Önce bir mahsustan, selam eder o hakikati göremeyen, gözlerinizden öperiz sizlerden başka sanki kimimiz var ki bizim? onun için, içimizi sizlere dökeriz vatan ve millet dedik, yemenden balkanlara kadar yetmedi; Çanakkale dedik, kol kola ölmeye gittik kimimiz, yeni evliydik kimimiz, süt çocuğu gibiydik kimimizin, bıyıkları daha taze terlemişti kimimiz ayakkabısız, yalın ayak perişan haldeydik fırlayıp da çıktık, hiç düşünmeden meydanlara vatanımız, milletimiz ve namusumuzun uğruna ecdadın dökülen kanından, torunlarımız tertemiz yürüsün dedik Hakk’ın yolunda yedi sene çarpıştık da durduk, sıladan kopuşta şehit olduk, göğüslerimizi siper ederek bakıyoruz, bir an bile anılmadık göstermelik, bazı günler dışında Ne kadar bir, yeise düçar olduğumuzu sizler anlamazsınız Gözlerimizin önüne, tecessüm edince haliniz bizler ne değerler için, öldüysek? sizler; gömdünüz bizleri de, onları da Mecruh kalbimiz, sızlıyor Feveranlarımız, boğazlarımıza düğümleniyor düşmanın kurşunları bile, yanınız da boşta kaldı ya? bizler; el ele, göz göze, yürek yüreğiydik sizler parçalandınız, bizleri de kendinizi de biz şehit olduk, vatan ve namusumuz uğruna maşallah sizler de, her şeyimizi üç kuruşa sattınız hem de, bir hiç uğruna bizler boşuna mı, hasretlik çekerekten öldük bu yaban ellerde sizlere bizler, cennet gibi bir vatan bıraktık cehenneme çevirdiniz, hasutluğunuzla bir defa bile, aklınıza hiç mi hiç gelmedik utanma arı da, bırakmışsınız ortalıklarda aile, mahalle kültürü, din, örf, ve adetler de atılmış çöplere utanmanızda mı, hiç yok? bizim çektiklerimiz de mi, hiç mi hiç gelmiyor aklınıza yeter, yorulduk artık biz tüm yükünüz de, bizlerin sırtın da çekilemez oldunuz, yıkıldık ve bittik artık bari hiç değilse, bizleri arada bir an da olsun anın belki de gelir bir gün, aklınız başınıza ama sığınacak bir şeyiniz, kalmadıktan sonra eh bize, müsaade artık mahsustan selam ederek, o kör gözlerinizden öperiz bu durumda kalırsınız, sizler de hep ortalıklarda hayırsız ve vefasız torunlarımız bizler mi kimiz, sahi tanımadınız değilmi? dedeleriniziz? Hiç değilse; bizleri gömdünüz kara toprağa, daha doğmadan bari torunlarınızı da gömmeyiniz…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
...DEDELERİMİZDEN GELEN MEKTUP!-1 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
...DEDELERİMİZDEN GELEN MEKTUP!-1 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Kardeşim Kadri: Seni, Manidar Şiirini ve Seve seve kanlarını toprağa dökerek Anadoluyu bizlere vatan yapan Kahraman Milletimizin Asil Evlatları Şehitlerimizi Sevgi, Saygı ve Minnetle Selamlıyorum. Sağ ol var ol Kardeşim.
Yüreğin dert görmesin üstat. Şiiri okurken elli yıl önceki çocukluğum canlandı gözlerimin önünde. Köyümüzde birinci dünya savaşına ve İstiklal savaşına katılan büyüklerimiz geldi gözlerime. Anlattıkları canlandı hafızamda. İşte tam o esnada bir şey takıldı aklıma; Annemin amcası, fransızların Adana ve havalisini işgali sırasında yaptıkları ÇETE savaşını incelikleriyle anlatmıştı. Bize galiba başından bazı şeyleri yanlış söyletmişler birileri. Vatan Mücadelesinin adı neden ÇETE savaşı olsun? Büyüklerimiz bu kelimeyi olgunlukla veya bilinçsizlikle kabullenmişlerdi. "Tıpkı işgalci ülkelere işgalci demedikleri karşılığında vatan mücadelesi verenlere terörist dedikleri gibi."Şu anda işgale uğrayan dünya ülkelerinde bu dediğim yaşanıyor. Benim Ülkemde ise birileri et ve tırnak gibi olmuş unsurları birbirinden ayırmak için neler neler yapıyorlar. KİM BENİM MİLLETİME BU TERÖRÜ REVA GÖRÜYORSA CENABI ALLAH BİN KATINI ONUN MİLLETİNE YAŞATSIN. AMİN...
Gönlün demi vefadan geçer ki huzur ekilir...çok tşkr sevgilerde kal dost...bizler lozanda satıldık o satanlar bu güne kadar bizi yöneltti onlar ve dönmeler içimizi dışımızı sardı her taraf yüzsüz dolu...sevgi ve saygı ile...
hayırsız ve vefasız torunlarımız bizler mi kimiz, sahi tanımadınız değilmi? dedeleriniziz? Hiç değilse; bizleri gömdünüz kara toprağa, daha doğmadan bari torunlarınızı da gömmeyiniz…
:((( RUHLARI ŞÂD OLSUN NE DENEBİLİR ÜSTADIM?RABBİM YÜREKLERDEN VATAN, MİLLET SEVGİSİNİ EKSİK ETMESİN.DUYARLI VEFALI YÜREĞİNİZE USTA KALEMİNİZE SAĞLIK .SAYGIMLA.
HOCAM HARIKA BOR SIIR VE COK GUZEL ANLAMLI BIR SIIR ATALARIMIZ DEDELERIMIZ BU VATAN ICIN SEHIT OLDULAR BIZLER ONLARA VE ATALARIMIZA SAHIP CIKMALIYDIK BIZLER ATATURKUN COCUKLARI OLARAK DELERIMIZ ATALARIMIZ BU VATAN ICIN OLMUSKEN ONLARIN DOKTUGU KAN BIZLERIN BU GUNLERE GELMESINE VATANI DUSMANDAN KURTARIP DA BIZLERE TESLIM ETMESINE NEDEN AMA BIZLER ONLARA VATANIMIZA SAHIP CIKAMADIK KORUYAMADIK ONLARIN TESLIM ETTIGI VATANI SIMDI DUSMANDAN BETER HAIN LER IHANET EDENLER TUREDI ICIMDEN CIKARAK BU ULKEYI YONETEREK TESLIM ETTILER UGRUNA SAVASTIGIMIZ TOPRAKLARI DUSMANA .KEMIKLERI SIZLIYOR ATALARIMIZIN DEDELERIMIZIN.OF YA OF DEDIM SIIRI OKURKEN BIR KERE DAHA ICIM YANDI YUREGIM SILADI.YUREKTEN TAM PUAN BINLERCE
Mevla'nın gücüne gitmesin sakın bu cennet Vatan deyince, bedeli çok ağır merak eden gitsin tarihin derinliklerine. Sakarya'dan, Çanakkale'den ve memleketin her karış toprağından şehit dedemiz çıksa şu an karşımıza, sizi gidi utanmazlar diye kırılmaz meşe odunuyla vururdu sırtımıza...Kutsal emanetlerine ne denli sahip çıkabiliyoruz sorusunu sormalıyız diyen şiirinizi bütün kalbimle kutluyorum.Gönül dolusu selam ve sevgilerimle...
duyarlı yüreğe selam olsun tek kurşun atmadan basiretsiz paşaların ihtirasına sarıkamışta 90000 kişiydik birden yollara dağlara serilen ve bu kıyımdan padişahın kanadına girenler gördü anadolu sağlıcakla kadri dost
HAklı sözler yerinde serzenişti hocam, duyarlı yüreğiniz dert görmesin, evet benim soyumdan da tam 5 şehit var Çanakkale Yemen, Batum da ne zorluklarla aldığımız bu vatanı çıkarlar uğruna heba edelerken bu yüce Millete ne oldu ki böyle kış uykusunda ,bir anlam veremiyorum haksızlığa baş kaldıranlarda hapislere atılıyor,çıkarları doğrultusunda dışarıdan yönetiliyoruz onların iki dudağı ne derse boyun eğer oldular yazık gelecek nesillere ne cevap verecekler acaba.. saygılarımla selamlar...
Bizim,vatanımızın varlığını,manasını anlamamız için geçirdiğimiz asırları,ortak tarihimizi yarattıran işleri,felaketlerin ve saadetlerin potasında nasıl eridiğimizi bilmemiz idrak etmemiz gerekiyor.O zaman vatanımıza bağlanmanın hikmetini anlarız. Kutluyorum hocam. Saygı ve sevgilerimle.
sizlere bizler, cennet gibi bir vatan bıraktık cehenneme çevirdiniz, hasutluğunuzla bir defa bile, aklınıza hiç mi hiç gelmedik utanma arı da, bırakmışsınız ortalıklarda aile, mahalle kültürü, din, örf, ve adetler de atılmış çöplere utanmanızda mı, hiç yok? bizim çektiklerimiz de mi, hiç mi hiç gelmiyor aklınıza yeter, yorulduk artık biz tüm yükünüz de, bizlerin sırtın da çekilemez oldunuz, yıkıldık ve bittik artık bari hiç değilse, bizleri arada bir an da olsun anın belki de gelir bir gün, aklınız başınıza ama sığınacak bir şeyiniz, kalmadıktan sonra eh bize, müsaade bize artık mahsustan selam ederek, o kör gözlerinizden öperiz bu durumda kalırsınız, sizler de hep ortalıklarda hayırsız ve vefasız torunlarımız bizler mi dedeleriniz? Hiç değilse; bizleri gömdünüz bari kar toprağa, daha doğmadan torunlarınızı da gömmeyiniz…
Yüreğinize,kaleminize sağlık güzel şiirinizi duygulanarak okudum yorum içierisinde onun için ne yazılsa az olur.Selamlar...
Önce bir mahsustan, selam eder o hakikati göremeyen, gözlerinizden öperiz sizlerden başka sanki kimimiz var ki bizim? onun için, içimizi sizlere dökeriz vatan ve millet dedik, yemenden balkanlara kadar yetmedi; Çanakkale dedik, kol kola ölmeye gittik kimimiz, yeni evliydik kimimiz, süt çocuğu gibiydik kimimizin, bıyıkları daha taze terlemişti kimimiz ayakkabısız, yalın ayak perişan haldeydik fırlayıp da çıktık, hiç düşünmeden meydanlara vatanımız, milletimiz ve namusumuzun uğruna ecdadın dökülen kanından, torunlarımız tertemiz yürüsün dedik Hakk’ın yolunda yedi sene çarpıştık da durduk, sıladan kopuşta şehit olduk, göğüslerimizi siper ederek bakıyoruz, bir an bile anılmadık göstermelik, bazı günler dışında Ne kadar bir, yeise düçar olduğumuzu sizler anlamazsınız Gözlerimizin önüne, tecessüm edince haliniz bizler ne değerler için, öldüysek? sizler; gömdünüz bizleri de, onları da Mecruh kalbimiz, sızlıyor Feveranlarımız, boğazlarımıza düğümleniyor düşmanın kurşunları bile, yanınız da boşta kaldı ya? bizler; el ele, göz göze, yürek yüreğiydik sizler parçalandınız, bizleri de kendinizi de biz şehit olduk, vatan ve namusumuz uğruna maşallah sizler de, her şeyimizi üç kuruşa sattınız hem de, bir hiç uğruna bizler boşuna mı, hasretlik çekerekten öldük bu yaban ellerde sizlere bizler, cennet gibi bir vatan bıraktık cehenneme çevirdiniz, hasutluğunuzla bir defa bile, aklınıza hiç mi hiç gelmedik utanma arı da, bırakmışsınız ortalıklarda aile, mahalle kültürü, din, örf, ve adetler de atılmış çöplere utanmanızda mı, hiç yok? bizim çektiklerimiz de mi, hiç mi hiç gelmiyor aklınıza yeter, yorulduk artık biz tüm yükünüz de, bizlerin sırtın da çekilemez oldunuz, yıkıldık ve bittik artık bari hiç değilse, bizleri arada bir an da olsun anın belki de gelir bir gün, aklınız başınıza ama sığınacak bir şeyiniz, kalmadıktan sonra eh bize, müsaade bize artık mahsustan selam ederek, o kör gözlerinizden öperiz bu durumda kalırsınız, sizler de hep ortalıklarda hayırsız ve vefasız torunlarımız bizler mi dedeleriniz? Hiç değilse; bizleri gömdünüz bari kar toprağa, daha doğmadan torunlarınızı da gömmeyiniz…
Hacı Aziz Türkoğlu- Kürt
Bu vatan nice şehitler verilerek, işgallerden kurtarıldı, ecdadımız bize hür bir vatan helal bir bayrak bıraktı bugün ise bütün bu değerleri unuttuk ve ülkemiz büyük bir huzursuzluğu yaşıyor bu gidiş kötüdür her kezin aklını başına toplaması gerek ülkenin selameti birliktir beraberliktir ve kardeşliktir anlamlı dizelerinizi kutlarım.Yunus diyarından selamlar.
ÜSTADIM; BEN BU SÖZLER KARŞISINDAN ŞAPKA ÇIKARDIM. BAŞKA NE YAPABİLİRİM Kİ BUNCA ACI DOLU MEKTUP KARŞISINDA. ALLAH UYUYAN KÖRLERİMİZİ, VATANI BÖLMEK İÇİN ELLERİNDEN GELENİ YAPMAYA ÇALIŞAN VE ONUN BUNUN FİKRİNE GÖRE HAREKET EDEN NANKÖRLERİ ISLAH ETSİN. MEKTUBU YAZAN VE SİTE KOYAN SİZ KARDEŞİME ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. BU MEKTUBU EN ÇOK DA SEÇTİKLERİ VEKİLLERE KÖRÜKÖRÜNE BAĞLANAN KÜRT VATANDAŞLARIMIZ OKUSA DAHA DA İYİ OLURDU. SAYGILARIMLA...
Yıllardır bizi vatan millet sakarya nutuklarıyla idare eden sahtekarların sonunda menfaatleri uğruna ne hain plan ve tuzaklar kurarak,okulların altını üstünü silahlarla doldurmadılarmı değerli dostum.Peygamber ocağı dediğimiz ocakdan ne fitnelikler çıkıyor hepimiz görüyoruz.Ölenler öldükleriyle,bölenlerse böldükleriyle kaldılar. Haklı serzenişlerin benimde bağrımı yakar her dem.Allah korkusu,olmayan insandan ne beklersin,ki işte ahval budur.Bu gündeğil bu.Okuyorumda facede ne pislik iğrenç iftiralarla ülkeye hizmet eenlere kara çalanlar var,İğreniyorum bu pisliklerden inan...
Hiç değilse; bizleri gömdünüz bari kar toprağa, daha doğmadan torunlarınızı da gömmeyiniz CAN yürekten kutluyorum harikaydı mektup yüreğine sağlık kalemin daim olsun Her dem selam sevgi dua ile...