6.Aşık Nuri Çırağı-ZeMahşer
AŞIKLIK GELENEĞİNDE ŞİİR TÜR VE ŞEKİLLERİ-ZeMAHŞER
ZeMahşer (Kucaklaşma) A-Her iki aşık ayrı ve tek ayak kullanarak tercih edilen hece sayısını bozmadan tek mısra üzerinde bendi tamamlarlar,eser koşma veya divan olarak açılır(varsağı,semai,dudakdeğmez vs.) B-Son bentlerde aşıklar mahlaslarını tapşırırlar C-Kullandıkları hece sayısına göre İki aşıktan kendilerine ait birer koşma ve bir müşterek koşma yada divan oluştururlar. Aşık Nuri Çırağı = ZeMahşer Osman Öztunç Aşkın tarlasını aşık,Dolanır deli divane Dertli dertli sürer durur,Kapılır hayale garip Sevdiğinin haberini,Cem eyler sırrı süphana Her bir yandan sorar durur,Girermi vebale garip Kimi giden kimi gelen,Varda yoktur yokta baki Bilmeyenden eydir bilen,Canandır canın idraki Derununda derdi olan,Ya sunar ya eyler saki Gezer çare arar durur ,Düşer türlü hale garip Kopunca gönlümün bağı,Cezbesi feryadındandır Rüzgar kaldırdı yaprağı,Dosta savrulduğu andır Çaresiz Nuri Çırağı,ZeMahşer hakka ayandır Yarasını sarar durur,Kul olurmu kula garip Aşık Nuri Çırağı -- ZeMahşer Osman Öztunç Aşkın tarlasını aşık dolanır deli divane Dertli dertli sürer durur kapılır hayale garip Sevdiğinin haberini cem eyler sırrı süphana Her bir yandan sorar durur girermi vebale garip Kimi giden kimi gelen varda yoktur yokta baki Bilmeyenden eydir bilen canandır canın idraki Derununda derdi olan ya sunar ya eyler saki Gezer çare arar durur düşer türlü hale garip Kopunca gönlümün bağı cezbesi feryadındandır Rüzgar kaldırdı yaprağı dosta savrulduğu andır Çaresiz Nuri Çırağı ZeMahşer hakka ayandır Yarasını sarar durur kul olurmu kula garip |