Aç ,perişan,susuz bir halde Somali Bütün dünyanın var , bu işte vebali Görerek acıyı görmezden gelenlere Günü gelince hesap sorar bu ahali
Türkiye gücünü Somali’de ilan etti Başbakan iş adamlarımız oraya gitti Hiç bir devlet başkanının gitmediği Taa Somali de halka güven telkin etti
Kimse demesin biz de de aç var diye Allahaşkına bir bakın gidin Somali ye O çocukların insanların sevincini görün Yıllarca etmemiş hiç bir kimse hediye
Büyüklük acıları dindirmekle olur Elbisesiz bacı kardeşi giydirmekle olur Çaresiz kuru toprakta kıtlık yaşayanlara Allahsevgisi ile aş yedirmekle olur
Çam sakızı çoban armağanı hamlemle Komşusu aç iken, tok durulmaz ilkemle Allah tüm yardım severlerden razı olsun Bir Türk olarak gurur duydum ülkemle
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GURUR DUYDUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GURUR DUYDUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gündemdeki uluslararası bir konuya el atmış Şair kalemi tesbitlerde haklısınız İnsan olduğumuzu unutmamamız gerekir düşüncesiyle tebrik ediyorum eser için saygılarımla
Çam sakızı çoban armağanı hamlemle Komşusu aç iken, tok durulmaz ilkemle Allah tüm yardım severlerden razı olsun Bir Türk olarak gurur duydum ülkemle YÜREĞİNE SAĞLIK DOST ŞAİR.
Bizler de acılarını paylışıyoruz müslüman Somali halkının,, acıları acılarımızdır, 8 buçuk milyon nüfusa sahip somali maalesef güçlü dünya devletleri tarafından sömürge haline getirilerek fakirleştirilmiş,,
Somali hakkında şu bilgilere ulaştım :
Ülke nüfusu 8.600.000 civarında olup, nüfus yoğunluğu kilometrekareye yaklaşık 7 kişidir. Yıllık nüfus artışı % 2.5 civarındadır. Somalililerin büyük bir bölümü, Hamitik soyundan gelir. Ayrıca Afrikalılar, Araplar ve az miktarda da Avrupalılar, Hintliler ve Pakistanlılar mevcuttur. Nüfûsun dörtte üçü ülkenin güneyinde yaşar. Somalililer; çoğunlukla ince, uzun ve kahverengi-siyah tonlarında deri rengine sahip, daha çok göçebe hayatı sürdüren insanlardır. Hemen hemen nüfûsun tamamı Sünni Müslüman olup, umûmiyetle amelde Şafii mezhebine uyarlar. Hatta bir bölüm nüfûsun asıl soyu Arap olup, Kureyş kabilesine kadar uzanır.
Somali hayatında İslam esasları hakimdir. Halk çocuklarına, temel İslam bilgilerini öğretir ve onların birer Sünni Müslüman olarak yetişmelerine gayret gösterir.
Somali’nin sosyal hayatı, İslam birlik ve beraberliği esasını hedef alır. Kültür hayatı genellikle homojen bir yapıya sahiptir. Okuma-yazma oranı % 50 civarındadır.
Somali, kelime manasıyla “inek ve keçi sütü” manasına gelen Somal kelimesinden gelir. Halkın en meşhur içeceği süt olduğu için bu isim buradan kalmıştır. Bölge, çeşitli zamanlarda değişik isimlerle anılmıştır. Bugün için bölgeye Afrika Boynuzu denmektedir. Eğer Afrika haritası doğu kıyıları kuzeyde olacak şekilde tutulursa, Somali ülkesinin Aden Körfezine doğru olan çıkıntısının şekli olarak gergedan boynuzuna benzediği görülebilir.
Ülkenin resmi dilleri Somalice ve Arapçadır. Somali dili eski Mısırlıların Berberi diline çok benzemektedir. Ayrıca İtalyanca ve İngilizce de yaygındır.
Halkın % 70’ine yakın bir bölümü çobanlık ve tarımla uğraşır. Daha çok deve, sığır, koyun ve keçi yetiştirilir. İki nehir arasında yapılan tarımda daha çok muz ve şekerpancarı üretimi yapılmaktadır.
Ayrıca bir kısım çanak çömlek yapımı, sepet örme ve çeşitli geometrik şekillerde tahta eşyalar yapmak gibi el sanatlarıyla uğraşırlar.
Ülkenin en gelişmiş şehri yaklaşık 1.5 milyon nüfuslu başşehir Mogadishu’dur. İkinci büyük şehir Hargeisa’dır.
dertler paylaştıkça azalır.....dünyaya adaleti götürmüş bir millet olarak zülme uğrayan tüm insanlığa adaleti görtmüş bir milletiz.......kim zerre miktarı kadar hayır yapsa karşılığını görecektir.duyarlı yüreği kutluyorum