. Fena olan haset... İşte o insanı yer bitirir. Çok güzel ve anlamlı bir şiirdi. Kutlarım.
Kıskançlık insanın doğasında var.Hele sevgiliyi kıskanmamak mümkün mü? Seven insan kıskanır.Tabi ki ölçülü olmalı. Etkili ve güzel dizelerdi.Yüreğinize sağlık.Saygılar ve selamlar...
Bir insan bir insanı kıskandımı, kıskanılanın vay haline Allah yalandan iftiradan herkesi korusun Çok anlamlı mısralar Yüreğinin sesine saglık Çok saygılar
Şu bahtımın teline, zül için de çöken o tatlı duygu seli Eğer ki senlik, benlikten kopmayı isterse Zaten hiç bir kadına, dur veya gel denmez ki O yolundan, hiçmi hiç şaşmaz Kıskançlığın; Elinde ki, o kanlı hançer Çokca da, keskindir Eninede, boyunada o tümden hayatını biçer....
HOCANIN ŞİİRİ HER ZAMANKİ GİBİ MÜKEMMEL ..TEBRİKLER GOCAM.SAYGILARIMLA..
Eğer, bir bağlılığı varsa aşkın Yön, nere giderse gitsin o sende Kalb’e girmişse aşk, başından aşkın Kokun sinmişse, çıkmaz o bedende
kıskançlık..olması gereken bir duygu bence...frenler bazen insanı....eğer o duygu olmaz ise biz insanların hayvanlardan farkı kalırmıydı...şimdiki hayatları görünce daha da pekişti bu duygum..sevginin kuralıdır bu ben kıskançlığı sadece karşılıklı aşkda çok da dozunu kaçırmadan isteyenlerdenim..
Kıskançlığın;
Elinde ki, o kanlı hançer
Çokça da, keskindir
Enine de, boyuna da o tümden hayatını biçer....
AZI KARAR ÇOĞU ZARAR .ÇOK ANLAMLI YİNE MÜKEMEML HAKLI DİZELER TEBRİKLERİMLE SELAM SAYGILA ÜSTADIM.